Gjest Alabama Skrevet 6. mars 2012 #1021 Del Skrevet 6. mars 2012 Når er det egentlig 3.trimester begynner? Er det på 28+1? Jeg tror det er 28+1. Synes det høres mest logisk ut. Står litt forskjellig overalt, men det må være riktig ut ifra lengde på hvert trimester. Ellers vet jeg at mange er fornøyde med denne, kanskje det kunne være noe? Den er jo ganske fleksibel størrelsemessig. Jeg prøvde denne BHen, men var ikke helt begeistret. Kjøpte denne isteden: http://www.svangerskapet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=20&products_id=232 og den er kjempedeilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egwene82 Skrevet 7. mars 2012 #1022 Del Skrevet 7. mars 2012 Har eit spørsmål til det o'store kg-orakelet. Driv og funderer på dette med permisjon og om vi skal velge 80% eller 100%. Lurer på om den summen eg får opp på nav sin kalkulator for utbetalt per veke er brutto eller netto? Får det liksom ikkje til å stemme verken på den eine eller andre måten i forhold til det eg tener no... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 7. mars 2012 #1023 Del Skrevet 7. mars 2012 Har eit spørsmål til det o'store kg-orakelet. Driv og funderer på dette med permisjon og om vi skal velge 80% eller 100%. Lurer på om den summen eg får opp på nav sin kalkulator for utbetalt per veke er brutto eller netto? Får det liksom ikkje til å stemme verken på den eine eller andre måten i forhold til det eg tener no... Det har jeg også stusset på.. Så håper du får mange lure svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. mars 2012 #1024 Del Skrevet 8. mars 2012 I dag drar vi hjem til mannens hjemsted og treffer svigers for første gang siden august. Det blir koselig! Svigermor har 60 års dag, og de gleder seg veldig til vi kommer. Jeg synes det er synd de bor så langt unna (nord i Midt-Norge), men håper vi vil treffes oftere når lillegutten kommer Ha en flott helg jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 8. mars 2012 #1025 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Har eit spørsmål til det o'store kg-orakelet. Driv og funderer på dette med permisjon og om vi skal velge 80% eller 100%. Lurer på om den summen eg får opp på nav sin kalkulator for utbetalt per veke er brutto eller netto? Får det liksom ikkje til å stemme verken på den eine eller andre måten i forhold til det eg tener no... Har ikke prøvd den jeg, så vet ikke! Men det må nå vel være brutto? for nav-kalkulatoren kan vel ikke vite hvor mye skatt du skal betale? Jeg må finne den og prøve I dag var jeg hos jordmor. Alt var finfint. Skal passe på litt blodtrykk og urin, siden jeg har litt proteiner, så må innom legekontoren en tur neste uke også. Ikke at det er noe særlig fare, men godt å bli passet på God tur Dorey Endret 8. mars 2012 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 9. mars 2012 #1026 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvis du har høy lønn, så blir det avkorting fra NAV - de dekker bare lønn opp til 6G. 1G er 79 216 i 2011, så 6G er da 475 000 ca. Kanskje det er grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 9. mars 2012 #1027 Del Skrevet 9. mars 2012 Sist kjåpte jeg ammeBH rundt 7 mnd. Da klarte jg ikke ha på vanlig BH med bøyler lenger, fikk ikke puste.. Jeg likte best Triumph sine, selv om puppene ikke fikk så god forming av dem. Brente meg på noen av de med padding under amminga, de klemte for melkegang og fyret av klumpedannelse som tettet melkegang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egwene82 Skrevet 9. mars 2012 #1028 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvis du har høy lønn, så blir det avkorting fra NAV - de dekker bare lønn opp til 6G. 1G er 79 216 i 2011, så 6G er da 475 000 ca. Kanskje det er grunnen? Det er iallefall ikkje grunnen...! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 9. mars 2012 #1029 Del Skrevet 9. mars 2012 Det er iallefall ikkje grunnen...! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 9. mars 2012 #1030 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg liker ikke fargen BLÅ! Jeg blir frustrert når jeg skal kjøpe tøy til babyen, for alt er så fint i rosa og lilla og rødt. Guttevariantene er IKKE like fine. Jeg har INGEN blå klær selv fordi jeg ikke er noe glad i fargen, utover olabukser. Og det finnes svært lite i grønt og gult og brunt osv. Jeg vil kle opp ungen min i nusselige babyplagg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 9. mars 2012 #1031 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Jeg liker ikke fargen BLÅ! Jeg blir frustrert når jeg skal kjøpe tøy til babyen, for alt er så fint i rosa og lilla og rødt. Guttevariantene er IKKE like fine. Jeg har INGEN blå klær selv fordi jeg ikke er noe glad i fargen, utover olabukser. Og det finnes svært lite i grønt og gult og brunt osv. Jeg vil kle opp ungen min i nusselige babyplagg Åh, jeg er HELT enig med deg. Blir direkte provosert av butikkene som bare har blått (eller rosa) tøy. Jeg vil gjerne ha både rødt, grønt, oransje, lilla og gult, jeg. Men nå om dagen tråler jeg brukte klær på Finn. Faktisk mye fint å finne der (Edit: hjelper ikke at alle insisterer på å kjøpe blå ting til småen heller, fordi "det er jo en gutt". Jeg liker virkelig ikke den fargen, og har aldri gjort det. Noe jeg også har gitt beskjed om, men neeei, det er ikke så nøye... ) Endret 9. mars 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 11. mars 2012 #1032 Del Skrevet 11. mars 2012 Hoi! Lenge siden jeg forvilla meg hit nå... tida flyr om dagen selv med bekkenløsning og bare halv jobb... Ang farger så er jeg en som ikke er så glad i rosa, men elsker blått... men det blir jammen kjedelig i lengden, så jeg kjøpee alle andre farger så fort jeg kommer over noe som ikke er alt for jentete! (jeg skal ha gutt nr to) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. mars 2012 #1033 Del Skrevet 12. mars 2012 Angående amme-BH, så anbefaler de at man kjøper ihvhertfall en amme-BH ca. 3-4 uker før termin slik at man har den med seg på sykehuset, og så kan man heller gå på butikken/sende mannen når man kommer hjem. Cluet med en amme-BH er at man skal kunne få plass til en håndflate på innsiden av cupen for da er det plass til at brystene kan vokse enda litt mer pga melken som kommer og fordi man kanskje har behov for ammeinnlegg. Foreløpig har jeg gått opp bare en cup-størrelse, og avventer å kjøpe amme-BH før noen uker før fødsel. Kjøper heller en billig mellomstørrelse vis beovet skulle melde seg frem til da. Ellers har vi kommet tilbake fra en ukes ferie i solfylte Sør-Spania, og det gjorde utrolig godt! Riktignok ble det ikke den store mat- og drikkeopplevelsen siden jeg var (kanskje litt for) forsiktig med hva jeg spiste og drakk, men føler ihvertfall at kroppen har fått ladet seg opp litt og kjærligheten har fått god pleie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. mars 2012 #1034 Del Skrevet 12. mars 2012 Spaniaferie hørtes deilig ut! Hvordan går det med magene, vokser de? Her er min, uke 31. Man skjønner jo hvorfor ryggen verker, når vektfordelingen er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 12. mars 2012 #1035 Del Skrevet 12. mars 2012 Så fin mage Stinelin!! Synes ikke den var så stor som du har fått kommentarer på at den er jeg.. Den ser ikke mye større ut en min..! Men kanskje vanskelig å sammenligne ut ifra et bilde.. Nydelig var den i hvertfall! Med magen min går det fint ben vokser, og jeg merker at fordøyelsen sliter litt for tiden (en del mageknip..). Sammen med kynnere blir det ikke helt godt... Men moro med voksende mage, og at den blir litt strammere enn den første bolledeigmagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. mars 2012 #1036 Del Skrevet 12. mars 2012 Flott mage, Stinelin! Tror jeg må få tatt nytt magebilde snart jeg også. adde liksom planer om uke for uke-bilder til å ha i album, men det har gått rimelig i vasken. Men med litt flere uker mellom ser man jo større forskjell da Magen min vokser seg stor og fin og linea nigra er litt synlig helt opp til 4-5cm over navlen Har litt kynnere, men ingen som er vonde foreløpig. Merker også at det ikke er like lett å bøye seg fremover som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 12. mars 2012 #1037 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Tatt for ei uke siden, var vel 32 uker da. Får ta nytt imorgen tenker jeg, om jeg husker det hehe.. Hatt en strålende helg i det flotte været vi har hatt her i Tønsberg. Kost meg masse med veslemor <3 Oh lord, ikke rykk på bildet, er jo superstort... Endret 12. mars 2012 av evil eve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. mars 2012 #1038 Del Skrevet 12. mars 2012 Folk må jo bare ha en mening om størrelsen på magen, høres ut som de tror de er jordmødre hele gjengen. :gjeiper: Men hos jordmor på fredag fikk jeg forresten vite at jeg har unormalt mye fostervann, så den er nok mer utspilt enn den kunne vært. Prøvde å få ut av henne hva det kunne bety, men hun ville liksom ikke svare på det. Søkte litt rundt når jeg kom hjem, og det var jo slett ikke beroligende! Misdannelse hos foster, for tidlig fødsel, svangerskapsdiabetes og jeg vet ikke hva... Skal til ny kontroll om to uker, og med det lukta jeg jo lunta om at det kanskje ikke var helt ønskelig med mye vann. Synes det er så rart at de ikke sier som det er, i stedet for å sende folk hjem med bare en beskjed om at det er for mye vann? De burde vite at jeg bruker kvelden til å lete på nettet.. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. mars 2012 #1039 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg ser ut som deg, Stinelin, i uke 25 En skikkelig kul på magen. Jeg vet ikke noe om for mye fostervann, hva det kommer av eller om det er farlig. Jeg er dog sikker på at de ikke ville ventet to uker på ny kontroll om de ikke mente det var trygt. Hvis det blir for mye, så kan de tappe av, har jeg iallefall lest om i blad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. mars 2012 #1040 Del Skrevet 14. mars 2012 Så flotte mager Stinelin og evil eve Vi er så flotte altså! Tror jeg er større enn dere begge da, har blitt diger! Tror jeg må ta magebilde etterpå. Jeg synes 3.trimester har vært flott! Endelig kjenner jeg at jeg også nyter å være gravid og føler meg fin, selv med alle de ekstra kg'ene Nesten så jeg synes ukene går for fort nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå