evil eve Skrevet 14. mars 2012 #1041 Del Skrevet 14. mars 2012 Var hos legen idag og fikk 50 % sykemelding, skal bli deilig og forhåpentligvis ha litt energi til noe annet enn bare jobb også. Kanskje huset får seg en sjau litt etter litt også, blitt litt oversett i det siste for å si det mildt.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 14. mars 2012 #1042 Del Skrevet 14. mars 2012 Så fine mager Stinelin og Evil Eye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. mars 2012 #1043 Del Skrevet 14. mars 2012 Takk for mageskryt Fin magen din også Evil Eye Sikkert godt med sykemelding, kos deg med roligere dager! Nå har vi vært på legevakta, etter ikke å ha kjent liv på ett døgn. Jeg har ikke vært spesielt bekymret, men når mannen ringte sitt sykepleiersøskenbarn fikk vi beskjed om å ringe med en gang. Hørte godt hjertelyden med doppler, men har fortsatt ikke kjent noen bevegelse. Han er vel forhåpentligvis bare litt roligere enn vanlig, men de ville ta UL i morgen om jeg fortsatt ikke kjente noe mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 15. mars 2012 #1044 Del Skrevet 15. mars 2012 Håper knerten gir fra seg litt liv Stinelin. Er vel etter uke 28 man skal kjenne liv hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 16. mars 2012 #1045 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvordan går det, Stinelin? I dag har jeg fått 100% sykemelding og henvisning til fysioterapi av legen. Nå er bekkenet så vondt at jeg ikke kan jobbe mer. Er litt lei meg for det, for jeg ville så gjerne klare de siste 8 ukene før permisjonen starter også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. mars 2012 #1046 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvordan går det, Stinelin? Går fint, takk! Etter et døgns hvile er den lille i god form igjen! Bruk sykemeldingstida til å kose deg og få masse hvile. Etter sigende er dette rest av frihet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 17. mars 2012 #1047 Del Skrevet 17. mars 2012 Godt det gikk bra med deg, Stinelin! Det hørtes skummelt ut å ikke kjenne noe på så lang tid. Her begynner det åpenbart å bli relativt trangt om plassen, ben og armer strekkes ut i alle retninger, og det er tidvis ganske ubehagelig. Men jeg er lykkelig så lenge han er frisk og rask Skal til jordmor på tirsdag, spennende å se om hodet har festet seg. Er det normalt å få en vekstestimering på bebisen før termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. mars 2012 #1048 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg mistenker at lillejenta har snudd på seg, for i motsetning til de relativt kraftige sparkene/dultene jeg har fått på høyre side tidligere, er det nå mest aktivitet nedover og mot venstre på magen. Bevegelsene er over det store heller ikke så kraftige, så mistenker at hun kanskje sparker/dulter en del innover også. Blir ihvertfall spennende å se henne igjen på mandag, for da er det tid for 3D UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. mars 2012 #1049 Del Skrevet 19. mars 2012 Lykke til på 3D Haley! Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 19. mars 2012 #1050 Del Skrevet 19. mars 2012 Takk, Pasjonsblomst, det var utrolig kjekt å se frøkna igjen. Hun smattet med munnen, vinket og prøvde å gjemme seg bak hendene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. mars 2012 #1051 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har ramlet helt av lasset nå. Jeg må sjekke HER for å huske hvor mange uker jeg er på vei osv. Føles veldig merkelig, jeg som inntil for et par uker siden alltid viste uke+dag.. Jeg har forøvrig mistet mye smakssans tror jeg. Heldigvis har jeg ikke noe halsbrann eller slikt, så jeg pøser på med krydder, chilli og pepper i lange baner.. Var en dame i lunsjen her en dag som hadde noen teposer uten koffein, og sa at hun pleide å drikke sånn da hun var gravid, og kikket megetsigende på meg. Jeg gidder altså ikke drikke plen-te, denne ungen får fullt spekter av omega 3 og vitaminer og mineraler, ikke noe alkohol, tobakk, heroin, hasj, marihuana, you name it. Så en kopp te eller to med koffein om dagen, det må han tåle :gjeiper: Ellers begynner det å bli krevende å få til fulle arbeidsdager synes jeg, 8 timer. Jeg har lavt blodsukker når jeg våkner, så tar tid å få gjort morgenstell av meg selv, stiv i ryggen og øm i bekkenet er jeg og. Så skal jeg i tillegg enten stelle sønnen og levere i bhg, eller ha meg på jobb tidlig så jeg rekker jobbe full dag før jeg skal hente i bhg. Det er slitsomt. Idag når jeg kom i bhg, så var jeg sliten i hodet og ryggen, og hadde behov for å sitte med bena høyt en liten stund. Ungen ville ikke inn i bilen men base i snøen, labbet ivei med et muntert "kommer straks tilbake!". Når jeg så fikk fanget ham og bakset ham inn i bilen, og kom oss hjem, så ville han ikke inn i huset men heller base i snøen. "jeg skal bare kjøre trillebåra litt" påsto han. Tålmodighet dryss over meg.. Endte med at jeg bar ham inn, illskrikende, selv om jeg ikke egentlig skal bære, bare så jeg fikk kommet meg inn og satt meg. Blir gøy med to slike kråker :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. mars 2012 #1052 Del Skrevet 20. mars 2012 ViljaH: Ikke bry deg om hva sånne besserwissere sier. Opp til to kopper kaffe om dagen skal jo være helt i orden. Men det er alltid noen som må være "bedre". Selv drikker jeg også stort sett en kopp kaffe i løpet av dagen og koser meg med den. Men jeg har vel heller vært utsatt for sånne "sånn var det ikke da jeg var gravid"-folk. Familie og sånn.. de syns det er vanskelig å skjønne at jeg er restriktiv med pålegg, feks. Her i gården merker jeg også at lange arbeidsdager gjør meg mer sliten enn tidligere. Egentlig liker jeg ikke å innrømme det, fordi jeg har vært i så fin form hele veien, men jeg er helt ferdig når jeg kommer hjem fra jobb. Får se det an videre.. nå kommer snart påskeferien, da får man kanskje hentet seg inn litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 20. mars 2012 #1053 Del Skrevet 20. mars 2012 "Plen-te" Skattepengene kommer vel omtrent samtidig med eller like etter barna - får dere tilbake? Jeg fikk sjekket nå i sted, og det vanker noen kroner ja! Er deilig å vite at det kommer litt ekstra i "oppstartsfasen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. mars 2012 #1054 Del Skrevet 20. mars 2012 "Plen-te" Skattepengene kommer vel omtrent samtidig med eller like etter barna - får dere tilbake? Jeg fikk sjekket nå i sted, og det vanker noen kroner ja! Er deilig å vite at det kommer litt ekstra i "oppstartsfasen". Får en fin slump penger tilbake ja, det kommer jo alltids godt med! NOK av ting å bruke penger på fremover her i gården iallfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 20. mars 2012 #1055 Del Skrevet 20. mars 2012 Uff, jeg føler virkelig med dere som jobber fulle dager! Det hadde jeg ikke orket nå, rett og slett. Er jo helt skutt igjen 2 timer etter at jeg har stått opp. Sånn sett har det vært deilig å være gravid og student. (Det eneste nå er at det er litt ensomt å gå hjemme hele dagen, uten ork til å gjøre noe annet enn å se på TLC ) I natt var jeg oppe på do seks (!) ganger. Hjelpes, dette er til å bli helt sprø av. Det eneste positive er at jeg sover jo som en stein mellom hver gang da. Menmen, bare seks uker til termin i dag. Hvor ble det av tiden? Skal til Jordmor nå, gruer meg litt, for jeg har ikke vært hos henne før. Har ikke lyst til å veie meg. Sist kontroll hadde jeg gått opp 18 kg! Og det selv med trening og et relativt normalt kosthold. Litt deppa for det egentlig, er redd jeg ikke får det av igjen. Men det er mye vann i bena, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. mars 2012 #1056 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg er kjempesliten etter en arbeidsdag nå, til tross for at jeg er sykmeldt 50% og som regel har en fridag mellom hver jobbdag. Heldigvis er det bare sju uker til med jobb og 10 uker til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 21. mars 2012 #1057 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg savner søvn! Kan ikke huske sist jeg sov godt. Enten må jeg opp på do, ha vann, ta halsbrannmedisin, har vondt i bekkenet, babyen sparker hardt, jeg drømte noe rart, det står en bil på utsiden, ungen i etasjen over har stått opp, mannen snorker, kattene mjauer... Ja, lista kan fortsette i det uendelige. Tenk om det var så enkelt som at vi fikk sovet alt vi trengte å sove? Når jeg først sover, så drømmer jeg noe så vanvittig i tillegg! Har gjort det størstedelen av svangerskapet, og det blir jo bare villere og villere. Her en natt (natten før jeg fikk 100% sykemelding) så drømte jeg at jeg hadde jobbet og jobbet og jobbet og jobbet, og det endte med at jeg fikk babyen 9 uker før termin, og måtte ha med en kollega på sykehuset fordi jeg ikke fant mannen! Etterpå så fortalte kollegaen min alle at jeg hadde sagt så mye teit under fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #1058 Del Skrevet 21. mars 2012 Fantastisk drøm, Mahareth! Jeg sliter også veldig med søvnen for tiden. Det er sjelden jeg må på do om natta (heldigvis! Får "aldri" sove igjen når jeg har vært oppe av senga), men jeg er som regel våken 5-10 ganger likevel. Våkner hvis jeg skal snu meg eller ikke finner en god stilling, fordi jeg vil ha en slurk vann, fordi babyen turner eller jeg bare våkner av uviss grunn. I natt lå jeg våken i bortimot en time i 3-tiden. Jeg synes gravid-søvnløsheten er verre enn nattevåk ifbm amming, jeg. Det har liksom ikke noe for seg nå... Jeg våkner nok også mindre ifbm amming, siden vi samsover i ammeperioden (og lenger, også) og jeg derfor egentlig ikke merker allverdens til det etter den aller første tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. mars 2012 #1059 Del Skrevet 21. mars 2012 Dårlig søvn her også. Er oppe på do minst 4-5 ganger hver natt. Her en natt var jeg bare oppe 1 gang! Det var deilig det! Drømmer ja, huff. Drømmer jo de villeste ting, og stort sett om babyen. I natt drømte jeg at noen hadde stjålet ham for å indokterinere ham i en religiøs sekt... Jeg var så fortvilet at jeg gråt, og det våknet jeg av. Det det var skikkelig ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. mars 2012 #1060 Del Skrevet 21. mars 2012 Dårlig med søvn her også, gitt. Sov kjempegodt natt til i går da, det hjelper mye på humøret Er liksom greit at jeg må på do og sånt, men kjempeirriterende når jeg blir liggende lys våken uten grunn, midt på natta. Nå har jeg satt på første maskin med babytøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå