Gå til innhold

Ekstremt kvalm når jeg står opp

Gjest dvleos

Anbefalte innlegg

Hei dere! Nå har studenthverdagen startet for fullt. For meg betyr det at klokken ringer 05.15 tre dager i uken. Da er jeg alltid forferdelig kvalm, så kvalm at det kjennes nesten smertefullt ut. Jeg kaster ikke opp, men så er jeg også typen som unngår det så lenge som mulig. Etter en time eller to gir det seg. Jeg sover 8 timer på natten. Jeg tror ikke jeg er gravid, men det er kanskje lurt å sjekke? Er det andre som er plaget med dette?

Det er forresten bare når jeg står opp såpass tidlig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har det slik eg også. Sliter dei første timane etter eg har stått opp tidelig. Er heller ikkje gravid.

Men eg har ikkje noko tips til forbedring =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også kjempe kvalm dersom jeg står opp for tidlig om morgenen eller dersom stressnivået blir for høyt for kort tid etter at jeg har stått opp. Blir bra igjen dersom jeg sover litt lenger.

Vet heller ikke hvorfor det er sånn, men jeg er veldig sikker på at det ikke skyldes noen graviditet, for jeg har vært sånn i noen år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg hatt det også, har ingen forklaring på hvorfor. Har gått over nå og jeg var heller aldri gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går forresten ann å få kvalmestillende på resept hos lege, men jeg merket null effekt av disse medisinene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du spiser noe på kvelden, prøv å kutte ut det og se om det hjelper! Jeg blir kvalm om morgenen hvis jeg spiser noe etter kl 19.. Har testet mange ganger, for var i perioder mye kvalm. De kveldene jeg droppet å spise noe (i hvertfall ikke mye) var jeg ikke kvalm morgenen etter i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du noe om morgenen?

Fersk ingefær sies å kurere kvalme, samme med sitron i vann.

Hva med å lage en ingefær/sitron-te eller smoothie med ingefær, sitron, smoothie, bringebær, litt vaniljeyoghurt og litt havregryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, aner ikke hva som gjør det. Det har ingen sammenheng med hvor mange timer jeg sover, hva jeg spiser eller hva jeg har gjort dagen før.

Noen ganger går det bra - men i perioder kan jeg bli kjempekvalm.

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du noe om morgenen?

Fersk ingefær sies å kurere kvalme, samme med sitron i vann.

Hva med å lage en ingefær/sitron-te eller smoothie med ingefær, sitron, smoothie, bringebær, litt vaniljeyoghurt og litt havregryn?

Jeg pleier å spise et par brødskiver på morgenen. Men det er jo helt umulig med den kvalmen, Tusen takk for tips! Ekstremt kresne meg gir det selvsagt et forsøk til tross for skeptisen :D

Og tusen takk for de andre tipsene.. :)

Endret av dvleos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt det slik, og har til nå ikke vært gravid;) en periode våknet jeg ca 06.00 av kvalmen, og det gikk over når jeg sov det bort en times tid. Men, nå som jeg har vent meg til annerledes rytme og mer søvn er det omtrent borte, selv om jeg blir lettere kvalm om morgenen(ergo ingen tidlige lange reiser etc). Kan varmt anbefale ingefær:D Jeg kaller det bare ikke-gravid morgenkvalme;) nok søvn og lett frokost er must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender. Om jeg står opp tidlig og går rett i dusjen for eksempel. Da kan jeg bli så kvalm at jeg holder på å besvime. Må bare sette meg ned med hodet mellom beina en stund. Har faktisk kommer for sent på jobb på grunn av det. :sjenert: Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...