Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttefølelsen min stemte den; Vi så en kjempefin liten gutt på UL i dag :rodmer: Alt var i orden, og han var like lite interessert i å bli tatt bilde av som sin far :fnise: Ny termin er 4 mai. (10 dager etter siste forelesning. Haha, hjelpe meg!)

Gratulerer med en liten gutt!

Virker som de fleste har rett når det kommer til magefølelsen, så da blir det vel jente på oss da :klo: "Bare" 6 uker igjen til vi får vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Gled dere til UL! Det var virkelig spennende og fantastisk :)

Mahareth: Deilig å ha hørt hjertelyd! :hjerte:

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Veldig gøy når magefølelsen stemmer! Veldig spent på hva det er i min mage. Hadde guttefølelse de første 10 ukene, nå er jeg litt mer i tvil.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro for dere som har fått vite kjønn, og at magefølelsene hittil har stemt! :)

Gleder meg vilt til å se den lille på UL :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst toksoplasmose negativ.. :snurt: Det er nesten helt utrolig, siden jeg har hatt katt i alle år, jobbet med dyr, møkk og jord, og tatt imot både lam og kalver som har vært abortert pga toksoplasmose. Sier jo litt om hvor lett det er å bli smittet, men fortsatt irriterende å måtte være bekymret pga katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystpumpe: finn ut hva som finnes og ha et valg klart. Så kjøper du etter fødsel hvis behov. hvis butikker nært, selvfølgelig. Jeg har en elektrisk pumpe til 1200 liggende nærmest ubrukt, kom ikke noe ut til meg ved pumping, hadde dårlig utdrivingsrefleks. Jeg brukte pumpe på sykehuset mye første uken, måtte stimulere melkeproduksjon hver 3. time for å komme igang... Gjorde litt av det hjemme også.

Jeg prøvde meg noen uker sist med diverse puter. Så ble jeg dritlei av å stappe puter hit og dit, og kjøpte meg en digg ammepute. Angrer ikke! Men du kan jo teste selv om puter holder før du kjøper. Har ikke prøvd min for avlastning, skal prøve nå.

Bade: vi kjøpte balje som vi har på gulvet, men var amstrengende å stå slik. Endte med å bade mest i servanten så lenge han fikk plass, og et stor-bad innimellom.

Pose: det trenger du ikke kjøpe før fødsel når ungen fødes tidlig på sommeren! Test den du har om den duger først.

Bleiebøtte: de gratisbøttene er iallefall bare drit. Skal du a en, så MÅ den ha sånn snurring og pakke inn hver bleie individuelt. Vi har ikke.

Pleieprodukter: brukte libero badeolje da den var uten parfyme. Zinksalve Neutral og Libero har vi brukt, Natusan sin var dårlig. A-derma krem mot tørrflekker, og samme solkrem.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til tidlig UL i går og kan melde at alt står bra til med knøttet. Den er litt over fem cm lang fra hode til rumpe, og turner skikkelig rundt der inne :rodmer:

Det var helt sprøtt å se på skjermen hvordan den beveget seg. Og ikke minst var det veldig fint å få bekreftet at alt står bra til. For første gang tør jeg egentlig å håpe på at dette kommer til å gå bra. I etterkant har magefølelsen forresten bestemt seg for at det er en liten gutt der inne (så dersom det allikevel blir en jente, får hun finne seg i å få guttenavn og blå klær :fnise: ).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til tidlig UL i går og kan melde at alt står bra til med knøttet. Den er litt over fem cm lang fra hode til rumpe, og turner skikkelig rundt der inne :rodmer:

Det var helt sprøtt å se på skjermen hvordan den beveget seg. Og ikke minst var det veldig fint å få bekreftet at alt står bra til. For første gang tør jeg egentlig å håpe på at dette kommer til å gå bra. I etterkant har magefølelsen forresten bestemt seg for at det er en liten gutt der inne (så dersom det allikevel blir en jente, får hun finne seg i å få guttenavn og blå klær :fnise: ).

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til tidlig UL idag, og så en sprell levende baby! Lengde tilsier 11u3d, akkurat som jeg beregnet :) Ingen avvik ble funnet noe sted :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Herlig Schadenfreude Og ViljaH :rodmer:

Bare en helg nå så får vi også titte inn i magen :)

Snuppa her sovna før 7 i kveld, så nå har jeg tent stearinlysene, laget en skål med potetchips og en skål med sjokolade og er klar for idol/handball-kveld :jepp:

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle :)

Visste ikke det fantes en skravletråd her, men nå blir dere ikke kvitt meg :D kjekt å lese gjennom hele tråden og ha noen som er like langt på vei å dere erfaringer med :)

Har selv termin i juni, men var på tidig ultralyd i uke 10+5. Det ble da oppdaget navlebrokk på babyen vår. Hun henviste oss til KK som vi får time hos før jul. Litt nerver, ble ikke den ultralyden vi hadde forventet. Har noen av dere opplevd det samme? eller hørt om det?

Har lest mange plasser at dette kan gå tilbake av seg selv innen uke 12, men er selvsagt redd det ikke er tilfelle.

God Helg :):nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke det fantes en skravletråd her, men nå blir dere ikke kvitt meg :D kjekt å lese gjennom hele tråden og ha noen som er like langt på vei å dere erfaringer med :)

Har selv termin i juni, men var på tidig ultralyd i uke 10+5. Det ble da oppdaget navlebrokk på babyen vår. Hun henviste oss til KK som vi får time hos før jul. Litt nerver, ble ikke den ultralyden vi hadde forventet. Har noen av dere opplevd det samme? eller hørt om det?

Har lest mange plasser at dette kan gå tilbake av seg selv innen uke 12, men er selvsagt redd det ikke er tilfelle.

Hei, velkommen!

Jeg trodde det var vanlig at tarmene ble utposet på magen for å gjøre plass til noe annen utvikling, og at de går inn gjen i uke 11. På min ul idag ble det kommentert at magen var lukket og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen student90!

Jeg har ikke peiling på navlebrokk, så det får noen andre svare på :) Men godt å lese at dere får oppfølgning på KK og at det blir sjekket opp!

Litt magetenking fra meg her:

Når fikk dere her inne sånn fin babykul egentlig? :P Jeg venter og venter, men tja. Det skjer ikke så mye da.. Kjenner livmora kommer høyere opp etterhvert som ukene går, noen fingerbredder unna navlen nå. Men magen, den synes såvidt på kvelden - evt når jeg har vært på nattevakt, da er den rimelig oppblåst. Jeg har jo blitt litt rundere på midten, men det er ikke noe tydelig babymage ennå.

Gleder meg SÅ til den kommer ordentlig.

Og til alle dere som har mage; mageklem fra meg! :klemmer:

Vi andre får etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt mage siden uke 10 egentlig, men det er først nå den virkelig har blitt stor. Nå er den stor også når jeg ligger på ryggen, det var den ikke for noen uker siden.

Tror det er vanlig at den kommer rundt uke 20, så din kommer nok snart Eirie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og velkommen hit! :goodbye:

Vet ingenting om navlebrokk, men håper det ordner seg fint for dere. Mener også at fostrene har tarmene utenpå rundt den tiden, siden det er dårlig plass i buken. Katta mi var født med navlebrokk, men ble operert og det har gått veldig fint. Uten sammenligning forøvrig, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt magetenking fra meg her:

Når fikk dere her inne sånn fin babykul egentlig? :P Jeg venter og venter, men tja. Det skjer ikke så mye da.. Kjenner livmora kommer høyere opp etterhvert som ukene går, noen fingerbredder unna navlen nå. Men magen, den synes såvidt på kvelden - evt når jeg har vært på nattevakt, da er den rimelig oppblåst. Jeg har jo blitt litt rundere på midten, men det er ikke noe tydelig babymage ennå.

Gleder meg SÅ til den kommer ordentlig.

Og til alle dere som har mage; mageklem fra meg! :klemmer:

Vi andre får etterhvert :)

Min har vært stor lenge, men fra uke 16 var kulen tydelig også når jeg ligger på ryggen. I går var vi i familielag, og kulen vakte stor begeistring. Moro!

Forresten, kulen poppet ut veldig fort når den først gjorde det. På ca ei uke gikk den fra flat til tydelig når jeg lå på rygg.

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap fikk jeg ikke særlig mage før rundt 5 mnd på vei. 6 mnd var den godt synlig, og 7 mnd var tyngste, for da ligger babyen så høyt oppe og presser på lunger og ribbein. Den synker etterhvert, og da blir det lettere igjen, men da blir til gjengjeld bekkenet stående litt i press og man blir mindre mobil/utholdende.

UL igår viste at morkakn ligger på fremsiden som sist, så da blir det ikke å kjenne bevegelse før etter uke 20/21, og får ikke sett armer og bein som stikker ut av mageskinnet. Morkaken er tjukk og stor og demper mye, vanskelig å kjenne hvilken del som ligger hvor da. Om den store kulen er hodet eller rumpa. Men gleder meg veldig til å kjenne en baby der inne igjen, veldig artig og koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...