student90 Skrevet 11. desember 2011 #521 Del Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar Finnes selvsagt verre ting enn navlebrokk så det er ikke verdens undergang Har selv merket litt mage. Mye er sikkert fordi jeg er oppblåst hele tiden. Men er en mer gravid form på magen enn når jeg var oppblåst før graviditet håper den popper ut snart :D magen altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. desember 2011 #522 Del Skrevet 11. desember 2011 Var til tidlig UL idag, og så en sprell levende baby! Lengde tilsier 11u3d, akkurat som jeg beregnet Ingen avvik ble funnet noe sted Jeg bare lurte på, hvor lang var babyen din på UL? Jeg ble nemlig også målt til å være 11+3 når jeg var på tidlig UL, men jeg klarer neimen ikke å huske hvor lang hun sa babyen var (og mannen er heller ikke særlig til hjelp, han bare stod og gliste og stirret på skjermen ) Mener også hun sa at termin ville være rundt 29.-30.juni, men det får jeg ikke til å stemme når jeg bare ble satt to dager tilbake, og opprinnelig termin var 24.juni.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 12. desember 2011 #523 Del Skrevet 12. desember 2011 Uff, har vært litt stressa de siste dagene. Synes mageaktiviteten har skiftet litt, før var det tydelige spark, mens det nå er mer bevegelse bare (dog kraftige). Men han har sikkert bare lagt seg litt anderledes. Noen flergangs som kan berolige meg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #524 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Uff, har vært litt stressa de siste dagene. Synes mageaktiviteten har skiftet litt, før var det tydelige spark, mens det nå er mer bevegelse bare (dog kraftige). Men han har sikkert bare lagt seg litt anderledes. Noen flergangs som kan berolige meg litt? Det er sikkert bare at babyen har lagt seg med beina inn mot ryggen eller noe sånt. Men om du bekymrer deg veldig synes jeg du skal kontakte lege/jordmor, ikke noe godt å gå og lure på om det er bra med den lille. For ordens skyld - jeg har hatt noen "stille" dager i uka som gikk, jeg også, men i går var det full aktivitet igjen. Endret 12. desember 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 12. desember 2011 #525 Del Skrevet 12. desember 2011 Takk Er det jeg tror jeg også. Og jeg kjenner jo at han holder på der inne, bare på et annet sted enn før. Så jeg er ikke stressa lengre heldigvis Skal til legen neste uke, bestiller evt time før hvis jeg føler trangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 12. desember 2011 #526 Del Skrevet 12. desember 2011 Var hos JM på onsdagen som var og fikk høre hjerte lyden! Var kun 11 uker på vei og var egentlig ikke forberedt på å høre den allerede Hærlig var det iallefall! Alt ble bare enda mer virkelig Pulsen var rundt 160.. Så rart å høre igrunn ^^ Noen som har født tidligere/eller har allerede fått vite kjønnet og fått gutt med en puls rundt det der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 12. desember 2011 #527 Del Skrevet 12. desember 2011 Nabie: har nettopp lest at det er en myte at pulsen er raskere hos jentebabyer enn hos guttebabyer. Gjort masse studier på det som ikke viser noe tydelig skille mellom jente- og guttefostre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. desember 2011 #528 Del Skrevet 12. desember 2011 Her sa JM også at antall hjerteslag og gutt/jente nok er helt tilfeldig, ca 50/50 sjans Men med M stemte det altså! Og visst jeg får guttehjertelyd så kommer jeg til å tro på det Da er UL godt overstått. Var en veldig hyggelig jordmor som forklarte og viste alt ho såg. Og alt var helt flott! Fikk litt ny termindato, men bare ett par dager før. Og vi vet ikke hviket kjønn det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. desember 2011 #529 Del Skrevet 12. desember 2011 Her sa JM også at antall hjerteslag og gutt/jente nok er helt tilfeldig, ca 50/50 sjans Men med M stemte det altså! Og visst jeg får guttehjertelyd så kommer jeg til å tro på det Da er UL godt overstått. Var en veldig hyggelig jordmor som forklarte og viste alt ho såg. Og alt var helt flott! Fikk litt ny termindato, men bare ett par dager før. Og vi vet ikke hviket kjønn det er herlig, er så deilig med gode nyheter! dere får en ekstra spennende fødsel dere da! Må sikkert innom HM igjen da, for å finne noe i riktig farge hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 12. desember 2011 #530 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg bare lurte på, hvor lang var babyen din på UL? Jeg ble nemlig også målt til å være 11+3 når jeg var på tidlig UL, men jeg klarer neimen ikke å huske hvor lang hun sa babyen var (og mannen er heller ikke særlig til hjelp, han bare stod og gliste og stirret på skjermen ) Mener også hun sa at termin ville være rundt 29.-30.juni, men det får jeg ikke til å stemme når jeg bare ble satt to dager tilbake, og opprinnelig termin var 24.juni.. CRL 4,72 cm. Legen hadde et apparat hvor hun bare markerte hodet og rumpa, en linje ble trukket opp, og lengde og alder poppet opp. Det er vel uansett litt slakk i målingene, om ungen ligger litt i krum f.eks. Legen printet et bilde hvor målingene står på Imorgen er jeg 12+0 og terminen min er fortsatt 28.juni. Kan jo endre seg med en dag eller to på 18 uker UL om barnet vokser fort eller sakte, eller igjen, ligger litt i krum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2011 #531 Del Skrevet 13. desember 2011 Imorgen er jeg 12+0 og terminen min er fortsatt 28.juni. Kan jo endre seg med en dag eller to på 18 uker UL om barnet vokser fort eller sakte, eller igjen, ligger litt i krum. Hurra for 12+0! Da er vi to i dag. Vil vel tro at de fleste her da er over 12-ukersgrensa? Vi har så smått begynt å fortelle folk om knøttet og jeg merker det er veldig snålt å plutselig skulle avsløre "hemmeligheten" vi har gått med en stund nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2011 #532 Del Skrevet 13. desember 2011 Halvveis! Det har jammenmeg gått fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. desember 2011 #533 Del Skrevet 13. desember 2011 Hurra for 12+0! Da er vi to i dag. Vil vel tro at de fleste her da er over 12-ukersgrensa? Vi har så smått begynt å fortelle folk om knøttet og jeg merker det er veldig snålt å plutselig skulle avsløre "hemmeligheten" vi har gått med en stund nå. Da er vi faktisk tre i dag! hvis jeg skal følge tidlig ul-terminen. Så allright at vi er flere som er akkurat like langt! Jeg synes også det er rart å begynne å fortelle folk om hemmeligheten.. Har begynt i det små, og koselig å se at folk blir så glade på våre vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. desember 2011 #534 Del Skrevet 13. desember 2011 Halvveis! Det har jammenmeg gått fort! Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2011 #535 Del Skrevet 13. desember 2011 Da er vi faktisk tre i dag! hvis jeg skal følge tidlig ul-terminen. Så allright at vi er flere som er akkurat like langt! Jeg synes også det er rart å begynne å fortelle folk om hemmeligheten.. Har begynt i det små, og koselig å se at folk blir så glade på våre vegne Hurra! Og hurra for halvgått for Dorey! Planen er fremdeles å fortelle familien det på julaften. Det er så mye som foregår nå før jul, og svigers er stressa herifra til nordpolen, så jeg tror det er bedre å fortelle det når alle har senket skuldrene litt. Har også et (synes jeg) veldig nusselig UL-bilde hvor du ser profilen til knøttet, og at den holder en hånd mot munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. desember 2011 #536 Del Skrevet 13. desember 2011 Pasjonsblomst er også halvveis i dag!! 20 uker, wowsa! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2011 #537 Del Skrevet 13. desember 2011 Gratulerer Pasjonsblomst! Og takk til dere andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #538 Del Skrevet 13. desember 2011 Hurra for halvveis, Dorey og Pasjonsblomst! Jeg er halvveis på fredag (for det er vel egentlig 20+1, når gjennomsnittlig svangerskapslengde er 40+2? ) ifølge UL-termin. Har bare ikke giddet å justere tickeren etter UL. Men jeg merker virkelig at jeg ikke tenker så mye på hvor langt jeg er denne gangen. Må bruke ticker/app på telefonen for å klare å huske det. Og hurra for dere som har passert 12 uker, også! Det er så herlig! Nå får vi satse på at alle vi har her inne blir værende til fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2011 #539 Del Skrevet 13. desember 2011 Hurra for dere som har passert 12.uke! Og for de som er halvveis, jeg er rett bak Er det 40+2? har ikke de økt til 40+3? jeg er så forvirret. Legen regnet ut menstermin ut i fra 40+4.. Denne gangen har ikke jeg heller helt kontroll på hvor langt jeg er på vei. Har tenkt ut i fra antall uker til UL, men nå kommer jeg til å komme helt ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #540 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Hurra for dere som har passert 12.uke! Og for de som er halvveis, jeg er rett bak Er det 40+2? har ikke de økt til 40+3? jeg er så forvirret. Legen regnet ut menstermin ut i fra 40+4.. Denne gangen har ikke jeg heller helt kontroll på hvor langt jeg er på vei. Har tenkt ut i fra antall uker til UL, men nå kommer jeg til å komme helt ut av det! Min lege regner fortsatt med 40+2, så jeg har bare gått ut fra det... Jeg er også litt forvirra rundt det der. De endret på det da jeg var gravid med Turnerose, tror jeg, men så er det da altså ikke alle som er enige, virker det som. På Riksen bruker de tydeligvis et annet hjul enn legen min har, for der kom de frem til 4. mai som menstermin. Og jeg tror jeg har fått tre forskjellige datoer med (norske) terminkalkulatorer. Ikke har jeg syklus på 28 dager, heller. Jeg kjenner at jeg er veldig der at ungen kommer når den kommer, denne gangen. Turnerose hadde ikke akkurat dårlig tid med å finne veien ut, så jeg forventer i grunnen å gå litt (lenge) over termin denne gangen også. Håper bare ikke det blir 17.mai-baby. Endret 13. desember 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå