evil eve Skrevet 6. februar 2012 #841 Del Skrevet 6. februar 2012 Takk for det Stinelin. Formen til vesla er bedre idag, heldigvis. Men snakk om prematur ammetåke da.. Ikke idag jeg hadde jordmortime, men imorgen, tre kvarter før jeg skal til fysio.. *panneklask* Men glad jeg fant det ut igår kveld før jeg la meg, og ikke når jeg hadde kommet meg på helsestasjon idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 6. februar 2012 #842 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg gleder meg også masse til å se mannen min med sønnen vår I dag har vi vært og kjøpt barnevognen! De hadde vognen vi ville ha på lager, til og med i fargen vi ønsket oss! Så nå står det en vogn og en bilstol i leiligheten Vi valgte Emmaljunga nitro city, og Britax bilstol. Har også fått med adapter så vi kan sette bilstolen på vognunderstellet om vi vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 6. februar 2012 #843 Del Skrevet 6. februar 2012 I dag har vi vært og kjøpt barnevognen! De hadde vognen vi ville ha på lager, til og med i fargen vi ønsket oss! Så nå står det en vogn og en bilstol i leiligheten Vi valgte Emmaljunga nitro city, og Britax bilstol. Har også fått med adapter så vi kan sette bilstolen på vognunderstellet om vi vil. Så greit at de hadde alt inne! Vi har også sett på den vogna, men har forstått det slik at det kan ta litt tid? Vi må vel makke oss til å bestille snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 6. februar 2012 #844 Del Skrevet 6. februar 2012 Så greit at de hadde alt inne! Vi har også sett på den vogna, men har forstått det slik at det kan ta litt tid? Vi må vel makke oss til å bestille snart. I den butikken vi handlet i hadde de alt på lager. Vi bestemte oss i dag, og fikk den med hjem med en gang De sa også at selv om de ikke hadde hatt akkurat det vi ville ha på lager, så ville det sjeldent ta mer enn 14 dager, det var bare om fabrikken ikke hadde flere på lager selv. Jeg elsker den vogna, den er så lett å trille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 6. februar 2012 #845 Del Skrevet 6. februar 2012 Og så gleder jeg meg veldig til å se henne sammen med pappa'n sin *smelt* Det gleder jeg meg veldig til også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 6. februar 2012 #846 Del Skrevet 6. februar 2012 Gleder meg vanvittig til å se han sammen med pappaen sin jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 6. februar 2012 #847 Del Skrevet 6. februar 2012 I den butikken vi handlet i hadde de alt på lager. Vi bestemte oss i dag, og fikk den med hjem med en gang De sa også at selv om de ikke hadde hatt akkurat det vi ville ha på lager, så ville det sjeldent ta mer enn 14 dager, det var bare om fabrikken ikke hadde flere på lager selv. Jeg elsker den vogna, den er så lett å trille! Nå klør det i lommeboka! Tenk å kunne få vogna med hjem og se og ta på den på ordentlig! Jeg liker forresten at det er så mye pappa-kjærlighet her i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. februar 2012 #848 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg er veldig spent på hvordan pappaen takler den lille når den kommer, selv om jeg egentlig tror han kommer til å være mer omsorgsfull enn det jeg er Og så er jeg selvsagt veldig spent på hvem småen ligner på. Tror det vil bli helt sprøtt om han har distinkte trekk fra faren eller meg. Nå om dagen er det virkelig full fart der inne, og det er nesten på grensen til å bli litt slitsomt. Slitsomt-koselig, hvis det gir noen mening? Jeg vet jo at romsteringene betyr at småen har det bra, men samtidig så kjennes det så himla rart ut. Er faktisk halvveis nå, og det er mildt sagt også snålt... har gått så fort! Nesten litt skummelt.. før jeg vet ordet av det, så er mini her. Magen er.. vel.. en mage. Føler meg ganske ufresh om dagen, fordi magen ikke har blitt sånn veldig gravid-stor, men kan fremdeles mistenkes for å være litt for mye snop. Antar at den kan poppe skikkelig ut når som helst, noe jeg nesten egentlig gleder meg til. Men mannen insisterer på at han syns jeg er den fineste, så han gjør sitt for å muntre opp den småfurtne, gravide kona, slik som han bør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 7. februar 2012 #849 Del Skrevet 7. februar 2012 Var en litt stressende morgen med jordmortime først hvor vi gikk gjennom papirene fra forrige fødsel, for så å stresse videre til fysio. Fikk en grundig undersøkelse og tre nye timer de neste tre ukene. Gleder meg til å få behandlinga, men er mørbanka idag.. Har i tillegg hatt en ekstremt trassen 2 1/2 åring som ikke har sovet idag, så tålmodigheten til mor har blitt satt skikkelig på prøve og strukket laaangt over et par ganger for å si det mildt. Typisk at det skjer de dagene sambo jobber kveld :gjeiper: Men dagen endte godt, med kveldsbad og kosing på gjesterommet før vesla fant senga for natta <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. februar 2012 #850 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg liker forresten at det er så mye pappa-kjærlighet her i dag Enig! --- I dag føler jeg meg full i magen. Uansett hvordan jeg sitter eller ligger så føles det en smule ubehagelig Men det er ihvertfall mye liv i magen, og jeg tror hun liker Red Hot Chili Peppers for det ble masse bevegelse når Californication kom på radioen i bilen på vei hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 8. februar 2012 #851 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg gleder meg veldig til å se hvordan storesøster reagerer på å få en baby jeg! Våre reaksjoner har jeg liksom opplevd før. Men blir godt å få ut babyen og virkelig ha den hos oss, ikke bare i magen. I går var vi og smugtittet på baby igjen. Hadde med M og de var veldig koslig. Baby er ett par mm over gjennomsnittet, er det mye? M var jo nesten 4kg, så vi regner jo ikke med å få en liten baby. Evil Eve (eller dere andre): Er det vanlig å gå gjennom forrige fødsel med jordmor? Jeg har jo ingen av papirene mine fra forrige gang, så vet liksom ikke så mye. Det meste er fortrengt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. februar 2012 #852 Del Skrevet 9. februar 2012 Når termin er beregnet til en onsdag så blir vel siste arbeidsdag før permisjon tirsdag 3 uker før dette. Vil da permisjonsukene regnes fra onsdag til tirsdag, eller regnes de som vanlig uke mandag til søndag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 9. februar 2012 #853 Del Skrevet 9. februar 2012 I dag er det min tur til å sutre litt. Av en eller annen grunn er magen veldig øm nå, og har vært det i hele natt. Får strekk bare jeg snur meg, sånn cirka... Slitsomt! Men mini romsterer rundt som vanlig, så jeg antar han ikke plages like mye som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 9. februar 2012 #854 Del Skrevet 9. februar 2012 I dag er det min tur til å sutre litt. Av en eller annen grunn er magen veldig øm nå, og har vært det i hele natt. Får strekk bare jeg snur meg, sånn cirka... Slitsomt! Men mini romsterer rundt som vanlig, så jeg antar han ikke plages like mye som meg. Isj da. Er det magemuskler og hud som strekker seg tro? Godt at mini er i form, det hjelper mye å kjenne at ihvertfall de lever livets glade dager Håper det snart blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 9. februar 2012 #855 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har blitt 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og er litt satt ut av spill. Jeg som hadde planer om å være sprek, lett og fresh hele svangerskapet, slik man har hørt så mye fint om. Yeah right, føler meg mer som ei tjukk gås. :gjeiper: GLEDER meg til knøttet kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 9. februar 2012 #856 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har blitt 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og er litt satt ut av spill. Jeg som hadde planer om å være sprek, lett og fresh hele svangerskapet, slik man har hørt så mye fint om. Yeah right, føler meg mer som ei tjukk gås. :gjeiper: GLEDER meg til knøttet kommer ut! Jeg hadde planer om å ikke gå opp stort mer enn ti kg (har jo litt ekstra fra før) og bare få en fin, sånn rund kul på magen.. Går ikke helt som planlagt, gitt Men ja, det er surt at ting ikke går som planlagt, men vi holder vel ut dette og. Er jo bare for noen måneder til Vær snill med bekkenet ditt, det tror jeg du vil tjene på fremover. Mageauen min i dag tror jeg egentlig bare er livmor som vokser. På bare de to siste ukene har jeg egentlig gått fra å ikke kjenne stort der inne, til å veldig tydelig kunne merke hvor livmoren stopper. Lille mini begynner å bli ganske stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. februar 2012 #857 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Vurderer fødselsforberedende kurs på sykehuset.. Når bør jeg eventuelt melde oss på? De har et kurs 7 uker før termin, og et kurs 3 uker før? sistnevnte Kaaaan jo bli for sent ut, selv om jeg ikke helt tror det.. edit: ser på kurssidene at de anbefaler 1-2 mnd før termin, da burde jeg velge det som er 7 uker før... Hilsen ei med tuuuunge øyne og søvnig blikk på jobb... Endret 9. februar 2012 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 9. februar 2012 #858 Del Skrevet 9. februar 2012 Skulle ønske vi har sånne kurs her også, høres veldig greit ut å være litt forberedt. Her sier de bare at jeg skal slappe av, for det er helt naturlig å føde. Joda, jeg vet det. Men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 9. februar 2012 #859 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Vi skal på kurs omtrent 7-8 uker før fødsel. Jordmor mente det var lurt å gå mellom uke 32 og 36. Jeg er forresten også sykmeldt 50% og har vært det siden begynnelsen av januar. Hadde også sett for meg at jeg skulle være frisk og rask og i full jobb hele veien, men så heldig var jeg ikke. Synes det var litt kjipt å bli sykmeldt i begynnelsen, men nå synes jeg det er helt greit! Endret 9. februar 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #860 Del Skrevet 9. februar 2012 Med Turnerose skulle vi egentlig på fødselsforberedende kurs rundt 2 mnd før termin, men pga sykdom måtte vi booke om og var på det en snau måned før termin. Det gikk jo veldig greit for vår del, siden jeg uansett ikke fødte før langt over termindatoen, men det kan jo bli litt i overkant spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå