Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Dorey

Uff da, Stinelin! Håper du finner ut av det, det hørtes ikke godt ut :klem:

Jeg har ikke oversikt over hva jeg har til mini, men har en full kommode, så det holder sikkert. Har bare 4 bodyer i str 50 da, og et hentesett. Ser at jeg må ha noen bukser, men kan kjøpe mer om det trengs. Mamma mente jeg trengte veldig lite i str 50. Derimot har jeg nok til en hel ungeflokk i str 68, hehe. Veldig mye fra når jeg og lillebror var små, det er koselig :rodmer:

Har vært hos legen i dag, og fått 100% sykemelding fra studiet. Er helt utslitt nå, har vært en tøff innspurt. Deilig å bare ruge frem til fødselen nå. Alt var som normalt og mini har snudd seg, men ikke sunket ned i bekkenet enda :)

For øvrig hadde jeg formidlingseksamen i går og fikk B :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, Stinelin! Håper du finner ut av det, det hørtes ikke godt ut :klem:

Takk :)

Har vært hos legen i dag, og fått 100% sykemelding fra studiet. Er helt utslitt nå, har vært en tøff innspurt. Deilig å bare ruge frem til fødselen nå. Alt var som normalt og mini har snudd seg, men ikke sunket ned i bekkenet enda :)

For øvrig hadde jeg formidlingseksamen i går og fikk B :danse:

Er det sånn at de snur seg og blir værende "opp-ned" nå, eller snurrer de rundt? Synes mini i magen er overalt, men det er ikke godt å si.

Gratulerer med B, det er jo flott! Nyt sykemeldingen, sikkert deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Takk :)

Legen sa at han kunne snu seg rundt enda, men tyngdekraften gjør at de blir liggende med hodet ned etterhvert fordi det er den tyngste kroppsdelen. Så vidt jeg forstod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi hadde en snartitt på lillemann i dag og han ligger med hodet ned nå, men han blir vel ikke liggende sånn helt til fødsel? Er jo bare 27+5 :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn skjønner visst ikke det der med tyngdekraften uansett, Turnerose lå jo i seteleie og jamen mente ikke legen at Maiblomsten gjør det også, på siste kontroll. :ler: De er vel tunge i rumpa, kanskje? :fnise: (Kanskje det er derfor jeg har følelsen av at denne babyen vil komme før termin? Fordi det blir seteleie igjen og planlagt KS? *grøss*) Men mtp seteleie, så sjekker de jo ikke med UL før i uke 36 omtrent, og babyer kan jo snu seg helt frem til fødselen. Så jeg vil kanskje tro det er individuelt. Noen legger seg sikkert med hodet ned i uke 27 og blir der, mens andre aldri tar til vettet. ;) (Jeg var seteleiebarn selv også, så jeg snakker ikke bare "stygt" om barna mine, altså. :tunge1:)

Gratulerer med B, Dorey, og ellers bra at du fikk sykemelding. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med B Dorey :D

Kos deg og nyt resten av svangerskapet!

Har hatt en uke ferie nå, har vært deilig å kunne slappe av hver dag ja.

Så får jeg se hvordan det går når jeg kommer tilbake på jobb, bekkenet har ikke glemt at det er der selvom jeg har hatt ferie og roligere dager enn vanlig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg funderer litt på handleliste, og trenger nok ikke så mye.. så det meste jeg kjøper er fordi jeg har lyst på litt nytt til ny-babyen. Alle barn må få litt nytt. Og litt korreksjon i forhold til garderobe sist.

Så - jeg kjøper litt bodyer og dresser i str 50 med lukning nedover magen. Et soveskinn fra Nøstebarn. Og en pakke bleier. Det er vel egentlig det jeg strengt tatt har på listen :fnise:

(Jeg skal snart gå over klærne som ligger lagret, og se om det er noe mer jeg burde skaffe altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Tusen takk for gratulasjoner, jeg er uten nett om dagen. Litt kjedelig, hehe.

Jeg vet det er tidlig, men jeg klarte ikke å vente lengre og har redd opp babysengen :rodmer: Den er så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset nytter det ikke å re opp noe babyseng foreløpig. Det vil bli tolket som "åh, ny soveplass til meg!" av katta... :sjenert:

Men så er det jo litt lenger til minien vår dukker opp også. Skal nok se at jeg også har pynta både her og der innen jeg er 32 uker. :rodmer:

Det er ganske morsomt å snakke med mini nå om dagen. Da jeg våknet i dag, klappet jeg feks magen (og kjente noe hardt stikke ut) mens jeg ønsket mini "god morgen". Mini svarte med å flytte på hva det nå var som stakk ut. Kanskje han er morgengretten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg våknet i dag av at lillegutt sparka så hardt at magen slo mot dyna :fnise:

Når er det egentlig 3.trimester begynner? Er det på 28+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Her i huset nytter det ikke å re opp noe babyseng foreløpig. Det vil bli tolket som "åh, ny soveplass til meg!" av katta... :sjenert:

Men så er det jo litt lenger til minien vår dukker opp også. Skal nok se at jeg også har pynta både her og der innen jeg er 32 uker. :rodmer:

Det er ganske morsomt å snakke med mini nå om dagen. Da jeg våknet i dag, klappet jeg feks magen (og kjente noe hardt stikke ut) mens jeg ønsket mini "god morgen". Mini svarte med å flytte på hva det nå var som stakk ut. Kanskje han er morgengretten? :fnise:

Skjønner i såfall katten godt, de har en egen evne til å finne den beste soveplassen huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i dag av at lillegutt sparka så hardt at magen slo mot dyna :fnise:

Når er det egentlig 3.trimester begynner? Er det på 28+1?

I følge Barn i Magen starter 3. trimester fra uke 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med amme-bh, bør man begynne å tenke på det snart? Her hvor jeg bor har jeg ikke sett en amme-bh i noen butikk, så jeg vurderer å handle på nettet. Eller må jeg prøve?

Tenker at jeg heller kan kjøpe flere i byen når jeg kommer ut fra sykehuset.

Men hvordan bør en god amme-bh være? Jeg er helt blank...

Den trenger ikke være sånn kjempefancy med masse blonder og dill, men litt fin kan den gjerne være.

Bruker til vanlig 75A, nå passer 80A (80B er litt stor), med forlengerstykke bak.

Hvor stor bør amme-bh'en være tro?

Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

I følge Barn i Magen starter 3. trimester fra uke 29.

Barn i magen forvirrer mer enn noe annet, der er jo 29. svangerskapsuke fra 28+1 til 29+0...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med amme-bh, bør man begynne å tenke på det snart? Her hvor jeg bor har jeg ikke sett en amme-bh i noen butikk, så jeg vurderer å handle på nettet. Eller må jeg prøve?

Tenker at jeg heller kan kjøpe flere i byen når jeg kommer ut fra sykehuset.

Men hvordan bør en god amme-bh være? Jeg er helt blank...

Den trenger ikke være sånn kjempefancy med masse blonder og dill, men litt fin kan den gjerne være.

Bruker til vanlig 75A, nå passer 80A (80B er litt stor), med forlengerstykke bak.

Hvor stor bør amme-bh'en være tro?

Noen som har noe å anbefale?

Sånn generelt, hvis puppene dine har vokst ville jeg heller testet 75B. Hvis jeg ikke husker helt skrekkelig feil går du opp en cup-størrelse for hver størrelse rundt du kniper inn. Cup-en i 80A vil derfor være lik den i 75B.

Har du vært i en skikkelig undertøysforretning og målt deg? Jeg fikk en skikkelig aha-opplevelse da jeg gjorde det. Trodde jeg brukte 85C (og syns alle BH-er var pyton å ha på!), men gikk ut med 75DD og merket plutselig ikke at jeg hadde pupper engang.

Jeg må se om jeg finner amme-BHer i større størrelser et sted. Puppene har vokst mer enn jeg forventet, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønner meg ikke på disse størrelsene. Puppene har vokst bare litt, men omkretsen rundt kroppen har blitt litt større.

Derfor kjøpte jeg en bh i 80 i stedet for 75.

Undertøysbutikker er det få av her oppe, og jeg tror ikke det blir noen bytur før fødselen.

Må man egentlig kjøpe amme-bh før fødselen?

Hva trenger jeg de første dagene på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Glenfarclas

Jeg fikk beskjed på undertøysforretningen om at man må vente med å kjøpe amme-BH til tidligst fire uker før fødselen. Trodde jeg kunne investere i amme-BH allerede nå, så jeg får litt "valuta for pengene", men de skal visst vokse enda mer, så jeg må ha noen "mellomstørrelse-BHer" inntil videre. Hjelp. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i en litt annen puppestørrelsesorden enn deg, Stinelin, men mine pupper vokste minimalt ifbm at melken kom, og det lille de vokste gikk fort tilbake. Så det er veldig vanskelig å si før man er der, selv om de fleste nok øker litt mer i størrelse enn hva jeg har gjort. (Jeg har da også mer enn nok pupper fra før, synes jeg. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>) Jeg tror jeg ville satset på å kjøpe noen billige amme-BHer før fødsel, for det kan være kjekt å ha noe, evt ammesingletter hvis du ikke føler at du "må" ha BH. Og så få kjøpt noe litt mer ordentlig etter at melken er på plass og ammingen i gang. H&M har vel greie, billige amme-BHer hvis man passer inn i størrelsene der, de har også pleid å ha ammesingletter, men det fant jeg ikke på nett nå. Lindex har også begge deler. Jeg ville vel satset på å gå litt opp i cupstørrelse, som Glenfarclas skriver tilsvarer 80A en 75B. Jeg er dessuten enig i at det kan være lurt å vente til litt nærmere fødsel. Ammesingletter kan du jo kjøpe når som helst, da - de er jo i størrelse S/M/L.

Ellers vet jeg at mange er fornøyde med denne, kanskje det kunne være noe? Den er jo ganske fleksibel størrelsemessig.

(De amme-t-skjortene de har på H&M er forresten helt ubrukelige, spør du meg, den formen for ammeåpning fungerte ikke her i det hele tatt. Den varianten de har på Lindex er mye bedre! De har som nevnt pleid å ha sånne på H&M, også, men ikke nå, ser det ut til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Mine pupper har allerede vokst en cup-str og nå også en størrelse i omkrins. Så nå er jeg 80F, og har ikke tenkt å få større pupper! Sist hadde jeg ett par billige fra Lindex som jeg kjøpte litt for stor, også kjøpte jeg heller flere etter fødsel. Problemet er at det ikke akkurat er undertøys butikker rundt her heller, så må bare sjangse å bestille på nett :)

Litt rart å tenke på at jeg var 75C før jeg var gravid med M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...