Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2012 #1301 Del Skrevet 20. april 2012 Selma: Du må bare legge vekk den dårlige samvittigheten, og tenke på at det uansett bare er 6 uker igjen til du skal ut i permisjon uansett. Det er ikke din feil at kroppen din er som den er nå, og du kan jo ikke gjøre noe med det. Jeg har også dårlig samvittighet inni mellom, når jeg er innom jobb og ser at de ikke alltid er nok folk og sånn... Og så innser jeg at hadde jeg vært der nå hadde jeg gjort saken verre for både meg og jobben, for jeg er jo faktisk ikke i stand til å gjøre det jeg skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. april 2012 #1302 Del Skrevet 20. april 2012 Selma: Det er kjipt, men sånn er det bare. Akkurat nå er det babyen og kroppen din som går foran. Og ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Sliter selv med samvittigheten, og jeg er "kun" delvis sykemeldt. Tror litt av problemet mitt er at jeg ikke liker å være "syk", jeg er jo bare gravid. Det tok meg lang tid å innse at kroppen ikke fungerer like godt som tidligere, og at jeg må ta hensyn. Har litt tungt for det, gitt Her i gården har forresten magen poppet skikkelig nå. Både kjenner godt (på utsiden) at småen er der, og ser at hele magen beveger på seg når han romsterer rundt inni der. Ser helt spaca ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. april 2012 Forfatter #1303 Del Skrevet 20. april 2012 Selma, lytt til kroppen! Den er ikke så dum. En graviditet er unntakstilstand, selv om man ikke er syk som sådan. --- Blæh. Jeg har kastet opp stort sett alt jeg har tatt til meg det siste drøye døgnet, usikker på om det er omgangssyke eller om jeg rett og slett har hatt en stri tørn med gravidkvalme igjen - det var jo omtrent sånn det var mot slutten med Turnerose, også. Var hos legen i dag, og hun ba meg få en ny time om oppkastet ikke ga seg over helgen. Oppkast i uke 38 anbefales uansett ikke... Så formen er rimelig dårlig nå, merker godt at det eneste jeg har fått i meg det siste halvannet døgnet er en loffskive og litt Cola... Kjenner jeg er ufattelig lei av all denne sykdommen jeg/vi har hatt den siste tiden, jeg føler at jeg aldri får sjansen til å samle krefter til fødsel og barseltid. Ikke får jeg gjort unna ting jeg vil ha klart før fødsel, heller, i dag blir jeg jo helt slått ut av å gå opp trappa til badet... Men det får være nok syting. Babyen har det fint i magen, masse sprelling, hodeleie, sterk og fin hjertelyd hos legen i dag. Tenk at vi snart har henne (hvis det stemmer at det er en henne, ihvertfall) på utsiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. april 2012 #1304 Del Skrevet 20. april 2012 Usj, Joyce. Håper kvalmen gir seg snart! Har du prøvd å spise lollipop? Det er det eneste jeg får ned når jeg er skikkelig kvalm. Mulig at Turnerose blir litt misunnelig da Merker jeg syns det er spennende med alle dere som virkelig nærmer dere den store dagen nå. Er jo forsåvidt ikke så langt unna selv, når jeg tenker over det, men det føles ikke helt sånn ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. april 2012 #1305 Del Skrevet 20. april 2012 Stakars Joyce... høres sliiiitsomt ut! Håper det går fort over! Ikke godt med den formen de siste ukene, selv om det er kort tid igjen så kan 2-3 uker med laber form være laaaaange tenker jeg. Satser på mer energi snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. april 2012 #1306 Del Skrevet 20. april 2012 Takk skal dere ha! Trenger litt peptalks innimellom. Og det viktigste er tross alt babyen, ikke jobben *prøve å få banket det inn i hodet* Det er litt som du sier Schadenfreude, at jeg liker ikke å være "syk". Vil jo gjerne være sterk og jobbe fullt ut. Men men.. Får se på det som en tidlig tilvenning til en annerledes hverdag. Er ellers vant til et rimelig hektisk liv, så kjekt å venne seg til å trappe ned tempoet litt. Huff Joyce, du må ha masse god bedring! Ikke godt med sykdom som tærer på kreftene sånn mot slutten av svangerskapet.. Håper det gir seg fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. april 2012 #1307 Del Skrevet 20. april 2012 Selma: Kast flink pike-syndromet på havet (lettere sagt enn gjort, I know) og tenk på at du og den lille er det viktigste nå. Jobben skal man alltids tilbake til og kanskje fungerer man ikke like godt som til vanlig, slik at rett og slett både du og jobben har det best med at det er slik en kort periode, for det er jo ikke lenge igjen til permisjon uansett --- Jeg har kjøpt noen tøybleier (type lommebleier) på Ebay og er veldig spent på å teste dem ut, se om det er noe for oss (tror og håper det da) Er det flere som har bestemt seg for å teste ut tøybleier? Og forresten; er det noen som kjøper truser (briefs) til babyen? Tenker at det blir litt overkill om vi skulle hatt det med tøybleier, men dersom man bruker vanlige engangsbleier og babyen kan ligge i bare bleie på varme sommerdagerda? Det blir kanskje litt teit det også? Ingen (og aller minst babyen selv) bryr seg jo egentlig om at de ligger og spreller i bare bleia. Var innom KappAhl i dag nemlig, og der hadde de det, og siden jeg egentlig ikke har sett noe særlig utvalg på det i andre butikker, så tenkte jeg at det var et unødvendig plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2012 #1308 Del Skrevet 20. april 2012 Hadde aldri falt meg inn å ha truse utenpå bleia engang Truser tenker jeg at er noe barnet begynner med når bleia skal vekk, og at det skal være litt spennende å få lov å gå med truse i stedet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. april 2012 #1309 Del Skrevet 20. april 2012 Og forresten; er det noen som kjøper truser (briefs) til babyen? Tenker at det blir litt overkill om vi skulle hatt det med tøybleier, men dersom man bruker vanlige engangsbleier og babyen kan ligge i bare bleie på varme sommerdagerda? Med såpass ferske babyer som vi kommer til å ha til sommeren, kommer det til å bli aktuelt å la de ligge såpass halvnakne? Kanskje jeg bare er i overkant pessimist med tanke på den norske sommeren... Vi har i hvert fall kjøpt et par bodyer med korte ermer, og dersom det er varm kan jo småen ligge i de. Tenker jo også på at det er greit å dekke de til litt, selv om de ikke ligger i direkte sollys. Blir det for varmt, duger vel bare bleia, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. april 2012 #1310 Del Skrevet 20. april 2012 Ja, alt med måte. Man er jo ikke akkurat garantert 30 plussgrader her i landet, og selvsagt skal man skjerme de små for direkte sollys og vind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. april 2012 #1311 Del Skrevet 20. april 2012 Hehe. Akkurat nå virker tanken på skikkelig sommervarme i hvert fall ganske absurd. Men får virkelig håpe at vi får noen fine sommerdager, spesielt siden det blir en hjemmesommer på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. april 2012 #1312 Del Skrevet 20. april 2012 M fikk ett par fine truser med blonder på rumpa den sommeren ho nesten var året. Søtt under sommerkjolen! Men jeg ser ikke helt noe behov for at baby skal ha det. Jeg har blitt helt pyton varm gravid, og synes temperaturen er i høyeste laget allerede, jeg Men det har jammen vært godt med to soldager på verandaen! Kanskje jeg klarer å få litt farge i kinnene snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. april 2012 #1313 Del Skrevet 20. april 2012 *øm om hjertet* Har akkurat sett på vannfødsler på youtube, og felt mange gledestårer. Så vakkert! Håper det er meg om litt. Drømmer om første møtet med veslejenta nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. april 2012 #1314 Del Skrevet 20. april 2012 Blir nok også full sykemelding på meg. Har vært sykemeldt et par uker, og kjenner at det har hjulpet på kynneraktiviteten. Men jeg synes det er litt vanskelig å være sykemeldt. Flink-pike-syndromet er sterkt, og får dårlig samvittighet av å være borte fra jobb Jeg føler meg jo ikke syk, men for å roe kynnerne er jo det beste å ta det med ro. Håper sjefen fremdeles er forståelsesfull.. Hvis legen sier du må være sykemeldt av hensyn til babyen, så spiller det ingen rolle om du selv føler du har ganske mye arbeidsevne. Du kan bruke tiden hjemme til å legge av deg flink-pike-syndromet Sjefen er forståelsesfull fordi det er jobben til sjefen. Sjefen vet du er høygravid, og har ikke noe med å klage på sykemeldinger. Profesjonelle sjefer driver ikke med sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. april 2012 #1315 Del Skrevet 20. april 2012 Spørsmål angående ullinnlegg til amming? Nødvendig om sommeren? Hvor mange par? Og hvilke kan anbefales, ren ull, ull/silke, bambus (hvor?).. vanlig størrelse, litt avlang eller hva? Ikke BARE lett når man ikke har noen erfaring... Jeg prøvde meg frem litt sist. Jeg likte best de aller største i ull fra Nøstebarn, de som dekket nesten hele puppen. Jeg har D-pupper. Jeg lakk ikke særlig som sagt, bare noen små flekker i dem iblandt, så trengte ikke skifte så voldsomt. Jeg brukte også sånne medela papir engangs inni iblandt for å spare vask. Jeg brukte dem hovedsaklig for varmen sin del, bare en liten bris på puppene lager klumper i melkegangene hos meg. Jeg kommer til å bruke hele sommeren om det ikke er styggvarmt. Jeg har 2 eller 3 par, og det holder for meg som lekker så lite. Man kan håndvaske dem med ullsåpen fra nøstebarn så det går ganske greit å få seg rene igjen. Om du vil legge voldsomt mye, så kanskje du trenger flere? Om de blir gjennombløte mener jeg. Du kan jo prøve mitt triks med å ha papir engangs inni isåfall, om det holder. De første ukene er melken veldig fet. Fett som blir kaldt blir klumpete, tenk på kjøttsuppe som er kald. Disse fettklumpene setter seg fast i de tynne melkegangene og lager blokkeringer. Melken som blir sittende fast blokkeringen lager en hevelse, og om den ikke kommer ut blir det betennelse.. Jeg brukte et middel som anbefales på ammehjelpen.no, Lecitin, kjøpes på helsekost. Det var vidunderkur mot klumper i puppen! Se dosering på ammehjelpen.no også. Det er et middel som binder fett og vann, akkurat det man trenger når melken er fet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. april 2012 #1316 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg prøvde meg frem litt sist. Jeg likte best de aller største i ull fra Nøstebarn, de som dekket nesten hele puppen. Jeg har D-pupper. Jeg lakk ikke særlig som sagt, bare noen små flekker i dem iblandt, så trengte ikke skifte så voldsomt. Jeg brukte også sånne medela papir engangs inni iblandt for å spare vask. Jeg brukte dem hovedsaklig for varmen sin del, bare en liten bris på puppene lager klumper i melkegangene hos meg. Jeg kommer til å bruke hele sommeren om det ikke er styggvarmt. Jeg har 2 eller 3 par, og det holder for meg som lekker så lite. Man kan håndvaske dem med ullsåpen fra nøstebarn så det går ganske greit å få seg rene igjen. Om du vil legge voldsomt mye, så kanskje du trenger flere? Om de blir gjennombløte mener jeg. Du kan jo prøve mitt triks med å ha papir engangs inni isåfall, om det holder. De første ukene er melken veldig fet. Fett som blir kaldt blir klumpete, tenk på kjøttsuppe som er kald. Disse fettklumpene setter seg fast i de tynne melkegangene og lager blokkeringer. Melken som blir sittende fast blokkeringen lager en hevelse, og om den ikke kommer ut blir det betennelse.. Jeg brukte et middel som anbefales på ammehjelpen.no, Lecitin, kjøpes på helsekost. Det var vidunderkur mot klumper i puppen! Se dosering på ammehjelpen.no også. Det er et middel som binder fett og vann, akkurat det man trenger når melken er fet Genialt, har lecithin i hus alt. Fast ingrediens i smoothien min. Må muligens vurdere piller da, ser det er høy dose. Takk for alle gode rådene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. april 2012 #1317 Del Skrevet 21. april 2012 *øm om hjertet* Har akkurat sett på vannfødsler på youtube, og felt mange gledestårer. Så vakkert! Håper det er meg om litt. Drømmer om første møtet med veslejenta nå.. Ikke lenge igjen nå! Brått veldig merkelig at det er under to uker igjen til termin. Hvor ble det av tiden? Gleder meg så vanvittig til alt, tilogmed fødselen. Mamma blir helt forstyrra hver gang jeg sender en sms eller ringer, for da tror hun jeg er på føden. Hun gleder seg så masse til å bli mormor. Fine mammaen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. april 2012 #1318 Del Skrevet 21. april 2012 Ikke lenge igjen nå! Brått veldig merkelig at det er under to uker igjen til termin. Hvor ble det av tiden? Gleder meg så vanvittig til alt, tilogmed fødselen. Mamma blir helt forstyrra hver gang jeg sender en sms eller ringer, for da tror hun jeg er på føden. Hun gleder seg så masse til å bli mormor. Fine mammaen min Har akkurat snakka med mammaen min, jeg.. Hun gleder seg også utrolig mye, og mimrer og nesten så hun begynner å gråte når hun tenker på at jeg snart skal føde hennes datterdatter. Det ble litt baby og fødselsprat for å si det slikt! Koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 21. april 2012 #1319 Del Skrevet 21. april 2012 Selma: Legg fra deg den flinke piken nå, slapp av og kos deg hjemme med litt slæckere tempo. Det er nok gull verdt når huleboeren kommer til verden Joyce: God bedring, håper du blir frisk snart! Gleder meg til å føde jeg nå. Håper jeg får kommet meg i badekar denne gangen, krysser fingra for det. Det som er mest slitsomt om dagen er faktisk alle som skal ønske meg lykke til, just in case de ikke ser meg igjen før fødselen. Men kjære vene, jeg kan da fort gå nesten fire uker til uten å bli satt i gang, og jeg har fått høre lykke til med fødselen siden uke 35 liksom.. Må bare blåse det ut en eller annen plass. Ellers så har mamma strikka likt hentesett til lillefrøken som hun strikka til meg da jeg var født og hun lå på sykehuset.. Lå litt lenger da enn nå gitt hehe.. Trur mamma lå nesten to uker med meg, selvom jeg var frisk og fin. Men da fikk man jo bare babyen inn til seg når de skulle ha mat, ellers så lå de på slike "saler", mødrene måtte jo komme seg etter fødselen hehe.. Gleder meg til å se lillemor i det, selvom det helt sikkert kommer til å være for stort <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. april 2012 #1320 Del Skrevet 21. april 2012 Så nydelig hentesett evil eve! Virkelig flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå