Gå til innhold

Kramper i/ved hjertet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene opplevd kramper som kjennes ut som de sitter i hjertet. Det er svært ubehagelig og får meg til å ville krøke meg sammen til det går over, men varer som regel bare noen få sekunder om gangen. Opplevd dette flere ganger i uka i det siste.. Kan like gjerne komme mens jeg er ute og går som etter jeg har sittet en time foran tv-skjermen. Er i 20 åra og slank og frisk ellers, men har kanskje ikke det sunneste kostholdet hvis det kan ha noe å si. Noen som vet hva dette kan være? Lurer på om dette er noe jeg burde få sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skjed med meg før :s Akuratt slik du forteller det, så følte det ut som det kom fra hjertet, men i min tilfelle fant jeg ut at det var fra lungene pga jeg var blitt forskjølet.

Jeg skjente krampene spesielt når jeg prøvde å puste ut, og det varte også i noen sekunder :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle tilfeller av vondt i brystet på unge mennesker (under 50-60) år er muskulært. Men det skal tas alvorlig. Så om det ikke gir seg fort så ring legen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles hjertekrampe, men det er ikke i hjertet med "noe" rundt hjertet tror jeg!!

Jeg har det mye, og har hatt det i mange år.. hjertet er jo en muskel, så det vel ikke rart at det kan bli krampe der å!

Jeg fikk dette sjekket hos legen, og ble betrygget med at det var vanelig & ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...