Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Unknown: fødepizza høres ut som noe man ikke har lyst til å spise

Googler du fødepizza så får du faktisk opp en oppskrift! Trikset har jeg skjønt er chili og hvitløk. Jeg lagde noe så enkelt og uekkelt som en tacopizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger man å ta med gulpekluter i sykehusbagen? :klo:

Og er det sånn at str. 50 passer frem til babyen er 50 cm, eller vil det trolig også passe hvis babyen er f.eks. 52 cm? Trodde det skulle bli relativt lett å pakke den berømte sykehusbagen, jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lillemann bruker både 40/44 og 50 og han er 3400g og ca 50-52 cm lang nå. 50 passer nok en måned til om han vokser i samme tempo.

Gulpekluter trenger du nok bare til hjemturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi får lange babyer som egentlig ikke passer i str 50... Dvs, ull i 50 passet Snorkfrøken siden det er så stretchy, men bare akkurat. Får ikke på henne de to ullbodyene vi har i 50 nå lenger. Turnerose passet ikke i ull i str 50 i det hele tatt, hun var rett på 60. Bomull i str 50 har vi ikke hatt sjans til å få på noen av jentene. Turnerose var ca 56 cm (hun ble ikke strukket ut pga seteleie), Snorkfrøken 53 cm. Turnerose brukte vel str 56 i et par uker, Snorkfrøken er på vippen mellom 56 og 62 nå. 60 (Joha) og 56/62 (Nøstebarn) i ull.

Har ikke hatt med gulpekluter, det er vel evt bare på vei hjem som Alabama skriver, og for vår del har det ikke kommet så mye melk enda at gulpeklut har vært nødvendig så tidlig - dvs ikke nok i magen til de små til å produsere noe gulp å snakke om. Men om du stapper en i bagen tar den jo ikke allverdens med plass, da. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med gulpeklut og var glade for det! Syntes våre egne var mye bedre enn dem på sykehuset. Her var det litt gulping og oppkast i starten, så klutene kom godt med.

Gutten vår var 3,2kg og 48cm ved fødselen for en måned siden. Han begynner nå å vokse inn i str 50, og det er godt å endelig ha klær som passer. Gleder meg til han blir større, har masse fint tøy fra 62 og oppover. :jepp:

Nå har han faktisk bare to ullstrømpebukser og tre ullbodyer som han bruker, og noen i bomull i reserve. Hadde jeg visst at han var så liten/tidlig født hadde jeg kjøpt flere klær i liten størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Æsj, må på en fysiotime jeg hadde glemt i dag :murvegg: Er helt i ammetåka om dagen. Kos dere masse på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig treff, ja! Det var så koselig å treffe dere! Dorey, neste gang må vi få med deg også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig koselig på treff i dag, jeg også. Og begynte å innse at jeg snart er medlem av barnevognsmafiaen. :fnise:

Ellers tror jeg redebyggetendensene begynner å slå litt ut her i gården. Nå har jeg, egentlig uten i det hele tatt å ha behov for det, plutselig handlet masse nytt tøy til småen. Egentlig skulle jeg jo bare ha en barselgave til en venninne... Men altså, en pysj med Stinky på hvor det faktisk står "Stinky" med store bokstaver over rumpa? Hvordan kan man motstå noe sånt?

(Kan ellers melde at jeg konka helt ut i sofaen da jeg kom hjem og fikk ikke med meg noen ting før mannen kom hjem og vekket meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: vi snakket om sikle/gulpesmekker i dag, kom på at jeg lovte å dele URL til den danske nettsiden vi handlet fra.

Lillemille, het de. Trekantsmekkene kan bestilles både med valgfritt trykk eller "plaine", til en inmari hyggelig pris. Sånt kan man like :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

En annen ting: vi snakket om sikle/gulpesmekker i dag, kom på at jeg lovte å dele URL til den danske nettsiden vi handlet fra.

Lillemille, het de. Trekantsmekkene kan bestilles både med valgfritt trykk eller "plaine", til en inmari hyggelig pris. Sånt kan man like :jepp:

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man egentlig ta seg til i permisjonen, før babyen kommer?

Må ærlig innrømme at jeg syns dette er litt småkjedelig... Jeg er vant med å jobbe, og klarer ikke helt å slå meg til ro med at det ikke skal jobbes på en stund nå. Prøver å se litt film eller lese, men finner rett og slett ikke roen.

Vet jo at småen er ute innen en måneds tid, men skulle gjerne hatt det overstått så fort som mulig, sånn at jeg hadde noe å gjøre på :fnise:

Nei, får vel gå og vaske tøy eller no. Kanskje jeg skulle prøvd meg på vinduene? De trenger jo en vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man egentlig ta seg til i permisjonen, før babyen kommer?

Må ærlig innrømme at jeg syns dette er litt småkjedelig... Jeg er vant med å jobbe, og klarer ikke helt å slå meg til ro med at det ikke skal jobbes på en stund nå. Prøver å se litt film eller lese, men finner rett og slett ikke roen.

Vet jo at småen er ute innen en måneds tid, men skulle gjerne hatt det overstått så fort som mulig, sånn at jeg hadde noe å gjøre på :fnise:

Nei, får vel gå og vaske tøy eller no. Kanskje jeg skulle prøvd meg på vinduene? De trenger jo en vask...

Haha, jeg har nesten ventet på dette innlegget fra deg, etter at vi pratet om det på treffet. :ler:

Jeg hadde ambisjoner om å få ryddet i kjøkkenskapene og sånt, jeg, og det hadde jeg nok gjort om jeg ikke hadde vært syk frem til noen dager før fødsel. Ellers kom jeg ajour med klesvask (kanskje mer aktuelt når man har en treåring i hus :ler:), strikket... Og sløva. Mye. Men altså, sykdommen var nok medvirkende årsak der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, man har da en ryddefrik av en mann i huset, så her har alt tellekanter fra før av, sånn cirka.. Mao, ingenting å rydde. Dvs, jeg kan jo lage tellekanter i klesskapet mitt. Der får jeg stort sett rote i fred.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hvor mye sover babyene til dere som har fått? Eller hvor mye er de våkne?

T kan finne på å være våken i flere timer, 4 timer på det meste i går ettermiddag. Uvant å ha en baby som er så mye våken, M sov jo hele tiden. Virker som om han er trøtt også, bare klarer ikke å sovne? Har problemer med å forstå meg på lillebror, kjenner jeg. Han er liksom alt M ikke var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sover babyene til dere som har fått? Eller hvor mye er de våkne?

T kan finne på å være våken i flere timer, 4 timer på det meste i går ettermiddag. Uvant å ha en baby som er så mye våken, M sov jo hele tiden. Virker som om han er trøtt også, bare klarer ikke å sovne? Har problemer med å forstå meg på lillebror, kjenner jeg. Han er liksom alt M ikke var :fnise:

Har du prøvd å svøpe ham når han virker trøtt, men ikke sovner?

Her er det motsatt, Turnerose var våkenbaby, mens Snorkfrøken er nettopp det kallenavnet tilsier. :ler: Hun begynner å ha litt lengre våkenperioder nå, da, rekorden er vel et par timer. Turnerose kunne fint være våken i 3-4-5 timer, og hadde korte dupper (typisk ca 45 min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår sover ikke... :roll:

Joda, men han er vanskelig å få til å sovne, og sover lett og kort. Om man tar i han når han sover er han lys våken, og det tar minst èn time før han sovner igjen, da etter amming og gjerne flaske. Er heldigvis ikke så veldig var for lyder.

Kan finne på å være våken 4 timer, og sover aldri mer enn 2-3 timer.

Hvem sa at babyer sover mye..? :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Nå er min lille gutt 4 dager gammel alt :hjerte: Han kom på søndag, og jeg trengte ikke igangsettelse når alt kom til alt. Fødselen gikk kjapt, 5 timer fra første ri til han var ute.

Ammingen tør jeg ikke si sikkert at er på plass enda, det er først de siste 12 timene at det har gått som det skal. Men jeg tror vi er der nå :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lillemann sover i alt fra 1-4 timer. En gang måtte jeg vekke han da han hadde sovet i nesten fem timer på natta. Det var da det var så innmari varmt ute.

Noen ganger det er vanskelig å få han til å sove, og han klarer sjelden å sovne om han ligger for seg selv. Må ligge på en av oss. Litt slitsomt og sikkert ikke lurt at han bare er vant til å sovne på den måten, men håper det går seg til etterhvert.. :sjenert:

Han kan fint være våken i 2-3 timer, og har vært våken i opptil fire timer enkelte ganger. Da synes jeg synd på han, for da er han tydelig sliten. Heldigvis gråter han svært lite. Egentlig bare når han er sulten eller ensom. :)

Mahareth: Gratulerer som mamma!! Høres ut som om ting har gått fint, og ammingen går seg til. :klemmer:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer Mahareth :)

Har du prøvd å svøpe ham når han virker trøtt, men ikke sovner?

Her er det motsatt, Turnerose var våkenbaby, mens Snorkfrøken er nettopp det kallenavnet tilsier. :ler: Hun begynner å ha litt lengre våkenperioder nå, da, rekorden er vel et par timer. Turnerose kunne fint være våken i 3-4-5 timer, og hadde korte dupper (typisk ca 45 min).

Altså tulle han godt inni ett pledd? I såfall ja, noen ganger funker det og noen ganger ikke. Som med alt annet igrunn. Turnerose høres ut som han :jepp: Men han slår til og sover plutselig 3 timer i strekk, sånn annenhver dag omtrent!

Vår sover ikke... :roll:

Joda, men han er vanskelig å få til å sovne, og sover lett og kort. Om man tar i han når han sover er han lys våken, og det tar minst èn time før han sovner igjen, da etter amming og gjerne flaske. Er heldigvis ikke så veldig var for lyder.

Kan finne på å være våken 4 timer, og sover aldri mer enn 2-3 timer.

Hvem sa at babyer sover mye..? :natti:

Høres veldig kjent ut!

Tror jeg har funnet en løsning, bilstolen har i alle fall holdt han sovende noen timer to kvelder nå :sjenert: Og han klager aldri når vi kjører bil, så kanskje bilstolen er en liten favoritt? Men han kan jo ikke sove der hele dagene. Og så sovner han alltid i sjalet, men det er så varmt å ha på lenge nå når det er så varmt.

Venter på rutinene skal komme litt, så kanskje det blir litt mer forutsigbart? Jeg tør liksom ikke dra så mye ut nå, for jeg vet aldri om T kommer til å sove noe, eller bare styre..

Heldigvis er han sjelder sur og grinete når han er våken, så ikke noe som plager han, bare mamman :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...