*Joyce* Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #741 Del Skrevet 23. januar 2012 18 mnd på vei? Det var jammen et langt svangerskap! Signerer Pasjonsblomst med liste. Evt. planlegge dagen før hva du har tenkt til å gjøre den neste. *kremt* Ja, jeg har visst glemt å nevne at jeg er en elefant... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 23. januar 2012 #742 Del Skrevet 23. januar 2012 I mitt innkallingsbrev til UL stod det heller ingenting om full blære, og selv om jeg har hørt om det før så bestemte jeg meg for at jeg ikke orket å pine meg om jeg ikke måtte. Godt var det, for vi måtte vente 45 min ekstra før ul-timen startet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 23. januar 2012 #743 Del Skrevet 23. januar 2012 I mitt innkallingsbrev til UL stod det heller ingenting om full blære, og selv om jeg har hørt om det før så bestemte jeg meg for at jeg ikke orket å pine meg om jeg ikke måtte. Godt var det, for vi måtte vente 45 min ekstra før ul-timen startet... Hoho, sånn var det med oss også, så jeg var litt trengt da vi kom inn likevel. Men det var visst bra, for da ble livmoren dyttet opp slik at det var lettere å se. Kanskje det er derfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. januar 2012 #744 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg tømte blæren før jeg gikk inn jeg Kan ikke huske det stod noe som helst om urin på min(e) innkallinger heller. Men jeg vet at når jeg var på ul med en av mine SAer så var blæren full og da var det vanskelig å se skikkelig, så jeg måtte tisse før vi prøvde på nytt. Så jeg har tenkt at det har vært logisk å være tom jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. januar 2012 #745 Del Skrevet 23. januar 2012 Her om dagen våknet jeg med helt skakk mage. Merker generelt at mageboeren kommer høyere opp etter en natts søvn (og med full blære), men den dagen må knøttet ha ligget på tvers, for han stakk ut på ene siden Morsomt med alle de vordende brudene her. Bryllupsplanlegging er skikkelig kos (og litt slitsomt, når man skal ta hensyn til svigermødrene og hva gamle tanter kan komme til å si om menyen, dekoren osv). Min UL-innkalling nevnte ikke full blære eller urin i det hele tatt, den. Satser på at det går greit! Er ganske spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. januar 2012 #746 Del Skrevet 23. januar 2012 Varierer sikkert fra sted til sted hva de vil, men blæra mi var nærmere halvfull enn full. Hadde nok ikke taklet å bli trykket på magen hvis blæra var full Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 23. januar 2012 #747 Del Skrevet 23. januar 2012 Vi tar bryllup og barnedåp samtidig, så det er mye å tenke på, men heldigvis bare èn gang! Tror det er fint at man ikke har aning om hvordan det blir å ha en liten en, tenker bare at han skal sove hele tiden. Hadde jeg visst hva jeg går til hadde jeg muligens vært litt mer betenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. januar 2012 #748 Del Skrevet 23. januar 2012 Takk for alle gode tanker Ultralyd gikk fint, fant ingenting å bemerke. Termin ble satt fram til 23.juni så nå er jeg visst plutselig 18+5 og ikke 17+6. Jeg vet jo når eggløsning og befruktning skjedde, men er ikke vits i å krangle på det. Det varierer hvor fort egget utvikler seg og fester seg i starten, men det er jo egentlig ikke mulig å flytte fremover, bare bakover sånn sett.. Men men, da får jeg svsk på 39 uker, greit det Og... det er en gutt! Jeg var helt helt sikker på at det var en jente inni der. Føles rart, må omstille meg litt nå. Kjønn er ikke viktig, barnet er svært velkomment uansett, jeg var bare så sikker. Hadde replikken klar - "ja, du trenger ikke fortelle meg at det er jente, det vet jeg allerede" Er åpenbart ikke synsk iallefall, hehe. Jordmora som gjorde sjekken var litt nebbete, men det dreit jeg i, hun får ikke ødelegge opplevelsen for meg. Hadde bittebittelitt blod i underbuksa i kveld også, må være den blodfortynnende medisinen som herjer. Hvis det blir mer så kontakter jeg fastlegen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 23. januar 2012 #749 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Bruker du Klexane eller Fragmin, ViljaH? Jeg bruker Fragmin, og har ikke hatt noen problemer med blødninger. Kanskje du bør bytte medisin? Gratulerer med gutt forresten og godt alt står bra til! Endret 23. januar 2012 av Mahareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. januar 2012 #750 Del Skrevet 23. januar 2012 Gratulerer med en liten gutt i magen! Og frem en hel uke er jammen ikke dårlig! Ofte vet man best selv hva som stemmer når det gjelder befruktningstidspunkt, men det er UL-terminen helsevesenet vil forholde seg til, så da får man bare "jatte med" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. januar 2012 #751 Del Skrevet 23. januar 2012 Bruker du Klexane eller Fragmin, ViljaH? Jeg bruker Fragmin, og har ikke hatt noen problemer med blødninger. Kanskje du bør bytte medisin? Gratulerer med gutt forresten og godt alt står bra til! Jeg har foreskrevet Albyl-E. Det er acetylsalisylsyre som hindrer at blodplatene levrer seg til en hvis grad, hensikten er at blodet skal flyte lett gjennom morkaken. Hvis man får SVF så er det noe med at blodårene trekker seg sammen og fosteret kan få lite næring, ja ikke akutt da. Det er en av grunnene til at de måler lengden på fosteret ved hver kontroll, passe på at fosteret får nok næring så det vokser normalt. Pillene er av typen som går gjennom magesekken og oppløses i tarmen, så man er mindre utsatt for magesår. Jeg vet ikke hva pillene du nevner gjør, de har kanskje annen oppgave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 23. januar 2012 #752 Del Skrevet 23. januar 2012 Gratulerer med gutten ViljaH!! Så morsomt, da er det bare å omstille hjernen og begynne og drodle guttenavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 23. januar 2012 #753 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg har foreskrevet Albyl-E. Det er acetylsalisylsyre som hindrer at blodplatene levrer seg til en hvis grad, hensikten er at blodet skal flyte lett gjennom morkaken. Hvis man får SVF så er det noe med at blodårene trekker seg sammen og fosteret kan få lite næring, ja ikke akutt da. Det er en av grunnene til at de måler lengden på fosteret ved hver kontroll, passe på at fosteret får nok næring så det vokser normalt. Pillene er av typen som går gjennom magesekken og oppløses i tarmen, så man er mindre utsatt for magesår. Jeg vet ikke hva pillene du nevner gjør, de har kanskje annen oppgave? Jeg får injeksjoner daglig, for å forebygge blodpropp. Det høres ikke greit ut, å allerede gå på blodfortynnende mot svf. Da skjønner jeg ihvertfall hvorfor du ønsker en mest mulig positiv tråd Jeg synes fortsatt du skal snakke med legen og høre om det finnes en annen medisin du kan ta, som ikke har blødninger som bivirkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. januar 2012 #754 Del Skrevet 23. januar 2012 Gratulerer med en liten gutt i magen! Og frem en hel uke er jammen ikke dårlig! Ofte vet man best selv hva som stemmer når det gjelder befruktningstidspunkt, men det er UL-terminen helsevesenet vil forholde seg til, så da får man bare "jatte med" Jeg vet når befruktningen skjedde, og jeg vet også at de ikke gir seg så det er ikke vits i å krangle Jeg er skeptisk til å gå mye over, så sånn sett er det helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. januar 2012 #755 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg får injeksjoner daglig, for å forebygge blodpropp. Det høres ikke greit ut, å allerede gå på blodfortynnende mot svf. Da skjønner jeg ihvertfall hvorfor du ønsker en mest mulig positiv tråd Jeg synes fortsatt du skal snakke med legen og høre om det finnes en annen medisin du kan ta, som ikke har blødninger som bivirkning. Medisinen er forebyggende fordi jeg fikk SVF i forrige svangerskap, jeg er ikke syk nå. Gynekologen sa jeg skulle ta kontakt hvis jeg fikk smerter, da noen får magesår-type problemer av dem. Jeg tåler dem godt, har ingen smerter. Men det følger naturlig av pillene at man blir mer lett-blødelig, da virker de. Vi får se om dette fortsetter om noe skal gjøres. Tråden trenger ikke være utelukkende positiv, men litt balanse og variasjon er hyggelig Vi venter jo på vår egen lille baby alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 23. januar 2012 #756 Del Skrevet 23. januar 2012 Gratulerer med gutten, så fint at alt stod bra til! Jeg var også sikker på at jeg hadde ei jente, og det tok litt tid å omstille seg. Rart at man får så sterk feil følelse. Artig blir det uansett! Her spreller han jevnt og trutt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 24. januar 2012 #757 Del Skrevet 24. januar 2012 Gratulerer med gutten ViljaH Er det noen av dere som har tenkt på en UL til? (eller vært uten at jeg har fått det med meg?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 24. januar 2012 #758 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg skal på ny ul i slutten av februar, pga nevnte blodproppmedisiner og overvekt. Vurderer også en 3d-ul, men det blir nok ikke prioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 24. januar 2012 #759 Del Skrevet 24. januar 2012 Gratulerer med gutten ViljaH! Nei, blir ikke mer UL her. Ser ikke helt poenget nå. Uff, i går hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse med kynnere for første gang. Jeg hadde vært ut og gått en tur i rolig tempo, og når jeg kom hjem fikk jeg helt vanvittig vondt i magen. Type mens-vondt, som jeg ikke har hatt siden veldig tidlig i svangerskapet. Det gav seg ikke og jeg ble ganske stressa, for babyen sparket veldig og jeg visste ikke helt hva det var som skjedde. Sjekket hjemmesiden til Ahus hvor det stod at man skulle ringe ved langvarige konstante magesmerter. Snakket med en hyggelig jordmor som bad meg ta to paracet og legge meg i senga. Skulle ringe tilbake om to timer hvis det ikke gav seg. Hun beroliget meg med at det sansynligvis bare var kraftige kynnere, og at det sikkert gikk over. Gjorde som hun sa og etterhvert roet det seg. Jeg ser jo at det her helt normalt med kynnere, men det var kjempeskummelt og jeg ble skikkelig redd der og da Men nå vet jeg hvordan det er hvis jeg får det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 24. januar 2012 #760 Del Skrevet 24. januar 2012 Huff, så ekkelt! Ikke noe moro, men godt å vite at det kan skje, og hva man skal gjøre. Jeg skrev akkurat en tråd på Gravidforumet om magevondt. Skal man regne med vondt, eller skal man ta kontakt med lege/jordmor? Tenkte det var normalt, som alt annet jeg har lurt på, men flere sier at jeg skal få det sjekket. Nå er det bekymrede venner og familie som synes jeg skal sjekke det, mens jeg ikke har lyst til å være "overbekymra stressa gravid". Hvor mye skal man regne med liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå