Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

På jobben hos meg var det -28 i dag tidlig, takk Gud for hjemmekontor ;)

Jeg var på salg på InterSport i Trondheim og kjøpte supertykk dunjakke til halvpris, 650kr. Veldig fornøyd med det kjøpet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flotte mager, evil eve og Stinelin! :jepp:

Dorey, H&M har igjen gravidkåper på nett, men bare i str L... Jeg prøvde en i høst og syntes den var litt knapp i størrelsen, da, særlig over brystet. Men veldig tykke er de ikke. Dog kanskje brukbare når prisen er 199 kr? Ha noen lag med ull under... Jeg kjøpte en "vanlig", men vid/romslig kåpe på H&M i høst, og den har jeg god plass i fremdeles... Mulig den kan finnes på salg i butikk? ,value[/model/2011/C53%2094030%2009090%2056%201849%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]Her er det bilde av den. Ikke den lekreste kåpa jeg har eid, men den duger, også er den i ull, i motsetning til den mammakåpa fra H&M.

Krysser fingrene for at bekkenet oppfører seg!

---

Er det flere som har begynt å merke noe til vann i kroppen? Her er det på vei, virker det som... Gifteringen begynner å bli veldig trang, og jeg har alt byttet hånd (har merkbart tynnere fingre på venstre hånd enn høyre :ler:). Får henge den i kjede rundt halsen snart, tenker jeg. Sokkene lager skikkelige merker nå, og jeg synes jeg kan se at føttene er litt hovne på kvelden, også. Det var vel rundt denne tiden vannet begynte å komme med Turnerose også, mener jeg å huske. Jaja, så blir jeg vel seende ut som en gedigen pølse denne gangen også... :sukk::lol: Jeg blir nok lekker i sommer, ja... Tok evigheter før vannet var ute av kroppen med Turnerose, og det går sikkert ikke fortere denne gangen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Her er det lite vann å snakke om, kanskje antydning til sokkemerker om kvelden.

Lillegutt sparker og styrer masse om dagen, koselig å kjenne! Noen sa at de ofte sparker mest når mor er i ro, men her er det motsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Fin mage du også, Stinelin. :Nikke: Føler at du ble gravid så lenge før meg, men nå virker det som om jeg haler innpå! :fnise: Jeg er jo 22 på søndag/mandag!?

Skal du gifte deg i sommer? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, *Joyce*! Kjøpte den på nett til 199 kr. Tror L blir perfekt, bruker M nå, men vokser jo jevnt og trutt ;)

Nå er det klart for fredagstaco i heimen :)

God helg alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage du også, Stinelin. :Nikke: Føler at du ble gravid så lenge før meg, men nå virker det som om jeg haler innpå! :fnise: Jeg er jo 22 på søndag/mandag!?

Skal du gifte deg i sommer? :popcorn:

Da er du jo bare ei uke etter!

Planlegger bryllup i sommer ja, har hatt et skikkelig fremstøt i planlegginga denne uka, herlig å få ting på plass! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Planlegger bryllup i sommer ja, har hatt et skikkelig fremstøt i planlegginga denne uka, herlig å få ting på plass! :jepp:

Så bra! :Nikke:

Vi hadde planer vi også, men utsatte det inntil videre da jeg ble gravid. Kanskje det blir noe neste sommer. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi utsatte det på grunn av mange jern i ilden i fjor sommer, så nå SKAL vi bare få det til!

Jeg har innbilt meg selv at det er verre å gifte seg med ettåring i skjørtet enn med nyfødt på armen, så nå får det bare stå til. Jeg krysser fingrene for at den lille sover mye, og at jeg får til det med amming, pumping og flaske, slik at matingen går knirkefritt. ;)

På grunn av at vi fortsatt har mange baller i ilder og jern i lufta kommer vi til å kjøpe mest mulig ferdig-pakke-bryllup, i stedet for å slite oss ut selv. Gleder meg! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en ekstratur til legen idag etter at jeg fikk en liten blødning igår kveld. Legen fant pulsen lett med doppler, den var ikke stresset, så gjør ikke noe mer. Har ordinær ul mandag uansett. Glad jeg har en lege som er lydhør, sekretæren sa bare at alle blødninger skal sjekkes, kan du komme halv elleve?

Føler meg øm i nedre høyre side,der babyen ligger. Jeg mistenker at alt kan skyldes et nesten-fall på isen igår ettermiddag da jeg foretok noen brå manøvrer for å hente meg inn igjen + at jeg går på blodfortynnende medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med dere ViljaH, sikkert litt ekkelt med blødning. Får håpe det er bare sklituren på isen som gjorde det, og at du ikke får noe mer av det.

Blir sikkert fint å se at alt er bra på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med blødning ViljaH.. Men det virker jo som det har gått bra :jepp: Spent på å høre hvordan UL gikk! :rodmer:

Skal man ha med urinprøve på UL forresten? Er det som en vanlig kontroll + ultralyd, eller "bare" ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Stinelin: Ja, ser for meg at det kanskje blir litt slitsomt med en ettåring og at det sånn sett er enklere med en som sover! :fnise:

ViljaH: Godt at du fikk komme til en liten sjekk og høre at den lille hadde det bra. :Nikke: Lykke til på UL!

Selma: Trenger ikke urin på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at det er flere som går med planer om giftemål, Stinelin og Alabama! Vi ser for oss bryllup til neste år antageligvis, selv om svigerfar mente det kunne være koselig med bryllup og dåp sammen ;)

Godt å høre at det gikk bra etter blødningen, ViljaH.

Selma: I innkallingsbrevet til UL stod det at jeg bare skulle ta med helsekortet for gravide og at blæren skulle være full. Trengte ikke noen urinprøve.

Jeg ble slått ut av omgangssyke med feber i går, men heldigvis begynner jeg å føle meg litt bedre nå. Mageboeren synes nok det ble litt lite mat i går, for hun beveget en del på seg i går kveld og ville sikkert be om litt påfyll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guffent med blødning, ViljaH - håper alt ser bra ut i dag! Lykke til på UL! :)

Spennende med bryllupsplaner, Stinelin, Alabama og Haley! Vi giftet oss da jeg var 18 mnd på vei med Turnerose, synes det er litt fint at hun på sett og vis var med i bryllupet. :rodmer: Men unektelig ganske praktisk at hun var inni magen. :ler:

Har ikke hatt med urinprøve på UL her heller, hverken de ordinære eller på tidlig.

---

Noen som har lyst til å gi meg et spark bak? Jeg føler at jeg er så lat om dagen, orker ingenting! Men har jo masse jeg burde ha gjort... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guffent med blødning, ViljaH - håper alt ser bra ut i dag! Lykke til på UL! :)

Spennende med bryllupsplaner, Stinelin, Alabama og Haley! Vi giftet oss da jeg var 18 mnd på vei med Turnerose, synes det er litt fint at hun på sett og vis var med i bryllupet. :rodmer: Men unektelig ganske praktisk at hun var inni magen. :ler:

Har ikke hatt med urinprøve på UL her heller, hverken de ordinære eller på tidlig.

---

Noen som har lyst til å gi meg et spark bak? Jeg føler at jeg er så lat om dagen, orker ingenting! Men har jo masse jeg burde ha gjort... :sjenert:

Start med å skrive ei liste og heng på kjøleskapet! Og tving gjennom første aktivitet, så baller det på seg skal du se. Aktivitet avler aktivitet (og litt hvile innimellom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: I innkallingsbrevet til UL stod det at jeg bare skulle ta med helsekortet for gravide og at blæren skulle være full. Trengte ikke noen urinprøve.

stille med blæren full? :klo: det må jo være litt ubehagelig.. Skulle de bruke urinen da, eller var det bare for at du skulle ha sprengt mage liksom? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi giftet oss da jeg var 18 mnd på vei med Turnerose,

18 mnd på vei? Det var jammen et langt svangerskap! :ler:

Signerer Pasjonsblomst med liste. Evt. planlegge dagen før hva du har tenkt til å gjøre den neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg stilte med helt tom blære, jeg! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...