AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #1 Del Skrevet 25. august 2011 Prøver å please kreti og pleti det er overskriften i Dagbladet.no i dag på den nye Jim Carrey filmen "poppers pingviner" For det første - jeg har overhode ingen problemer med å skjønne blandingen av norsk og engelsk, men å dra inn "kreti og pleti" i samme setning som man bruker "please" er vel å gå en smule for langt? Når man ferdes på nett ser man ofte mange slags overskrifter, og det er ikke til å nekte for at jeg av og til stusser over tankene forfatteren gjør seg når denne velger en overskrift... Men bør ikke de store nettaviser i det minste gå foran med et godt språk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. august 2011 #2 Del Skrevet 25. august 2011 Når jeg går inn på Dagbladet nå og ser på artikkelen endrer den jo overskrift etter at man har valgt å lese den, da sier denne; Søtt og keitete «Poppers pingviner» prøver å please kreti og pleti, men er morsom nok for de yngste. Kanskje de velger blandingen for å "please" de yngste??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 25. august 2011 #3 Del Skrevet 25. august 2011 Prøver å please kreti og pleti Når jeg så den overskriften der så tenkte jeg at det som den dårlige etterlikningen av en journalist mener har ikke mye verdi for meg. Det må være en av de aller dummeste og merkeligste overskriftene på lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. august 2011 #4 Del Skrevet 25. august 2011 Prøver å please kreti og pleti det er overskriften i Dagbladet.no i dag på den nye Jim Carrey filmen "poppers pingviner" For det første - jeg har overhode ingen problemer med å skjønne blandingen av norsk og engelsk, men å dra inn "kreti og pleti" i samme setning som man bruker "please" er vel å gå en smule for langt? Når man ferdes på nett ser man ofte mange slags overskrifter, og det er ikke til å nekte for at jeg av og til stusser over tankene forfatteren gjør seg når denne velger en overskrift... Men bør ikke de store nettaviser i det minste gå foran med et godt språk? Journalisten vet sikkert ikke hva "kreti og pleti" betyr, heller . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #5 Del Skrevet 25. august 2011 Journalisten vet sikkert ikke hva "kreti og pleti" betyr, heller . Hvorfor tror du det? For selv om overskriften var fryktelig teit, passer jo "kreti og pleti" veldig fint inn i sammenhengen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå