Pasjonsblomst Skrevet 9. februar 2012 #861 Del Skrevet 9. februar 2012 Sambo kunne ikke før 3 uker før, så da meldte jeg oss på det. Litt teit kanskje. Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. februar 2012 #862 Del Skrevet 10. februar 2012 Vi skal på kurs tre uker før termin vi også. Tror det blir nyttig, jeg har aldri vært på noe sykehus før, så er sikkert greit å se seg rundt. Og ikke minst vite hvor man skal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. februar 2012 #863 Del Skrevet 10. februar 2012 Når termin er beregnet til en onsdag så blir vel siste arbeidsdag før permisjon tirsdag 3 uker før dette. Vil da permisjonsukene regnes fra onsdag til tirsdag, eller regnes de som vanlig uke mandag til søndag? Ingen som vet? --- Ellers er jeg litt humørsyk og irritert fordi noen (svigermor) har kommentert at vi har "kjøpt så mye" Det vi har kjøpt i det siste er et sofabord som vi tross alt må ha! Kan jo ikke leve uten bord. Og ny TV-benk - som bare kostet en tusenlapp og er mye finere enn den Mannen hadde med seg, og veggfeste til TV'en som vi også må ha for å kunne se på TV i en komfortabel stilling, og selvfølgelig litt babyutstyr som vi også må ha, enten vi kjøper det nå eller om noen måneder. Det er jo ikke snakk om at det går hardt utover økonomien en gang. Vi tar det på lønningene våre og lar sparekontoene stå, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Vi er voksne mennesker og har begge god orden på økonomien og har alltid hatt økonomisk sans. Jeg er en smule lei av å bo i en "uferdig" leilighet hvor det stadig vekk mangler småting (lamper, bokhylle e.l. på stua, gardiner på kontoret osv), men det er det visst ikke alle (inkl Mannen, men han begynner å forstå) som skjønner Nå er det endelig helg og vi har tenkt oss hjem til foreldrene våre, men det frister ikke så mye egentlig. Irritasjonen og tårene sitter liksom rett under overflaten. Forhåpentligvis er det bedre i morgen etter en god natts søvn og vissheten om at vi har fri og kan slappe av hele helga Dagens gode nyhet er at jeg har bestilt 3D UL som vi (jeg og mamma, siden Mannen ikke kan ta seg fri fra jobb den dagen) skal på når jeg er 26 uker på vei! Gleder meg til å se lille jenta vår igjen, og jeg tror den kommende mormoren synes det er stas å få være med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 10. februar 2012 #864 Del Skrevet 10. februar 2012 Svigermødre kan iblant irritere enhver Håper helgen blir bedre for humøret ditt Og så kan du jo glede deg itl 3D UL!! Her vurderer vi det selv, men er litt usikker. Vet ikke hvorfor jeg er usikker på om jeg vil, men det er noe som holder meg tilbake. Kanskje det å "sniktitte på pakken før julaften"? Samtidig som jeg har veldig lyst! Må jo være helt fantastisk å se den lille, ansiktstrekkene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 10. februar 2012 #865 Del Skrevet 10. februar 2012 Unknown: Jeg ba jordmor bestille papirene de hadde på meg fra føden, for jeg var nysgjerrig på hva som stod. Hadde ikke en traumatisk fødsel, men jeg er altfor nysgjerrig Ble litt overraska over en ting som stod i papirene mine, for det stod at de tok vannet mitt, men jeg husker at JM spurte etter jeg hadde født om vannet gikk hjemme, for det hadde ikke gått på sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. februar 2012 #866 Del Skrevet 11. februar 2012 Haley: jeg vet det er irriterende, men prøv å tenk at hun egentlig bare mener det godt. Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv når svigermor setter igang her. Ofte motsier hun seg jo faktisk selv i løpet av et par dager (for å bruke deres tilfelle, først klage over ting som IKKE er klart, og så klage når man bruker ting på å fikse det), men det bunner jo ut i at hun er bekymret. Både for økonomien og for hvordan det skal gå fremover. Svigermoren min har i tillegg et enormt behov for å bli hørt og føle at hun kan bidra med noe. Som jo resulterer i en del gnåling til tider... og noen ganger, men graviditetshormonene helt på styr, må jeg virkelig telle til ti (og ofte hjelper ikke det engang). Men få mannen din til å ta seg rolig prat med henne. Med vår "drage", hjelper det faktisk å forklare henne at vi har alt under kontroll. Da roer hun seg ned en liten stund (før det dukker opp noe nytt) Men angående klær til den lille, hvor mye er det egentlig nødvendig å kjøpe i str. 50? Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at det var noe som het 52, og at det var lurt å kjøpe det isteden, men ser ut til at jeg har drømt eller no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 11. februar 2012 #867 Del Skrevet 11. februar 2012 Str 50 kommer jo litt ann på hvor stort barn dere får. Vi brukte 50 lenge, sikkert en mnd og noe brukte vi lenger enn det. Vesla vår var 50 cm og 3530 da hu blei født, helt gjennomsnittlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. februar 2012 #868 Del Skrevet 11. februar 2012 Svigermødre kan iblant irritere enhver Ja, det er vel noe alle får erfare innimellom Haley: jeg vet det er irriterende, men prøv å tenk at hun egentlig bare mener det godt. Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv når svigermor setter igang her. Ofte motsier hun seg jo faktisk selv i løpet av et par dager (for å bruke deres tilfelle, først klage over ting som IKKE er klart, og så klage når man bruker ting på å fikse det), men det bunner jo ut i at hun er bekymret. Både for økonomien og for hvordan det skal gå fremover. Svigermoren min har i tillegg et enormt behov for å bli hørt og føle at hun kan bidra med noe. Som jo resulterer i en del gnåling til tider... og noen ganger, men graviditetshormonene helt på styr, må jeg virkelig telle til ti (og ofte hjelper ikke det engang). Men få mannen din til å ta seg rolig prat med henne. Med vår "drage", hjelper det faktisk å forklare henne at vi har alt under kontroll. Da roer hun seg ned en liten stund (før det dukker opp noe nytt) Ja, jeg vet at hun bare mener det godt. Men med litt gravidhormoner ute på bærtur så tas alt opp i verste mening Og det er sikkert ikke så lett å være svigermor heller, for man får jo ikke samme forhold til en svigerdatter som til sin egen datter. Og når jeg er både forlovet med og venter barn med hennes eldste sønn før datteren hennes (som er 2 år eldre enn meg, og 4 år eldre enn Mannen) har så mye som et forhold i siktet, så kan jeg tenke meg at hun blir dratt litt mellom barken og veden. Min svigerinne er veldig snill og grei, men jeg har en mistanke om at hun er bittelitt sjalu fordi vi er i den situasjonen vi er, for hun er veldig barnekjær selv og har hatt lyst på barn i flere år, men er altså singel. Men jeg må slutte å bekymre meg for sånt og heller glede meg over vår situasjon Men nå er det slutt på sytingen (for denne gang..) Når det gjelder klær så synes jeg det er greit å ha et lite utvalg i str. 50, men litt mer i str. 56, for vi vet jo ikke hvor stor ungen blir. Er dog spent på SF-måling som jeg skal gjøre hos JM om halvannen uke, for jeg har ikke målt det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 13. februar 2012 #869 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Jeg hadde planer om å ikke gå opp stort mer enn ti kg (har jo litt ekstra fra før) og bare få en fin, sånn rund kul på magen.. Går ikke helt som planlagt, gitt Det var min "plan" også. Men jammen er jeg oppe i 9kg allerede Det positive er at jeg er veldig motivert til å fortsette med treningen som jeg begynte å bli flink til i vår/sommer. Så jeg gleder meg til å få ut ungen og finne frem treningsklærne igjen! Svigermødre kan iblant irritere enhver Unknown: Jeg ba jordmor bestille papirene de hadde på meg fra føden, for jeg var nysgjerrig på hva som stod. Hadde ikke en traumatisk fødsel, men jeg er altfor nysgjerrig Ble litt overraska over en ting som stod i papirene mine, for det stod at de tok vannet mitt, men jeg husker at JM spurte etter jeg hadde født om vannet gikk hjemme, for det hadde ikke gått på sykehuset Jeg spurte jordmor forrige uke. Vanligvis bruker sykehuset og sende kopi av alle papir fra fødselen til legekontoret her. Men ho fant ingenting i min mappe. Da blir jeg jo bare ennå mer nyskjerrig! Hvorfor har de ikke gjort det liksom? Er jo sikkert ikke noe ille som står der, visst de har giddet å skrive noe i det hele tatt. Er vel det jeg vil vite mest, hvor mye de har "fått med seg". Jeg tilbrakte jo mesteparten av dagen på sykehuset uten noen jordmor som tittet innom. Så nå skal jeg sende skriftlig søknad til sykehuset om å få journalen tilsend. Hva skriver man i et sånt brev igrunn? Men angående klær til den lille, hvor mye er det egentlig nødvendig å kjøpe i str. 50? Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at det var noe som het 52, og at det var lurt å kjøpe det isteden, men ser ut til at jeg har drømt eller no? Ett av merkene til Ellos har str 54, kanskje det er det du har sett? Siden snuppa som var 52cm og nesten 4kg brukte 50 i en mnd, så har jeg tenkt å kjøpe litt i 50 jeg. Ca 5 bodyer og noen bukser i alle fall. Jeg liker at klærne passer jeg, ikke at de bittesmå babyene drukner. Her tilbys det heller ikke noe kurs, tidligere hadde de svangerskapskurs ett par ganger i året. Selvfølgelig ikke da jeg skulle ha M, og nå har de sluttet helt fordi det er så mange her som ikke snakker norsk..Hurra for en unnskyldning! Jeg skulle i alle fall ønske at jeg hadde fått kurs og omvisning på sykehuset. Endret 13. februar 2012 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 14. februar 2012 #870 Del Skrevet 14. februar 2012 Er det flere enn meg som svetter om natten? Jeg blir helt sprø. Er oppe to-tre ganger for å tisse, siden mini sitter på blæra mi, og hver gang er jeg dyvåt av svette. Så våt at jeg må tørke meg med et håndkle... Det er kjempeekkelt og jeg føler meg så utrolig ufresh av det Må snu dyna og legge et håndkle under meg siden alt er dyvått etterpå. I tillegg renner melka. Vi har det kaldt på soverommet, så det må sikkert være hormonelt? Vi var og besøkte et vennepar av oss som fikk barn for to uker siden, herlighet jeg visste ikke at de var så små! Han var veldig søt og fikk liksom mini i magen min til å bli enda mer virkelig på en måte Men jeg tror nok mini kommer til å være større ved fødsel enn den nyfødte her var nå (han var vel rundt 3,5 kg nå). Magen min er godt over SF målet og vi har en tradisjon for store babyer i min familie. Jaja, godt med litt å ta i Ha en flott valentinesdag jenter Jeg og mannen skal ut og spise. Må si jeg begynner å glede meg til vi kan gå på restaurant og bli dype over en flaske rødvin igjen. Får nøye meg med eplemost i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. februar 2012 #871 Del Skrevet 14. februar 2012 Ingen svetteproblemer, men det går ikke en natt uten at jeg er oppe for å tisse. Gleder meg til jeg kan få en hel natts søvn (om noen år :gjeiper: ) Ha en fin Valentinsdag du også! Vi skal ut og spise og Mannen kom hjem med en fin bukett, men ellers feirer vi det ikke på noe større vis. Gleder meg til det blir muligheter for et glass rødvin jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. februar 2012 #872 Del Skrevet 14. februar 2012 Småen og jeg feirer valentinsdag alene i dag, gitt. Feirer med å shoppe litt babyklær på nett Ingen svetting her heller, men er tilbake til de hyppige dobesøkene. Tror det er småen som hopper på blæra eller no, for det er ikke egentlig så veldig "nødvendige" turer hver gang. Siste kontroll viste ikke noe utslag på UVI, så det er nok bare mini som steller istand ugagn. Enn så lenge må jeg si jeg nyter at mageboeren gjør såpass lite ut av seg. Hadde egentlig forestilt meg at jeg både var slappere, større og mer plaget nå enn det jeg er. Det kan jo fremdeles komme, for all del, men det virker som det lille som har vært hittil har vært helt greit å leve med. Innimellom er magen hard og øm, og det kan være litt kinkig å gå lenge, men det går som regel fint. At shopping-utholdenheten sånn sett ikke er det den pleier å være, er lommeboka igrunn bare glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. februar 2012 #873 Del Skrevet 14. februar 2012 Ingen svetteproblemer her heller! Du har ikke vann i kroppen da Dorey? For det svetter vel kroppen ut igjen? Ikke våkner jeg av at jeg må tisse heller. Men jeg er mye våken på natten, og når jeg ligger der og kjenner etter, så må jeg jo en tur på do Her blir det ingen middag. Tenkte på å få barnevakt til M, er lenge siden vi var ute bare jeg og mannen, men så dukket det opp et jobbmøte. Selvfølgelig. Jeg fikk fine roser da! Og middag kan vi jo tross alt spise ute hver dag om vi vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. februar 2012 #874 Del Skrevet 14. februar 2012 Ingen svetting her heller, men er oppe en tur på do i løpet av natta. Men magen er øm og ryggen vond, så noen god søvn blir det ikke. Har UVI igjen også, og knasker penicillin. Driver å tester ut hvor mye bekkenløsningen tåler, så nå venter jeg spent på morgendagens form.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #875 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg er også fryktelig varm på natta for tiden, Dorey! Høres ut som om du har noen hakk verre enn meg, men jeg svetter, jeg også. +/- 14 grader på soverommet og mannen kan ikke fatte at jeg er for varm. Men det med tissingen er jeg ikke så verst på. Skjer vel en gang eller to i uka at jeg må opp og tisse om natta. Her er det ellers sykdom over hele fjøla om dagen, så særdeles laber markering av både morsdag og Valentine's i år, gitt! Håper dere som har feiret/markert har/har hatt en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 14. februar 2012 #876 Del Skrevet 14. februar 2012 Unknown, du kan helt sikekrt stikke innom fødeavdelinga også, men skjønner ikke at jordmor ikke kunne bestilt papirene for deg? Det jgorde min, og det var null stress iallefall Jeg hadde vel jordmor eller barnepleier hos meg hele fødselen, men så hadde jeg jo full åpning da de endelig sjekka åpninga En time etter var hu ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 15. februar 2012 #877 Del Skrevet 15. februar 2012 Heldige dere er som ikke svetter! Jeg er i tillegg redd for at det er all svettingen har utløst denne elveblesten som ikke forsvinner (Det kan jo være vann i kroppen ja, det har jeg ikke tenkt på! Har sokkemerker og trang giftering. Får ta det opp med legen) Men uansett, så lenge mini er frisk så skal jeg ikke klage, man kommer seg igjennom alt Ha en flott dag, her i Oslo er det herlig og vårlig. Får vralte meg en tur ut etter dagens bachelor-økt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 15. februar 2012 #878 Del Skrevet 15. februar 2012 Vil bare dele en link jeg fant hvor det står en hel haug om tøybleier. Tror jeg skal vurdere det. http://tbforum.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=126345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 16. februar 2012 #879 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg tror også jeg går for tøy-bleier Det er i allefall intensjonen. *Joyce*, du har peiling på bæresjal? Hva, hvor, hvordan? Jeg er helt blank, men har veldig lyst til å prøve! Kan man sy selv? Her holdt for øvrig mini skikkelig kalas i magen i morges, våknet kl 0600, og fikk ikke sove igjen av all romsteringen. Når jeg stod opp, drakk kaffe og fikk satt meg ved dataen var det stille, og det har det vært siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. februar 2012 #880 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jeg også har så lyst til å teste ut tøybleier Med M ble det aldri pga liten vaske/tørkeplass. Denne gangen vil jeg! Men tror vi ser det an til etter fødselen. Her har vi hatt en skikkelig dritt-natt rett og slett. M er syk med potte tett nese og feber, så ho har styret hele natta. Og når ho ikke var våken var jeg det. Heldigvis kommer mannen hjem og tar sykt-barn-dag etter lunch. En aktiv 2åring (som ikke i det hele tatt virker syk) er mer enn hva trøtt og bekkenvond mamma klarer i dag! Jeg lurer på å invitere en venninne med på cafè senere da, jeg trenger å komme meg ut av huset etter 4 dager på sofaen, men føler det blir litt feil når mannen kommer hjem for å ta M? Pappa må ta sykt-barn-dag fordi mamma skal sosialisere seg? Og ang. den journalen min, så skal jeg høre med legen når jeg ringer i morgen. Føden er litt langt unna til bare å stikke innom Jeg forventet ikke å ha en jordmor hos meg hele tiden, jeg var jo på sykehuset sikkert 17 timer før ho kom ut, men hadde vært hyggelig å se noen av og til. Endret 16. februar 2012 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå