Gå til innhold

Blør hver gang jeg har sex...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg begynt å blø under samleie, ikke mye, men en god del. Hver gang kjæresten trekker seg ut, er penis skikkelig blodig, og det har rent på lakenet. Det er ikke noe særlig verken for meg eller ham...

Blodet er helt friskt, og det fortsetter å komme litt etterpå, så stopper det. Jeg har prøvd å kjenne etter i skjeden om det er noen rifter eller lignende, men jeg kjenner ingenting, det gjør ikke vondt. Og når jeg stikker fingeren inn, virker det som at blodet kommer fra over livmorstappen. Det er to uker til jeg skal ha mensen, og jeg har aldri opplevd spotting eller lignende før.

Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødningene kan være at du har en normal forandring på livmortappen. Spesielt hos unge kvinner kan slimhinnen i livmorhalsen ende ut på livmortappen. Slimhinnen har bare ett lag av celler, og kan være lettblødende ved kontakt, som når penis støter mot livmortappen. Dette er ikke farlig, men kan være ganske plagsomt. Du kan be legen henvise deg til gynekolog for undersøkelse, og event. behandling, som feks frysing, så slipper du problemet videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg uansett en time hos gynekolog! Blødninger kan være så mye. Minipiller (spesielt Cerazette) kan forøvrig også gi blødninger under/etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på p-piller? I et halvt års tid hadde jeg slike blødninger, det var ikke mye gøy. Var hos to gynekologer som begge sa at det ikke var farlig, men that's it. Så begynte jeg på p-piller og da forsvant blødningene like plutselig som de dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...