Gå til innhold

Hvor mye bør jeg veie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det egentlig "normalt" og "sexy" å veie når man er 166cm høy. Jeg har lagt på meg en del det siste året og føler meg bare tykk og ekkel :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB over meg: 50 går faktisk som undervektig på bmi-en da..

50-65 tenker jeg.

Men ingen her kan svare på hvor mye DU bør vege. Har mye med benbygning osv osv å gjøre. Du bør vege så mye at du er sunn og frisk, og fornøyd med deg selv.

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-65

Isj, jeg veier 68kg nå.. Håper å gå ned 10kg til jul :fnise:

Jeg har alltid ligger på 54-58, men har klart å ese ut 10kg på et år :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 166 og veier 55-57kg, alt ettersom hvilke tid det er på døgnet og om jeg har spist.

Jeg syns dette er passe, samtidig som jeg kunne tenke meg og gå ned ennå litt til for jeg har litt ekstra ennå føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 166 og veier 55-57kg, alt ettersom hvilke tid det er på døgnet og om jeg har spist.

Jeg syns dette er passe, samtidig som jeg kunne tenke meg og gå ned ennå litt til for jeg har litt ekstra ennå føler jeg.

Du kan da ikke ha noe ekstra om du veier 55kg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over meg: 50 går faktisk som undervektig på bmi-en da..

50-65 tenker jeg.

Men ingen her kan svare på hvor mye DU bør vege. Har mye med benbygning osv osv å gjøre. Du bør vege så mye at du er sunn og frisk, og fornøyd med deg selv.

BMI er bare noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er bare noe tull.

Det er en grei pekepinn. Ligger man i den ene eller den andre enden er det UANSETT viktig å være på vakt.

Jeg ligger akkurat i underkant av 50 kg nå, med en høyde på 160. Hadde jeg vært 166 hadde jeg sett direkte syk ut med denne vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregel er å ikke overskride centimeterene sine. Så 66 vil nå jeg si, alt etter bygningen og muskelmassen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke ha noe ekstra om du veier 55kg??

Jeg er 157 og veier 49 kg. Det høres ikke ut som jeg har så veldig mye "for mye", men jeg er litt tynnfeit dessverre. Altså mer fett enn muskler, og det ser ikke så bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Dette hjelper vel ikke :

166/167 er ikke helt sikker, forandrer seg hver gang jeg måler meg, så passet mitt står det 166,5 xD

med 50 i vekt..

men sliter å legge på meg >.<

men sånn sett, ser jeg ikke sykelig tynn ut :)

bare litt..veldig slank ( har ikke ribbein som stikker ut eller noe sånt!)

5 kilo til å jeg hadde vært stor fornøyd ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 167 og har veid 50 kg hele mitt voksne liv, har tippet 40 år nå. Synes jeg er akkurat passe med min 50 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...