Gjest Mahareth Skrevet 13. desember 2011 #541 Del Skrevet 13. desember 2011 Gratulerer så mye til dere som har passert 12 uker og til dere som er halvveis alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. desember 2011 #542 Del Skrevet 13. desember 2011 Hurra for halvveisgjengen og 12-ukers gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. desember 2011 #543 Del Skrevet 13. desember 2011 Gratulerer med halvveis Dorey! Kjekt å ligge så likt! Blir jo spennende å se hvordan det blir med fødsel da, hvem som blir første kvinne ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. desember 2011 #544 Del Skrevet 13. desember 2011 Artig at vi er tre helt jevne, men merkelig nok har vi ikke samme termindato. Jaja, det er jo bare en indikasjon, har mest verdi ift å beregne overtidighet og når evt skal sette inn tiltak, mener jeg. Hvis man ikke har behov for det, så kommer jo ungen når den plutselig finner på den skal ut Gratulerer til alle halvgåtte også Jammen er det bra deilig å være over det første vanskelige trimesteret! Og ha tatt en anatomisk gjennomgang hvor legen ikke fant noen skygger i horisonten, føler meg rolig og glad nå. Det var slitsomt for hodet å balansere håp og forventning med nøktern avventning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. desember 2011 #545 Del Skrevet 13. desember 2011 http://www.ebay.com/itm/170437638807?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 kjøpte disse, veldig rask levering. Sitter som støpt, passer det meste og varme og gode! bare et tips til de som sliter med å finne klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. desember 2011 #546 Del Skrevet 13. desember 2011 Hurra for alle milepælene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. desember 2011 #547 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg sliter med å finne vinterklær! Er mye ute, både med hest, på ski og spark. Overtrekksbuksa mi fra Stormberg er øyeblikkelig for liten, og vinterbuksa kan jeg bare glemme å få på meg. Noen som vet om uteklær for gravide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. desember 2011 #548 Del Skrevet 14. desember 2011 Artig at vi er tre helt jevne, men merkelig nok har vi ikke samme termindato. Jaja, det er jo bare en indikasjon, har mest verdi ift å beregne overtidighet og når evt skal sette inn tiltak, mener jeg. Hvis man ikke har behov for det, så kommer jo ungen når den plutselig finner på den skal ut Er vel litt forskjellig hvilke beregningsmetoder de ulike legene bruker? Som Joyce sa, de har jo endret frem og tilbake på hvor mange dager et svangerskap er, så sikkert ikke alle som er oppdaterte. Men det er litt beroligende å ha kommet seg til andre trimester nå, gitt. Gleder meg til å kjenne magen komme. Enn så lenge har jeg ikke merket noe til den, utover at jeg generelt er blitt litt rundere i kantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 14. desember 2011 #549 Del Skrevet 14. desember 2011 Har dere begynt å tenke på navn da? Vi hadde et guttenavn vi likte, og nå har vi rett og slett døpt ham det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #550 Del Skrevet 14. desember 2011 Stinelin: Jeg er også på jakt etter en vinterbukse, det blir jo en del uteliv med Turnerose... Enn så lenge har jeg brukt en tynn overtrekksbukse som jeg fester under magen, men vet ikke hvor lenge det går, hverken mtp mage eller temperatur. Jeg husker jeg fikk på meg den største av termodressene til svigerfar da vi var på gården der på senhøsten (oktober, tror jeg) da jeg var gravid med Turnerose, da var jeg vel et sted rundt 25 uker på vei. Så jeg vurderer å kjøpe en billig termodress i type XXL eller noe. Alternativt tenker jeg på muligheten for å bruke bukseseler, eller å bruke strikk i knappeåpningen, eller begge deler. Vi får se... Lite egnet til skigåing, da. Schadenfreude, det å komme til andre trimester er utrolig godt! Dorey: Hvis det stemmer at det er en jente inni magen, så nærmer vi oss enighet, tror jeg. Med mindre vi kommer på noe vi liker enda bedre. Vi hadde et par alternativer til Turnerose, i tilfelle vi skulle føle at førstevalget ikke "stemte". Men det gjorde det. Guttenavn er verre, men jeg trooor vi har et alternativ der også. Venter med å bruke navnet til hun plopper ut, da, enn så lenge er det Maiblomsten. Turnerose var Snøfnugget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. desember 2011 #551 Del Skrevet 14. desember 2011 Her er termodressen mest i bruk, og når den blir for liten får jeg ta mannen sin og håpe den holder ut sesongen Ser ikke for meg å vise meg så veldig offentlig i det antrekket, så får holde oss på plenen igjennom vinteren! Her sliter vi med navnevanlg tror jeg. Jentenavnet har vi, men guttenavn er jo så vanskelig og siden jeg har guttefølelse så vil jeg ha det klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. desember 2011 #552 Del Skrevet 14. desember 2011 Når det kommer til uteklær, er jeg ikke spesielt bekymret ennå. Liker ikke kulda, og holder meg stort sett innendørs når det er flere blå ute. Har en termodress tilgjengelig dersom det skulle bli nødvendig, og enn så lenge er magen såpass liten at det ikke blir noe problem. I motsetning til resten av gjengen her inne, syns jeg guttenavn er mye greiere enn jentenavn. Vi har jo allerede blitt enige om et guttenavn vi liker, og jeg har også et alternativ nummer to og tre dersom knøttet ikke skulle stå til førstenavnet. Men helt siden UL-en forrige uke, har det vært helt fjernt å tenke på knøttet som jente.. så jeg er ikke veldig bekymret over at vi ikke har funnet jentenavn. Er litt spent på hva svigermor sier hun tror det blir, forresten. Mannen påstår at svigermor har god intuisjon på slikt. Ikke at jeg nødvendigvis tror at det har så mye å si, men det hadde vært morsomt om hun var enig med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. desember 2011 #553 Del Skrevet 14. desember 2011 Svigermor her også mener ho har så god intuisjon, for alt. Jeg blir litt irritert over det jeg, når ho skal være så påståelig og "vet" hva som befinner seg inni her. Ho hadde rett med M, det skal ho ha, og kanskje ho har en 6.sans om slikt. Men trenger ikke komme med kommentarer som: det var det jeg visste. Er jo faktisk 50/50. Denne gangen er vi tydeligvis uenig, så vi får bare se når baby kommer ut Og dere som har mange guttenavn og synes det er enkelt må bare komme med forslag altså! Føler vi står bom fast her..Heligvis så har vi ganske lik smak når det gjelder navn, så vi kommer vel på ett til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. desember 2011 #554 Del Skrevet 14. desember 2011 Vi har jentenavn klart og har i grunn hatt det siden før jeg ble gravid. Innbiller oss at det bor en liten jente i magen, men tror nok det at vi har funnet et jentenavn må ta litt av skylden for den følelsen. Blir spennende å se på UL om litt over en måned Det er jo litt papirarbeid med å sette et nytt menneske til verden, men når må egentlig hvilke papirer fylles ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. desember 2011 #555 Del Skrevet 14. desember 2011 Vi har jentenavn klart og har i grunn hatt det siden før jeg ble gravid. Innbiller oss at det bor en liten jente i magen, men tror nok det at vi har funnet et jentenavn må ta litt av skylden for den følelsen. Blir spennende å se på UL om litt over en måned Det er jo litt papirarbeid med å sette et nytt menneske til verden, men når må egentlig hvilke papirer fylles ut? Det er vel bare å søke om perm hos NAV du må fikse. Mener de ville ha den senest en måned før termin. Husker det var et lurt poeng å søke om perm for både mor og far i samme skjema, så slipper far sende eget skjema senere. Så sender du oppdatering på skjema senere, når du vet mer konkret detaljer rundt avvikling av perm. Legen din vil søke om fødeplass for deg, og søke om UL og slikt. Kommer ikke på mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. desember 2011 #556 Del Skrevet 14. desember 2011 Er vel litt forskjellig hvilke beregningsmetoder de ulike legene bruker? Som Joyce sa, de har jo endret frem og tilbake på hvor mange dager et svangerskap er, så sikkert ikke alle som er oppdaterte. Men det er litt beroligende å ha kommet seg til andre trimester nå, gitt. Gleder meg til å kjenne magen komme. Enn så lenge har jeg ikke merket noe til den, utover at jeg generelt er blitt litt rundere i kantene. Jeg brukte kalkulator på babyverden.no selv, og legen fant samme. Jeg tror ikke jeg er noe rundere, har iverksatt streng gravid-diett igjen med godis-kutt osv. Har litt slapp mage siden forrige svangerskap, har ikke helt fått trent opp stramme muskler der enda, så en kul vil vel ikke vises så fort i alt det myke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. desember 2011 #557 Del Skrevet 15. desember 2011 Svigermor her også mener ho har så god intuisjon, for alt. Jeg blir litt irritert over det jeg, når ho skal være så påståelig og "vet" hva som befinner seg inni her. Ho hadde rett med M, det skal ho ha, og kanskje ho har en 6.sans om slikt. Men trenger ikke komme med kommentarer som: det var det jeg visste. Er jo faktisk 50/50. Denne gangen er vi tydeligvis uenig, så vi får bare se når baby kommer ut Og dere som har mange guttenavn og synes det er enkelt må bare komme med forslag altså! Føler vi står bom fast her..Heligvis så har vi ganske lik smak når det gjelder navn, så vi kommer vel på ett til slutt Det er ganske gode sjanser for å tippe rett, ja... Jeg håper vi får sett kjønn på ordinær ultralyd om noen uker, men sånn helt egentlig er det inmari lite stress. Jeg finner forresten mye om navn på behindthename.com. Der kan du lese lister sortert etter landområder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. desember 2011 #558 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Nå har jeg vært med jordmor og alt såg helt finfint ut Søte babyen hadde 140 hjerteslag og klarte så vidt å ligge stille lenge nok til at vi fikk hørt skikkelig. Jordmor satte dog spørsmålstegn ved bekkenløsning, og jeg er veldig usikker. Jeg har jo vært med både lege og fysio som har sagt det, men når jeg tenker etter så har jeg ikke blitt sjekket. Sist husker jeg de bøyde på meg for å bekrefte det. Men hva annet kan det være? (for de som er superinteressert, så skrev jeg mye mer om kontrollen i dagboka ) Endret 15. desember 2011 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 15. desember 2011 #559 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg brukte kalkulator på babyverden.no selv, og legen fant samme. Jeg brukte også babyverden sin kalkulator. Da fikk jeg termin 26. Legen sa at termin ble 24. Tidlig UL sa termin den 29. Så er spent på hva ordinær UL sier Og velger å stole på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student90 Skrevet 15. desember 2011 #560 Del Skrevet 15. desember 2011 har endelig fått time til ultralyd 23 des for å se på utviklingen av navlebrokken. Håper litt på å se kjønnet også er da 13+6 så det er kanskje mulig:P har drømt flere ganger at det er gutt så blir spennende :D noen andre som har termin 23-25 juni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå