Gå til innhold

Klarer ikke hjelpe meg selv..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noe galt med kroppen min..! Jeg har forandret meg enormt de to siste årene.. problemene begynte etter at jeg ble dumpet av en jeg var forelsket i.

Begynte å bli veldig opptatt av kropp og utseende.

Jeg mistet mensen, og har heller ikke hatt noe sexlyst etter det skjedde..

Før, ble jeg sur på ex kjæresten hvis jeg ikke fikk noe, og kunne onanere 2 ganger dagen.

Nå onanerer jeg kanskje 2 ganger i mnd!

Jeg er blitt sykelig opptatt av mat, og stenger venner ute. Jeg var kjempe kosen jente før, og nå blir jeg rar om en gutt klemmer og koser på meg! Frusterende, for jeg har så lyst til å ha lyst..

Er det noen som vet hva som skjer med meg? Hva kan jeg gjøre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver noe som høres ut som alvorlige problemer.

Det virker som om du har to hovedproblemer. Det ene er selvbilledet ditt - det andre er mat. Disse kan ofte henge sammen. Du skriver ikke noe om det, men det kan virke som om du har gått veldig mye ned i vekt, i og med at menstruasjonen din er borte. Det kan selvsagt være andre årsaker også, men slik du skriver, er det det jeg oppfatter.

Jeg vil råde deg til to ting:

-Ta kontakt med fastlegen din, og forklar situasjonen. Da kan du få klarhet i helsetilstanden din, og få henvisning til psykolog.

-Ta kontakt med interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelser, www. iks.no.

Det kan være jeg feiltolker deg, men jeg håber dette kan være til hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig opptatt av å ta meg godt ut ja.. jeg gikk ned litt, men har jo ødelagt forbrenningen min totalt, så jeg går jo opp og ned annenhver uke.

Jeg bruker MYE tid på å tenke på mat. Så dette har blitt ett stort problem..

Kan dette ha sammenheng med at jeg ikke vil ha mennesker rundt meg? Jeg vil virkelig ikke snakke med legen min om det. Jeg har litt lege-skrekk tror jeg.

Forrige gang klarte jeg ikke prate for jeg hadde gråteklump i halsen hele tiden, så det ble en kort visitt, med få ord.. føler jeg sitter fast her...

Vil klare dette selv, men vet ikke hvor og hva jeg skal gjøre.. klarer ikke tenke klart lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir ikke så mye informasjon om dette bruddet du hadde, men det er jo tydelig at dette har vært en udløsende årsak til dine problemer, og det virker som om du lider av en ganske udstrakt intimitetsangst. Ut fra hva du skriver, lyser det rødt over hele det spekteret som handler om spiseforstyrrelser. Dette skal du ikke "klare selv". Du aner virkelig ikke hvilket helvete du holder på å kaste deg ned i. Hvis menstruasjonen din er borte på grund av dette, er det gått svært langt. Det virker som du bruker mat som en størrelse du kan kontrollere, som kompensasjon for områder av livet hvor du ikke har kontroll.

Hvis du har legeskrekk, tenker jeg at du kanskje kunde sende en mail til legen din, forklare problemet, og at du synes det er vanskelig å komme til konsultasjon, samt be ham ta kontakt med deg. Da legger du en liden "felle" for deg selv.

IKS vil ta imod deg med åbne armer, og de er ikke fordømmende. Jeg vet at veldig mange har fått god hjelp av dem. Send dem en mail også.

Det viktigste du kan gjøre, er å erkjende at du har et problem, og at dette faktisk er gandske alvorlig. Snakk med noen du stoler på, og fortell dem hvordan du sliter. Jeg tror det er veldig viktig at du ikke er alene om dette. Du trenger støtte fra folk rundt deg.

Og så kan du jo alltid poste litt snørr og tårer på KG når du trenger det.

Det er uhyre viktig at du tar tak i dette så fort du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...