Gå til innhold

50% sjukemeldt - hvor mye skal jeg jobbe da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 50% sjukemeldt, og skal jobbe halve dager. Hvor mange timer skal jeg jobbe hver dag da? 4 timer hver dag eller 3,5 og 4 timer annenhver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Hvis du har 7,5 arbeidstimer hver dag, kan du jobbe 3,75 timer (altså tre timer og tre kvarter) hver dag om det passer for arbeidsgiver og deg.

Det er opp til arbeidsgiver og deg i samarbeid å finne ut av hva som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det 3,5 og 4 timer annenhver dag, da (vi skriver timer på prosjekt mot nærmeste halvtime). Jeg har en så selvstendig jobb at jeg styrer arbeidstiden mer eller mindre selv. Takk for svar! :)

EDIT: Og der var jeg ikke anonym lenger. Shit happens. :ler:

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hva som kan fås til med arbeidsgiver.

Jeg jobbet 70% og var sykemeldt 70% Skulle altså jobbe 30% av min 70% stilling.

Legen annbefalte meg litt hver dag ut fra diagnosene mine.

Men arbeidsleder nektet og forlangte 1 full dag i uken, noe som hadde gjort at jeg hadde blidt sykemeldt 100% veldig fort igjen.

Etter mye krangel måtte jeg til slutt ha det skriftlig fra legen i sykemeldingen. I tillegg til at NAV og fagforeningen måtte blande seg inn for å få fordelt de 30% jeg skulle jobbe, på de dagene som var vaktene mine.

Men først presterte arbeidsgiver å sette meg i tvungen 30% ferie mens jeg var sykemeldt 70%, noe som ikke er lovlig.

Enkelte arbeidsgivere kan være ganske så tverre og lage vanskeligheter med det utroligste.

Men heldigvis er det arbeidsgivere som har litt mer fornuft og medmennselighet i knotten en det min hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50% sykemeldt, men er innimellom på jobb tilsvarende fulltid. Dette er på dager der konsentrasjonen eller formen ikke er på topp, så arbeidet går saktere. Det avhenger jo selvsagt av hva slags jobb man har... i mitt tilfelle fungerer iallfall denne ordningen veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...