Gå til innhold

Uren hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med uren hud. Mye kviser og ekstremt mange hudormer. jeg vasker ansiktet en gang om dagen da jeg ikke vil tørke ut huden ved å vaske for ofte. Bruker produkter tilpasser uren hud. Dette hjelper ikke. bruker sminke en gang i blant, men dette ser ikke ut til å forverre plagene mine. Det er over 10 år siden jeg var ferdig med puberteten. Går på Cerazette. Lurer veldig på hva jeg kan gjøre for å bedre problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme, men startet på diane p-pillen i april og er nå kvisefri. Hadde ikke det funket, hadde jeg prøvd tetrasyclin tabletter. Det er vel en kur man går på en 4-6 måneders tid, og den fjerner de ofte, men de har vistnok en tendens til å komme tilbake med engang man slutter. Da kan man prøve noen tabletter som heter roaccutan eller noe slikt. De bruker vist å ta kvisene for godt, men det er ganske sterke tabletter, så man blir nøye fulgt opp. Siden du sier du har plagdes ganske lenge, tenker jeg at det kanskje kan være noe hormonelt siden ikke hudpleieprodukter virker? Da må det sikkert litt sterkere saker til for å ta knekken på de. Du får høre med legen din. Det fins jo også diverse kremer og rensevann man får på resept som inneholder antibiotika man kan prøve. Jeg har prøvd det rensevannet som inneholdt antibiotika, og det hjalp en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mener at det ikke er et problem som han trenger å bry seg med, så piller er ikke noe for meg. Jeg kan ikke bytte p-piller heller pga faren for blodpropp. Hudpleier har jeg prøvd, men hun ville bare selge, selge, selge.....

Men sånt rensevann skal jeg prøve, hva heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har prøvd det, men jeg kan anbefale disse : http://www.nivea.no/Products/Face-Care/Essentials-All-Skin-Types/Essentials-Normal-to-Mixed-Skin/refining-clear-up-strips-local

Samboeren min plages veldig med kviser og hudormer, og stripsene fra nivea fungerer utrolig godt på hudormene! Ser at de sitter igjen på stripsen når han tar den av:) Blir jo ikke 100% bra etter første "behandling", så må flere til, men det virker veldig bra etter erfaring her:)

De er å få kjøpt på Cubus, Vita osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd basiron? Det hjalp veldig på min urene hud. Ble så og si kvisefri etter en måned.

I tillegg kan jeg varmt anbefale en renseserie fra Clinique for uren hud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter veldig med uren hud. Mye kviser og ekstremt mange hudormer. jeg vasker ansiktet en gang om dagen da jeg ikke vil tørke ut huden ved å vaske for ofte. Bruker produkter tilpasser uren hud. Dette hjelper ikke. bruker sminke en gang i blant, men dette ser ikke ut til å forverre plagene mine. Det er over 10 år siden jeg var ferdig med puberteten. Går på Cerazette. Lurer veldig på hva jeg kan gjøre for å bedre problemet.

Det er en bivirkning som kan komme av denne type p-pille som kun inneholder progesteron. Jeg fikk masse kviser av cerazette - som forsvant da jeg byttet til microgynon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kviser og urenslighet har ingenting med hverandre å gjøre! Heller ikke hva du spiser. Mange tror det, men det er altså feil. Kviser er genetisk.

To gratis-kurer er jo å sole seg der kvisene er, for å tørke ut kvisene. Kombinerer du dette med å bade i saltvann, skal man få fin hud av det etterpå.

Jeg sliter endel med kviser på ryggen, og når jeg gjør det som skrevet over, forsvinner de.

Basiron, roaccutan og tetrasyclin funket dårlig for meg. Roaccutan var ikke så dumt, men du blir veldig tørr i huden av det, får lett munnsår osv om du ikke er flink med lypsyl.

Lykke til iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med uren hud. Mye kviser og ekstremt mange hudormer. jeg vasker ansiktet en gang om dagen da jeg ikke vil tørke ut huden ved å vaske for ofte. Bruker produkter tilpasser uren hud. Dette hjelper ikke. bruker sminke en gang i blant, men dette ser ikke ut til å forverre plagene mine. Det er over 10 år siden jeg var ferdig med puberteten. Går på Cerazette. Lurer veldig på hva jeg kan gjøre for å bedre problemet.

Hvor er disse kvisene lokalisert? Er de i grupper eller spredt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...