Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Sender ut litt fødestøv til deg, Schadenfreude og Selma_ og heier fram babyene!

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Er tungt og slitsomt nå på slutten! Men hold ut!! (Er forsåvidt ikke mye annet å gjøre...)...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dere vil ha fødestøv fra meg, men sender ut litt likevel.. :strix: :strix: :strix:

Du må gjerne hive bøttevis i min retning, i hvert fall. Her ble det visst ingen juni-baby... betyr det at jeg er hivi ut av klubben? :fnise:

Mini romsterer fremdeles fornøyd rundt inni der, men har ingen tegn til noe action i det hele tatt. Er så frustrert at jeg snart går i ring rundt meg selv, men er jo ikke stort annet å gjøre enn å vente og se. Selve ventinga er egentlig heller ikke det verste, men det at for hver dag som går så får mannen en dag mindre ferie til å være sammen med mini og meg før han må tilbake på jobb. Og vi som var så fornøyde med timingen, at mini skulle komme akkurat når mannen hadde ferie og at vi skulle få en måned sammen hjemme fremfor de vanlige to ukene.. :sukk:

En annen ting. Om det er psykisk eller reelt vet jeg ikke, men syns plutselig magen har blitt ENORM. Hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alt fødestøv, det trengs her også! :)

Ingen juni-baby her heller, men klamrer meg til junigjengen fordet ;)

Det er slitsomt å gå sånn og vente. Som du sier Schadenfreude, magen føles enorm her også nå! Men tro om hun har planer om å vokse seg til å bli verdens største baby..? :fnise:

Men kan fremdeles gå mange dager før det blir fødsel, det vet jeg. Er jo tross alt "bare" tre dager over termin. Men hadde jo et håp om at det skulle skje ila helgen.. :sjenert:

Nettene har blitt tyngre også. Er veldig glad for at det er først nå jeg sliter med søvnen, merker hvor heldig jeg har vært det siste trimesteret, siden det er først de siste dagene nettene har vært relativt søvnløse.. Prøver å ta igjen tapt søvn på dagen da.

Det er harde spark og vonde kynnere osm holder meg våken, samt verkende rygg. Er så lei av å ligge på siden!

Nok klaging for i dag.. Gleder meg til å treffe henne når hun bestemmer seg for å komme! :rodmer: Selv om det virker som det er en stund til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det skjer noe for dere snart, Schadenfreude og Selma! :Nikke: Det er ikke det helt store å gå og vente sånn, I know... Gikk langt over med Turnerose (født 41+6). Men plutselig skjer det, og det er uansett ikke så lenge til dere har babyene deres på utsiden!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet har jeg bevist for meg selv at jeg er mer tålmodig enn jeg trodde :fnise:

I dag er det jo faktisk overraskende pent ute! Ser ut som en dag det passer fint å slenge noe godt på grillen og bare kose seg i sola. Lese litt i ro og fred og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillemor, Selma! :klemmer:

Håper alt står bra til med mor og barn, og at det er smittsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Gratulerer til Selma! :klemmer: Kom hun i går? (Det er en veldig fin dag å ha bursdag på, det kan jeg gå god for ;) )

Blæ, jeg skulle på 6 ukers kontroll på Ahus i går, og troppet opp til avtalt tid kl 13. Men når jeg kom fikk jeg surt beskjed om at jeg hadde avbestilt timen 6 juni. Det har jeg ikke gjort, så noen må slettet den ved en feil.Til slutt kom det en sur lege og sa at ja de måtte vel ta en titt da "men det er lang ventetid altså..." Da sa jeg takk for meg og dro hjem igjen. Utrolig irriterende! Så nå har jeg bestilt meg time hos fastlegen i steden.

Nå skal jeg dra på 6 ukerskontrollen til Å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glenfarclas

I natt har vi hatt første natt med amming sjeldnere enn annenhver time :)

Gledelig milepæl det, tenker jeg! :) Plutselig er de konfirmerte, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Selma!

Idag er lillegutt to uker, og har klart å slurpe i seg puppen til riktig posisjon på begge sidene, jeg bare la den foran ham uten å forme og stappe inn for ham. Håper håper det er en milepæl, og at lirkingen kanskje er over? Nå prøver jeg å unngå å pumpe og bruker skjold istedet når det er fullt, så ikke produksjonen skal være for stor. Merker jeg har gruet meg til amming i senere tid, vet aldri om det tar 2 eller 102 forsøk før han får koblet seg på. Med skjold går det greit hver gang, men vil ikke bruke det hele tiden så han glemmer teknikken for uten skjold.

Andre som strever med påkobling, skjold osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alabama

Andre som strever med påkobling, skjold osv?

Litt trøbbel i starten pga at lillemann var så trøtt, men det var mest den første uka. Måtte jobbe litt for å få han på. Nå kan han ha litt trøbbel med å koble seg på på natta når puppen er sprengfull, men det hjelper at jeg holder puppen stille til han får sugd seg ordentlig fast.

Du slipper sikkert ammeskjoldet etterhvert. Har du testet ut tulipangrepet? Forme fingrene til en tulipan og trykke forsiktig rundt brystvorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med skjoldet er bare nå i starten også, har jo ammet halvannet år før uten skjold. Har ikke prøvd tulipangrep, har brystknopper som ikke ser ut som sutt overhodet.. blir nok sugd ut igjen snart. Har kjøpt et medela produkt man går med i bh for å forme bedre brystknopper før amming, tror jeg skal prøve det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Hvordan er det med slike skjold? One size fits all?

Her sliter jeg med en sprekk på venstre brystvorte, det er dødsvondt å amme der fordi den rives opp hver gang. Skal prøve å ringe ammepoliklinikken i ettermiddag og høre hva de mener det kan være og hva som kan gjøres. Har foreløpig bare prøvd å lufttørke, og bruker av og til Purelan, men uten hell. Den høyre er ganske bra da, litt øm bare. Hva tror dere? Kan skjold avlaste noe, eller vil det fremdeles revne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjold er ment å hjelpe for såre sprukne brystknopper også. Medela sitt skjold kommer i en str, phillips avent har S-M-L. De er veldig like ellers. Jeg med mine dumme brystknopper prøvde L i avent, men det tror jeg ble for stort. Brystknoppen skal fylle hele skjoldet, gjør ikke det helt til meg, så kliper ganske mye i starten av hver amming, til puppen blir sugd ut. Hvis dine står ut bra av seg selv, tror jeg skjold vil hjelpe for smerten. Og la puppen få litt fred til å heles. Du må nesten prøve deg litt frem med str. Ta litt melk på innsiden av skjoldet så baby lukter og smaker kjent med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...