Gå til innhold

Kobberspiral.


MsZ

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn kobberspiral for ca en måned siden. Jeg har ikke født..

Jeg hadde litt snodig utflod da jeg satt den inn pga ubeskyttet samleie, men regnet med at dette ville gå over. Jeg fikk mensen og hadde veldig vondt uken etter at den var satt inn, og da mensen var over var utfloden fremdeles tykk og noe illeluktene.

Jeg har vært hos gynekolog og sjekket dette, og testene viser ikke noe baktrill ubalanse eller andre sykdommer, så ejg fikk bare beskjed om å bruke melkesyretabletter for å holde det ved like. helt ok tenkte jeg..

Nå har jeg dog hatt til tider veldig vondt de siste dagene. Trodde det var mensen som kom, fordi det stemmer godt med tiden, men det eneste som kom var en liten spott med blod, og så var det ikke mer! Selv om det kjennes ut som om jeg har mensen. (opplåst, sliten, vondt osv)

Noen som har spiral som vet om det er vanlig å kunne ha vondt så lenge etter at den er satt inn? Det kommer og går, og smertene henger egentlig ikke sammen..

Den luktende utfloden har heller ikke gitt seg, og det klør og svir til tider der nede, men dette kan også komme av ganske mye sex i det siste.. Synes bare det er rart at det er sånn når prøvene hos legen ikke viser noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Om du har hatt mer sex i det siste enn vanlig, så kan det nok ha noe med saken å gjøre.

De periodene jeg har mer sex, så får jeg også plager med utflod, kløe, litt lukt og uggen i magen.

Har også sjekket dette hos lege og gynekolog uten at de har funnet noen årsak til dette.

Bruker også kobberspiral (har heller ikke født), og var nok litt øm i nedre mageregion et par uker etterpå. Var litt sånn rart liksom, klarer ikke beskrive det helt, men det gikk nå iallefall over.

Tar litt tid før kroppen venner seg til ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ofte litt tid for kroppen å venne seg til nye typer prevensjonsmidler. Jeg hadde det veldig vondt i et par uker etter at jeg satt inn spiralen og noe unormale bløgninger/utflod i en periode etter at den var satt inn. Dette har derimot stabilisert seg etter ca et halv år. Men akkurat nå sliter jeg selv med noe merkelig brunaktig utflod som virkelig likner ikke mensen og kom midt i mellom blødningsperiodene... Nå som jeg endelig var fornøyd med å ha spiral...

(PS: hvis noen vet hva dette brukaktige utflodet kan være, blir jeg takknemlig for en liten oppklaring. Det er ikke slimete, og jeg har heller ikke vondt noe sted...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. jeg har jo bare hatt den inne mellom 4 og 6 uker, så det tar vel litt tid ja :) Håper hvertfall det går over!

Jeg lurer også litt på om det kan være at jeg egentlig skulle hatt mensen, men at kroppen min har bestemt seg for at alt skal være som om jeg har mensen, bare uten blod.. Det kjennes nemlig sånn ut!

Det tar ofte litt tid for kroppen å venne seg til nye typer prevensjonsmidler. Jeg hadde det veldig vondt i et par uker etter at jeg satt inn spiralen og noe unormale bløgninger/utflod i en periode etter at den var satt inn. Dette har derimot stabilisert seg etter ca et halv år. Men akkurat nå sliter jeg selv med noe merkelig brunaktig utflod som virkelig likner ikke mensen og kom midt i mellom blødningsperiodene... Nå som jeg endelig var fornøyd med å ha spiral...

(PS: hvis noen vet hva dette brukaktige utflodet kan være, blir jeg takknemlig for en liten oppklaring. Det er ikke slimete, og jeg har heller ikke vondt noe sted...)

Er det hormonspiral du har? Jeg fikk dette da jeg gikk på cerazette-piller (som er samme virkestoffet som i hormonspiralen) og det var vistnok noe de kaldte for spotting, som kunne komme av pillene.. Litt blod liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hormonspiral du har? Jeg fikk dette da jeg gikk på cerazette-piller (som er samme virkestoffet som i hormonspiralen) og det var vistnok noe de kaldte for spotting, som kunne komme av pillene.. Litt blod liksom..

Nei, har kobberspiral... Ikke noe blod er det heller. Bare brun væskeaktig utflod, som har vart i 4-5 dager nå :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har kobberspiral... Ikke noe blod er det heller. Bare brun væskeaktig utflod, som har vart i 4-5 dager nå :S

Så snodig..! Kan jo være greit å få sjekket det hos en lege kanskje? Lukter det noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snodig..! Kan jo være greit å få sjekket det hos en lege kanskje? Lukter det noe da?

Nei, lukter ingenting heller. Skal nok komme meg til lege hvis den ikke gir seg over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lukter ingenting heller. Skal nok komme meg til lege hvis den ikke gir seg over helgen.

Ja, kanskje det er det beste? Det er i hvertfall kjedelig å gå å lure på hva det er..

Jeg fikk telefon fra legen i dag jeg da, om at det var noen prøver som hadde attt lenger tid å dyrke, og de svarene hadde kommet positivt tilbake, så nå blir det antibiotikakur. Men da var det hvertfall no galt, og ikke bare jeg som var "rar" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er det beste? Det er i hvertfall kjedelig å gå å lure på hva det er..

Jeg fikk telefon fra legen i dag jeg da, om at det var noen prøver som hadde attt lenger tid å dyrke, og de svarene hadde kommet positivt tilbake, så nå blir det antibiotikakur. Men da var det hvertfall no galt, og ikke bare jeg som var "rar" :P

Uff, det var kjedelig :( Håper ting ordner seg og at det var bare 1 gangs tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var kjedelig :( Håper ting ordner seg og at det var bare 1 gangs tilfelle.

Er ikke første gang jeg har det, og blir sikkert ikke siste heller.. frøken fry der nede er jækla følsom så skal ingen ting til.. men men. Blir bare k å koste på med melkesyretabletter etter samleie å når jeg har mensen, så får vi håpe det holder seg ved like.. :) Bare det slutter å gjøre vondt også nå så blir det jo bare vellstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...