Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Da var siste eksamen for semesteret overstått! Er veldig stolt av meg selv for å ha fullført, for jeg har hatt et vanvittig høyt fravær og nesten ikke lest noe pensum på grunn av kvalmen. Men nå har jeg ferie :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var siste eksamen for semesteret overstått! Er veldig stolt av meg selv for å ha fullført, for jeg har hatt et vanvittig høyt fravær og nesten ikke lest noe pensum på grunn av kvalmen. Men nå har jeg ferie :bolledeig:

Gratulerer! :strix: Det er en fantastisk følelse å komme gjennom semesteret til tross for dårlige forutsetninger pga graviditet! Jeg gikk faktisk tidlig på den siste eksamenen jeg hadde da jeg var gravid med Turnerose, men jeg klarte en B likevel - det var helt fantastisk å få det resultatet!

---

Uff, jeg begynner virkelig å mistenke bekkenløsning... Ikke at det har allverdens å si for meg for tiden, men likevel - det er jo utrolig kjipt. Vondt å reise seg opp, vondt å snu seg i senga, vondt å gå på snø/is... Blæh. Så mye for planen om et nogenlunde aktivt svangerskap - i det kvalmen og spyingen gir seg, kommer bekkenløsningen. :sukk: Yeye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har endelig fått time til ultralyd 23 des for å se på utviklingen av navlebrokken. Håper litt på å se kjønnet også ;) er da 13+6 så det er kanskje mulig:P har drømt flere ganger at det er gutt så blir spennende :D

noen andre som har termin 23-25 juni? :popcorn:

Får håpe det ser bra ut ang navlebrokken på UL :) Aner ikke når man kan se kjønn på UL jeg.. :klo:

Jeg har termin 24-30 juni :rodmer: Flere andre her også som har mot slutten av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Dorey!! :)

Uff, jeg begynner virkelig å mistenke bekkenløsning... Ikke at det har allverdens å si for meg for tiden, men likevel - det er jo utrolig kjipt. Vondt å reise seg opp, vondt å snu seg i senga, vondt å gå på snø/is... Blæh. Så mye for planen om et nogenlunde aktivt svangerskap - i det kvalmen og spyingen gir seg, kommer bekkenløsningen. :sukk: Yeye...

Det er vel typisk!? Skulle vært sånn at det bare gikk an å få en "skikkelig" plage. Kjedelig å gå fra det ene til det andre..Og jeg synes selvfølgelig veldig synd på deg og håper det ikke blir verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel typisk!? Skulle vært sånn at det bare gikk an å få en "skikkelig" plage. Kjedelig å gå fra det ene til det andre..Og jeg synes selvfølgelig veldig synd på deg og håper det ikke blir verre :)

Ja, jeg synes i grunnen det hadde holdt med kvalmen, det har vært slitsomt! Jeg er ikke direkte overrasket, da, jeg fikk problemer med bekkenet mot slutten med Turnerose, også da ifbm at snøen og vinteren kom, men da var jeg jo i uke noen-og-tredve. Da var jeg så tung og stor at jeg ikke orka noe uansett. :fnise:

Håper virkelig at du finner ut av din bekkenløsning! Jeg synes jo det høres veldig ut som det utfra hva du skriver, synes det var litt merkelig av JM å "bestride" leges og fysios diagnose... :klo: Men du får jo i det minste sjekket det. Skjønner heller ikke hva annet det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også babyverden sin kalkulator. Da fikk jeg termin 26. Legen sa at termin ble 24. Tidlig UL sa termin den 29. Så er spent på hva ordinær UL sier :) Og velger å stole på den..

Du må stole på ordinær ULs estimering av termin, den er fasit som brukes. I den alderen er alle babyer mest like, så ved å måle lårbein, hodeomkrets, CRL og muligens mere, så får de satt en termin som gjelder. Legen forholder seg til den som fasit, fødeavd. forholder seg til den i planlegging av når du ca vil komme, og når de vurderer overtidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Jeg har også begynt å få bekkenløsning... Er 50 % sykemeldt nå pga det og at jeg har hatt utrolig mye hodeverk den siste måneden. Håper det hjelper å bare jobbe halvt, så kan jeg iallefall slappe av og sove nok fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg også må melde meg inn i bekkenløsningsgjengen... :tristbla: Jeg syns det er tidlig, men begynte å få vondt på "baksiden" for rundt to uker siden. Merker det spesielt hvis jeg går mye, sitter feil eller ikke minst prøver å holde meg på føttene på holka ute nå. Har første ordinære svangerskapskontroll neste uke, så skal ta det opp med fastlegen da.

Er jo sånn der kontorrotte, så det blir mye sitting i løpet av dagen. Det, og kjøpesentertrasking. Men snart jul, da er man ferdig med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få vondt i halebeinet for noen uker siden, men kun i forbindelse med at det var mye gåing/ståing på jobb. Det går over når jeg har fridager, og jeg merker ikke noe til det hvis det er rolig på jobb. Etter en travel dag på jobb med vondt i halebeinet er det ikke noe godt å sitte på gulvet f.eks., men har ingen smerter når jeg snur meg i sengen, når jeg reiser meg eller når jeg går i ulendt terreng. Så jeg er jo ganske heldig foreløpig som ikke har verre plager.

Men det er vel ikke så uvanlig med vondt i bekkenområdet når man er gravid. Hormnonet relaxin gjør jo bekkenet mykere for å forberede kroppen på fødselen. Hormonnivået topper seg visst ca. i uke 14 og forblir da ganske høyt frem til et par døgn etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke auen blir verre enn det her, så skal jeg fint klare å holde ut, altså. Jeg ser liksom for meg at fødselen kommer til å toppe det meste, så frem til da har jeg den innstillingen at alt det andre er peanøtter. :fnise:

I det store og det hele er jeg overrasket over hvor godt humøret er. Mange blir jo litt sånn ustabile av hormonene, men her i gården ser det ut til å ha hatt motsatt effekt. Jeg er fru Agurk om dagen, ingenting vipper meg av pinnen. Det er ganske behagelig, så jeg nyter det så lenge det varer :)

Var forresten innom en babybutikk i går, og der hadde de et lukket stellebord med badekar under. Matte på toppen, badekar under og tre skuffer under der igjen. Så faktisk helt glimrende ut, men navnet på den har forsvunnet fra hjernen min. Vet bare at det hørtes italiensk ut og hadde bamser på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten innom en babybutikk i går, og der hadde de et lukket stellebord med badekar under. Matte på toppen, badekar under og tre skuffer under der igjen. Så faktisk helt glimrende ut, men navnet på den har forsvunnet fra hjernen min. Vet bare at det hørtes italiensk ut og hadde bamser på toppen.

Høres interessant ut! Si ifra hvis du kommer på navnet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut! Si ifra hvis du kommer på navnet :jepp:

Googlet litt. Primi Sogni het merket, og den kostet 2000. Men hva butikken het, det husker jeg sødern meg ikke... Jeg tror nok at vi skal investere i en sånn, siden vi ikke har allverdens plass på badet. Den var ganske smal, så den ville ikke tatt opp all gulvplassen.

Edit: Fant den også på nett her.

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Googlet litt. Primi Sogni het merket, og den kostet 2000. Men hva butikken het, det husker jeg sødern meg ikke... Jeg tror nok at vi skal investere i en sånn, siden vi ikke har allverdens plass på badet. Den var ganske smal, så den ville ikke tatt opp all gulvplassen.

Edit: Fant den også på nett her.

Supert! Så ikke så verst ut den. Men hvis man tar av stellematten (regner med det går an?) er det da en hvit plate på toppen, som en vanlig kommode og badekaret i første skuffen, eller er badekaret rett under stellematta, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matta ligger oppå en plate, som vippes opp for å komme til badekarsdelen. Jeg prøvde ikke å demontere matte fra plate i butikken, men det må da kunne gå an? :fnise: Badekarsdelen er i hard plast, så jeg ser for meg at det ikke blir fullt så mye søl med den. Var visst også tappeslange fra badekaret. Og så kunne det tas ut når man ikke trengte det lenger, sto det på den nettsiden.

Jeg bare så det i butikken i går og tenkte på deg, men var litt for tåkete til å egentlig sjekke nøyaktig. :sjenert:

Egentlig har det ennå ikke helt gått opp for meg at også jeg må tenke på sånne ting, hva man skal skaffe av utstyr og sånn. Et par ting har jeg jo kommet frem til, men hittil har jeg ikke kikket så mye i babybutikker og sånn. Det blir vel mer naturlig når magen kommer og jeg kjenner sprellingen der inne, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med alle som har kommet forbi uke 12 og for oss som har kommet halvveis :)

Gleder meg masse til tida framover!

Kjenner masse liv selvom jeg har morkaka forran, hadde det sist også, men begynte å kjenne liv tidlig denne gangen, rundt 13-14 uker tror jeg.

Begynner å mistenke at bekkenet kommer til å krangle en del dette svangerskapet..

Jobber i utebarnehage og begynner å kjenne det godt i bekkenet til tider.

Håper det ikke blir no særlig verre, men skal ta det opp med legen neste gang jeg skal dit.

God helg jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært Dorey :D

Grattis med overstått eksamen!

Tusen takk! :)

Da får vi bare se hvordan vårsemesteret blir da, har termin 10 dager etter siste forelesning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tro om bekkenplager er mer vanlig på vinteren, siden så mange har det? Har liksom følt meg så alene om det, helt til nå :fnise:

Ah, jeg har vært på julebord i fra i går til i dag. Supert! Spist meg helt stappmett på all mulig god mat, koselige kollegaer og spa i dag. God for sjela! Kjente bekkenvondter i dag tidlig, så var litt bekymret for at dagen skulle gå i dass, men å komme inn på spaavdelingen gjorde jammen underverker :)

Nå lager mannen hjemmelaget pizza til kvelds og så skal vi kose oss med ordentlig kjærestelørdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...