Djungelvrål Skrevet 23. august 2011 #41 Del Skrevet 23. august 2011 http://www.hm.com/no/product/95624?article=95624-A De var verken normalvektige (etter norsk standard/den vanlige kvinne på gata) eller frodige. Heller gutteslanke kropper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 23. august 2011 #42 Del Skrevet 23. august 2011 De var verken normalvektige (etter norsk standard/den vanlige kvinne på gata) eller frodige. Heller gutteslanke kropper. Vet du egentlig for frekk du er? Jeg er glad at jeg ikke har samme kropp som denne modellen jeg viser deg, for hadde jeg hatt det hadde jeg faktisk blitt ganske såra om jeg fikk høre denne kommentaren din. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #43 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg er ikke en sånn person som innbitt hater at folk har litt ekstra (er jo tross alt en sånn selv), og jeg tror heller ikke på denne bølgen med påstander om at folk bare aksepterer feite folk og at nordmenn blir feitere og bla bla bla. For å forklare nøyere: Her på Kvinneguiden det siste året har jeg blitt fortalt at det jeg anser for å være lubbent, er å være tjukk. Og at folk opphøyer de tjukke, og blir sint når de tynne modellene får vise seg i blader og på skjermen. Dette har jeg, som den lille chubbyen jeg er, ikke trodd noe som helst på. Jeg anser alle disse tre jentene for å være tynne og normalvektige, til tross for at de er veldig forskjellige. Hun til høyre har jeg lært her på KG, at er lubben. Det er jeg ikke enig i. Hun til venstre, mener jeg er litt av samme ulla som H&M-modellen det er snakk om i denne tråden. Alle tre mener jeg er vanlige, og sånne jenter som man ser hver dag på gata. Hun til venstre er kanskje "ekstra" slank, hun til høyre har kanskje mere former. Hun i midten blir en mellomting. Alle tre, synes jeg som sagt, er normalvektige. Alle tre, ser sunne og friske, og ikke minst fine ut. Her er noen modeller fra H&M: http://www.hm.com/no/product/92928?article=92928-A http://www.hm.com/no/product/93702?article=93702-A http://www.hm.com/no/product/93101?article=93101-B http://www.hm.com/no/product/92927?article=92927-A Er virkelig ikke disse modellene normalvektige? Jeg synes de er det, etter norsk standard og hele pakka. De er normale, ser sunne ut, og har kroppstypen som jeg anser for å være den jeg ser mest hver dag. Hvis noen mener at disse modellene ikke er normalvektige, hva er normalvektig da? Det er NESTEN sånn at jeg begynner å lure på om de menneskene og synspunktene jeg beskrev først i tråden, har/er rett... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #44 Del Skrevet 23. august 2011 Har hun BMI på 20 da? Dessuten er ikke folk med BMI på 20 slanke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. august 2011 #45 Del Skrevet 23. august 2011 Altså, jeg orker ikke å bry meg lenger, hun er den hun er, og er flott i sin kropp. Men at HM bruker så varierte modeller er jeg ikke helt enig i, jeg synes motebransjen generelt sett bruker tynne modeller som jeg ihvertfall ikke klarer å kjenne meg igjen i. Eventuelt, hvis de bruker de "større" modellene så går de under "big and beautiful" selv om de i mine øyne ser helt normale ut, og det er for meg egentlig ganske sykt. Ikke rart man føler seg feit når man nesten får slengt mot seg at alle som bruker større enn størrelse 42 er feite. Det er helt greit at man har tynne modeller, problemet for en del av oss, ihvertfall for mitt vedkommende, er at man føler det er en overvekt av jenter som er tynne som er modeller. For ja, for meg er denne modellen tynn. Ikke nødvendigvis sykt tynn, men tynn. Og jeg er ikke en som skal dømme, det er ingenting galt i å være tynn, men jeg drømmer om større variasjoner - og at de som er tynne ikke blir karakterisert som feite, for det er det signalet de sender meg ihvertfall. Det trenger ikke å bety at jeg MÅ ha modeller som bruker størrelse 52, men det kunne vært fint å se litt flere modeller som brukte størrelse 42 eller mer, og hvor de blir fremstilt som normale. For øvrig synes jeg at f.eks denne modellen er nydelig, fantastisk vakker, men jeg blir litt forundret over hvilken verden vi lever i når hun er den som promoterer klær for "de store", eller "BIB". Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. august 2011 #46 Del Skrevet 24. august 2011 Har hun BMI på 20 da? Dessuten er ikke folk med BMI på 20 slanke... Er de tjukke da? Jeg er 1,76 g veier 65 kg, bmi 21. Ja jeg er ei dundre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. august 2011 #47 Del Skrevet 24. august 2011 Vet du egentlig for frekk du er? Jeg er glad at jeg ikke har samme kropp som denne modellen jeg viser deg, for hadde jeg hatt det hadde jeg faktisk blitt ganske såra om jeg fikk høre denne kommentaren din. Er det frekt å kalle noen gutteslanke?? Når de ikke har særlig hofter eller pupper er det jo det de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 24. august 2011 #48 Del Skrevet 24. august 2011 H&M har varierte modeller (i størrelse) påstår noen, men ingen kan dokumentere det... Jeg vil også se denne variasjonen i størrelse (uten at man må behøve å dra inn Plus-Size). Alle disse tynne modellene er flotte de altså, gjør meg ingenting, men jeg synes ikke man skal gi H&M kred for størrelsesvariasjon innen normalvektskategorien så lenge de ikke har variasjon. Hva med en størrelse medium for eksempel? Er vi for tjukke til å bli representert? Eller - gud forby- en størrelse large? Eller skal vi som er i den øvre enden av normalsvektsskalaen være fornøyde med at det i det minste finnes en BiB-kolleksjon, som noen sa? Jeg har jo ingenting i BiB å gjøre... Ikke at jeg bryr meg så veldig, altså, motebransjen satser på tynne modeller og det har jeg akseptert. Jeg blir bare litt oppgitt når noen påstår at det er variasjon. Ville dere kalt det for variasjon hvis bakeren tilbød vanlig loff + loff med frø på, og ingenting mer? Dere syltynne er flotte dere også, og jeg er helt enig i at det er latterlig å rakke ned på deres kropp. Men dere kan kanskje skjønne at det for noen normalvektige på den andre enden av skalaen) (vi som på presse oss inn i en medium for eksempel ) er litt sårt at vi tydeligvis har en kropp som kun duger til å bli avbildet i manneblader. For mannfolka er vi pene nok, men ikke for kvinnefolka nei! PS. Jeg har basert meg på bildene som postes her, av hva folk kaller variasjon. Hvis det finnes H&M-modeller som befinner seg på andre enden av normalskalaen blir jeg jo bare glad til, jeg har ikke trålet H&M-katalogene på jakt etter dem, så godt mulig de finnes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 24. august 2011 #49 Del Skrevet 24. august 2011 Er det frekt å kalle noen gutteslanke?? Når de ikke har særlig hofter eller pupper er det jo det de er. Jeg er enig med deg. Det er ikke frekt. Jeg hadde ikke blitt såra om jeg ble kalt for det (dersom jeg faktisk var det). Jeg ble såra når jeg var yngre, i puberteten, da alle kalte meg for spiker og denslags. Men nå har jeg selvtillit og vet at kroppen min er digg! Det er det det handler om, enten man er tykk, tynn eller middels. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 24. august 2011 #50 Del Skrevet 24. august 2011 Enig. Og sangen er "Girls on film." Det syns jeg var stilig - at de har brukt en ganske annerledes versjon av akkurat den sangen Og damen var ikke sykelig tynn - hun var ganske flott, rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullskje Skrevet 24. august 2011 #51 Del Skrevet 24. august 2011 jøss, sitterr dere virkelig hjemme å lar dere provosere av reklamefilmer på tv? da ville jeg ha satt et spørsmålstegn ved mitt eget liv om det var tilfelle. helt fantastisk med former, det ska jeg være enig i, men tror dere hun var med å bestemte låt til reklamen ? hvordan hadde dere likt at noen hadde diskutert å komentert deres kropp negativt på en nettforum!? la folk være i fred, slutt å vær bitter på livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #52 Del Skrevet 24. august 2011 Dere syltynne er flotte dere også, og jeg er helt enig i at det er latterlig å rakke ned på deres kropp. Men dere kan kanskje skjønne at det for noen normalvektige på den andre enden av skalaen) (vi som på presse oss inn i en medium for eksempel ) er litt sårt at vi tydeligvis har en kropp som kun duger til å bli avbildet i manneblader. For mannfolka er vi pene nok, men ikke for kvinnefolka nei! Jeg er litt forvirret nå. I profilen din står det at du er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 24. august 2011 #53 Del Skrevet 24. august 2011 Hun var da slank, men ikke unaturlig.. Og dessuten... Man kan være undervektig og helt frisk, og man kan være normalvektig og spisefortyrret. Tynn er ikke = syk (og normalvektig er ikke = frisk). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #54 Del Skrevet 24. august 2011 Hun var styggtynn mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #55 Del Skrevet 24. august 2011 Ja hun er tynn, men det gir da ingen rett i å bruke ord som ekkel, skummelt og stygg. Hadde dere som mener det sagt det til henne face to face kanskje? Nei. Da forstår dere nok at det er slemt å i det hele tatt tenke slikt om et annet menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 24. august 2011 #56 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg er litt forvirret nå. I profilen din står det at du er mann. o.O Jeg har da registrert meg som kvinne... *fikse på* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 24. august 2011 #57 Del Skrevet 24. august 2011 I den reklamen der hun bare har på seg en beige genser/kjole syntes jeg først hun så veldig tynn ut. Husker jeg kommenterte til typen at "hun der var da VELDIG tynn, men hun hadde pene ben though." Når jeg ser den andre videoen med bukse og genser så ser jeg at hun ikke er SÅ tynn som jeg trodde. Tror mye av grunnen til at hun så så tynn ut på den første var fordi hun står med VELDIG spredte ben, så det ser ut som om det er større "mellomrom" der enn normalt. Synes dama skal få være i fred jeg. Siterer en sanger som sier: "Man får værra som en e, når itj man vart som man sku" og legger til at alle kvinnekropper er forskjellige og at det ikke er noen grunn til og si at noen er "ekle" uansett om de er store, små, lange, korte eller en kombinasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. august 2011 #58 Del Skrevet 25. august 2011 Kan noen vise meg link til en såkalt normalvektig eller frodig H og M modell?? (som ikke er fra BIB kolleksjonen) Selvfølgelig bruker man frodige jenter i BIB kolleksjonen, er jo ikke poeng i å bruke dem i den andre kolleksjonen, og jeg ser mange normalvektige jenter som modeller. Normalvektig er det jeg vil karakterisere som str medium, altså naturlig slank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. august 2011 #59 Del Skrevet 25. august 2011 Er det frekt å kalle noen gutteslanke?? Når de ikke har særlig hofter eller pupper er det jo det de er. Ja det er faktisk frekt. Ingen jente har lyst til å høre at de ser ut som en gutt gjør de vel. Hadde jeg vært så tynn og noen kalte meg gutteslank hadde jeg blitt dritsåra. Eller jeg har vært så tynn da jeg var yngre og HAR fått høre slike kommentarer og det var ikke gøy. Jeg kunne for pokker ikke for at jeg hadde smale hofter og små pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 25. august 2011 #60 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg syns min kropp ligner ganske mye på denne modellens. Og jeg ville VIRKELIG ikke likt å høre at jeg var "gutteslank"! Endret 25. august 2011 av sjøhest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå