Gå til innhold

Kan småsår i munn/hals gi ekstra reaksjoner av luftbåren allergier?

Gjest J85

Anbefalte innlegg

Hvis en først får noen småkutt i munn og hals etter å ha spist (Eks. havregrym, tørr skalk )

For så å bli utsatt for noe en hvet en kan få en allergisk reaksjon etterpå (eks. hund)

Kan en da få en større allergisk reaksjon en det en normaltsett ville fått når en har åpne småsår ?

Fikk noen smårifter flere steder i munnen i går. 1/2 til 1 cm lange. (streker og noen flenger) Antakelig også nedover halsen siden jeg fikk en del tørrhoste.

(skal ikke spise havregryn på en good stund :kjefte: )

På kvelden var kjørte jeg en bil som var full av hundehår (satt vel i bilen ca 1/2 t.)

Vet jeg er allergisk for midd og støv. Har også begynnt å reagert veldig mye på støv og midd av hunder.

Så var ikke akkurat ovverasket over å få rennende nesten,litt tetthet brystet og kløe i øynene etterpå. Noen dusjer og en 1-2 dager så pleier det gå over av seg selv.

(får mer bivirkninger en hjelp av allergimedisinen, så velger heller å stå han av)

Men i natt våknet jeg at jeg nesten ikke klarte puste. Sykt vondt i halsen. Måtte bare stå opp. Lå jeg nede klarte jeg ikke få nok luft i lungene. Syykt vondt.

Tittet med lys bak i svelget (var så sårt at jeg fryktet jeg hadde pådratt meg en skikkelig kraftig halsbetennelse også)

Men jeg kunne ikke se noe prikker av noe slag og heller ikke unormalt rød (utenom etter hostingen da)

Feberen bare 1/2 grad over normalen. (en blir jo og fort varm av å hoste en del, heller ikke unormalt)

Drakk mye kaldt vann og fant meg noen halstabletter. Tok flere timer før jeg sovnet av utmattelse av hosten og jobbe med å få puste.

I morges hostet jeg opp fryktelig mye slim fra halsen. Vondt å prate, da hostet jeg med en gang. Men klarte til slutt fint å spise en skive. Det gikk faktisk bedre en forventet. Har en halsbetennelse kan det være veldig vondt å spise. Ble faktisk litt bedre etterpå. Men klør fryktelig og er mye sår ennå. Men denne sårheten er bare nedover langs tungen og forran på halsen. inni altså. ca der strpehodet er.

Merkelige greier dette.

Kan disse småsårene jeg fikk etter maten i går gitt meg en ekstra allergisk reaksjon siden det antakelig er mange åpne småsår nedover halsen ?

Noen som har opplevd noe ligende ?

Er utsikker på om jeg burde kontakte lege eller bare vente å se ann. Aldri opplevd noe lignende som dette før. Men litt flaut å ringe legen om det bare er noe som går over av seg selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...