Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Dette var fin lesing, nå gruer jeg meg litt mindre selv! :)

Helt enig, dette hørtes veldig bra ut, og akkurat sånn håper jeg at min fødsel blir!

Jeg hiver meg med i skravlingen forresten... :sjenert::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt av grunnen til at jeg ikke gruet meg, var at min mor og henned søstre alle sa noe lignende, det er vondt men man kommer seg fint gjennom det. Jeg tror kvinnene i min familie har relatvt kjappe og greie fødsler. Altså, riene var kraftige, men det varer ikke så lenge. Jeg synes det er lurt å innse at å grue seg er bortkastet energi, heller forberede seg litt og akseptere at det blir noen timer med smerter. Og så ferdig. Det er jo ingen kronisk sykdom vi pådrar oss med smerter hver time hver dag fremover. Det hjelper også å tenke på at ivinner har født til alle tider, alle dine formødre har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Jeg tenker at når "alle" andre klarer det, skal for pokker jeg og greie det! Blir litt fandenivoldsk, og det kjennes bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Ja, ikke sant. Jeg tenker at når "alle" andre klarer det, skal for pokker jeg og greie det! Blir litt fandenivoldsk, og det kjennes bra :fnise:

Haha, ja! Min plan er å ta det på samme måte som masteroppgaven: Jeg bare begynner, tar et steg om gangen, og før jeg vet ordet av det så har jeg greid noe veldig stort og flott! Selve utdrivingsfasen blir liksom muntlig eksamen - ren tortur, men fort overstått. :fnise: Men seriøst, det hjelper å tenke at jeg har klart andre store ting før, selv om jeg har grudd meg, da klarer jeg vel dette også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg prøver å ikke grue meg til fødselen. Den kommer jo uansett nå, og den vil jo bli ferdig en gang også.

Både moren min og søstrene mine har hatt ganske så kjappe fødsler hver gang. Den siste til ene søsteren min gikk visst unna på 3 timer. Håper jeg ikke er unntaket i familien.

Når det kommer til smertestillende er jeg litt bekymret. Jeg hadde alltid tenkt at jeg skulle ha epidural, men det har jeg fått beskjed om at jeg ikke får pga at jeg går på blodfortynnende. Lystgass er det ikke sannsynlig at jeg tåler. Finnes det da flere alternativer, annet enn vannfødsel og sånne saltvanns-stikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glenfarclas

Når det kommer til smertestillende er jeg litt bekymret.

Jeg også, mest fordi ingen av metodene frister noe særlig. :sjenert: Nåler meg her og der, liksom. Grøsse. Kanskje jeg ber om lystgass, hvis de bruker det der jeg skal føde, men ellers tror (håper!) jeg at smertene er til å leve med. Hmm. Jeg må nok lese litt mer om dette før det braker løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg også, mest fordi ingen av metodene frister noe særlig. :sjenert: Nåler meg her og der, liksom. Grøsse. Kanskje jeg ber om lystgass, hvis de bruker det der jeg skal føde, men ellers tror (håper!) jeg at smertene er til å leve med. Hmm. Jeg må nok lese litt mer om dette før det braker løs.

Ja, det må jeg også. Har sett at akupunktur også er en mulighet, men det frister meg mindre enn å ikke få smertestillende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen nouveau :)

Jeg er kanskje skrekkelig naiv, men jeg gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt. Ennå... (mulig jeg får panikk når riene starter, men den tid den sorg).

Smertestillende tar jeg også som det kommer. Akupunktur og saltvannstikk er uaktuelt her i gården, i hvert fall. Førstnevnte har jeg null og niks tro på og sistnevnte ser jeg heller ingen poeng i. Men jeg tror at det hjelper å forberede seg ved å lese om hvordan ting egentlig foregår. Eller se de derre skumle jordmorprogrammene på TV :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nouveau :)

Hvor er det folk skal føde hen? Ahus her.

Nå begynner vi endelig å bli ferdig med barnerommet, skal male de siste karmene i dag. Er lei av å bo i alt rotet som er flyttet ut på stua.

Nå begynner jeg å bli lei av hele graviditeten, alt er jo bare tungt og slitsomt og jeg føler meg som en hvalross. Dama på apoteket lurte på om det var like før fødsel, "Eh, neida, jeg har litt over to måneder igjen" :sukk: Tror han blir tidenes største baby. Ingen strekkmerker foreløpig da! *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hyggelig med nye ansikter! :velkommen: Nouveau

Hvor er det folk skal føde hen? Ahus her.

(..)Dama på apoteket lurte på om det var like før fødsel, "Eh, neida, jeg har litt over to måneder igjen" :sukk: Tror han blir tidenes største baby. Ingen strekkmerker foreløpig da! *bank i bordet*

Jeg skal føde på ABC. For min del blir det ikke noe annen smertelindring enn vann, akupunktur, pusteøvelser og massasje. Det tror jeg skal gå bra! :tommelsmil:

Jeg fikk også en kommentar på magen i går av en kollega (det skal sies at hun er barnløs og 60 år). Hun spurte hvor lenge det var igjan og mente at magen var blitt ganske stor allerede. Spurte i en tøysete tone om jeg var sikker på at det ikke var to der inne. Lo selvsagt der og da, men tenkte mitt om en slik kommentar. :roll: Det er vel ikke så mange som liker å få høre at man har stor mage selv om man er gravid.

Mulig at folk glemmer hvor stor magen faktisk må være for at en baby skal få plass der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg tror nesten alle får spørsmål om de er sikker på at det ikke er to inni der. Jeg fikk spørsmålet i helga av min søte lille niese på 12. Like før spurte hun om jeg var sikker på at det var en baby inni der, og at jeg ikke bare hadde spist litt mye i det siste. Mulig hun bare ville terge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ABC. For min del blir det ikke noe annen smertelindring enn vann, akupunktur, pusteøvelser og massasje. Det tror jeg skal gå bra! :tommelsmil:

Det er målet mitt også :) Men jeg er veldig spent på om jeg feiger ut etterhvert.

En låner på biblioteket jeg jobber på mente det minst måtte være 5 stykker i magen min, men han var egentlig bare søt og morsom, så det gjorde ikke noe :fnise:

Nå har jeg kjøpt meg noen megasexy støttestrømper. Tror jeg har fått mye vann i bena i det siste. Sokker som før var løse lager nå skikkelige sokkemerker. Eller har jeg bare blitt feit? :dry:

Nå skal jeg være flink og jobbe en time til med eksamenen min, så skal jeg slenge meg i sofaen med bena høyt og det nyeste "Foreldre og Barn" som dumpet ned i postkassen i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like før jeg får på leggen tror jeg. Blodårene er faretruende langt ute. HUsk å barbere leggene før du går på apoteket! Han kjekke svensken som jobbet der målte rundt tykkleggen og ankelen min for å finne riktig størrelse... :flau: Har liksom nedprioritert barberingen litt siden jeg ikke kommer ned.

Lurer litt på om ikke mini her har snudd seg. Det sparker veldig mye oppover mot ribbena nå, og han sparker meg ikke i siden lengre om natten.

Krysser fingrene og håper han blir liggende sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har bestemt meg for å bestille leggvoksing sånn ca 1. mai, så kan jeg gå med leggene bare når det er varmt ute. Klarer nesten ikke å komme ned nå, kan ikke tenke meg hvordan det skal bli om 2 mnd engang :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare
Gjest Alabama

Å barbere leggene har vært planen ganske lenge nå, men det er så tiltak.. :sjenert:

Bestilte ganske enkle kompresjonsstrømpe på nettet nå. Om de kjennes for løse så får jeg ta en tur på apotek eller bestille fra Medicus Plesner eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt over gjennomsnittet løsningsorientert, men kan ikke menna stille opp med høvel? De er jo vel så mye skyld i at dere ikke når ned selv :fnise:

Enn så lenge har ikke jeg fått kommentarer på magen, men om noen prøver seg så skal de få høre det. Dvs, tante pleier å spørre hvordan det går med den tjukke magen, og da svarer jeg stort sett "den blir tjukkere", men det vet jeg jo at ikke er vondt ment.

Faktisk er det egentlig først nå at jeg ikke lenger kan gjemme magen. Har gått til innkjøp av et par mammatopper, og syns egentlig det er helt grusomt. Det finnes jo så lite som faktisk er pent!

Buksene har jeg derimot lagt min elsk på, de er jo ekstremt bekvemme :fnise: Når minien er ute kommer jeg nok til å slite en stund med å få på meg vanlige bukser igjen, fordi jeg vil glemme å kneppe opp før jeg trekker de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer litt over om babyen trenger en jakke eller kjøredress av noe slag. Hva bør hun ha på seg i bilstolen? Eller funker det med teppe rundt osv? Eller bruker man tynn pose?

tenker fra tidlig mai og om sommeren.. Har dere handlet noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mannen kan helt klart barbere leggene mine. Men det er bare så tiltak å gjøre det. Men ser det snart må gjøres.

Pasjonsblomst: Det var en ting jeg ikke hadde tenkt på! Tror jeg bare kommer til å kle ekstra godt på ham og så bruke ullteppe. Hmm, må forhøre meg med mamma; mitt O store orakel om dagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...