AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #1 Del Skrevet 22. august 2011 Kroppen min er underlig. Den har vært sånn i mange år og jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det/tilpasset meg mye. Men nå begynner jeg å bli ganske sikker på at ting ikke er som det skal. Problemene dreier seg om følgende: - Blir svimmel, "lightheaded", irritabel of fjern (svekket konsentrasjon, tenker ikke klart, føles ut som om jeg ikke er tilstede i min egen kropp og mitt eget hode) - Tilstanden er relatert til matinntak. Magen er ømfintlig og buldrer veldig dersom jeg ikke spiser OFTE (hver 3.time), jeg får "hunger pangs" etter veldig kort tid etter forrige måltid. Dersom det drøyer før jeg før i meg mat kan det gnage så hardt i magen at det gjør vondt! - Får jeg ikke i meg mat tidsnok, kan det ødelegge dagen fullstendig. Jeg kan bli så trøtt at jeg bare MÅ sove. Det gjør fysisk vondt i hele kroppen å være så sliten, jeg kan ikke beskrive følelsen. Er det noen som kan tenke seg til hva dette kan dreie seg om? Jeg har forresten et variert og svært sunt kosthold. Er vegetarianer, men spiser egg og melkeprodukter og proteinrik mat, samt sunt fett og mye fiber. Avføringen er normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelyne Skrevet 22. august 2011 #2 Del Skrevet 22. august 2011 Du spiser kanske helt enkelt för lite? Då mår man så som du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #3 Del Skrevet 22. august 2011 Takk for innspill. Jeg vet ikke om det er der det ligger. Jeg føler selv at jeg spiser store porsjoner, og jeg spiser jo til jeg er mett. Jeg er IKKE tynn- heller normalvektig+5-6 kilo, så jeg kan ikke forstå at jeg spiser for lite egentlig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #4 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg sliter med det samme, er ikke vegetarianer riktignok, men det har vel ingen betydning. Ta en sjekk hos legen, vitaminmangel, sukkersyke og thyroxsin. Vet om andre som også må spise regelmessig ellers får de noe som ligner føling. Jeg har sjekket meg og alt er i orden i følge legen. Jeg fungerer bedre når jeg får i meg både karbohydrater og proteiner i samme måltid, cirka 50/50. Litt nøttemiks med tørket frukt som mellomåltid fungerer for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg Skrevet 22. august 2011 #5 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har det også sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå