skandale Skrevet 25. august 2011 #21 Skrevet 25. august 2011 Det går seg til når du har bodd i kollektiv en stund. Var sånn selv da jeg flyttet ut for føste gang, nå 5 år senere tenker jeg ikke på det engang - bare den første uka i nytt kollektiv dann og vann, når man ikke enda kjenner de man bor med. Hvis doen er i samme rom som dusjen, skru på dusjen, bæsj, lukk lokket, dusj kjapt, skyll ned. Ingen stusser på det, og vannet drar med seg mye av lukta i sluket. Alle bæsjer, og tilslutt er det så slitsomt å gjemme seg vekk og stille klokka om natta at man rett og slett bare driter i det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #22 Skrevet 27. august 2011 Hvis du er plaget av lukt kan du prøve å dra ned med én gang det har kommet noe. Hvis ting får ligge lenge i doskåla lukter det mye mer. Legg også litt dopapir i toalettet før du bæsjer. Da plasker det ikke når bæsjen treffer vann (og du unngår å bli dusja). Lydløst og greit. Men likevel - INGEN bryr seg om at du går på do!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #23 Skrevet 27. august 2011 Jeg skjønner godt hva du mener TS. Jeg var redd for det jegg også da jeg flyttet i kollektiv. Vi var 13 på 4 toaletter da. Men det gik helt fint. Det var ikke særlig lytt der jeg bodde i alle fall, og man kan jo alltid skru på vannet som andre har foreslått. Jeg tror slike ting bekymrer man seg veldig for i begynnelsen, men så blir man vandt med å bo slik og man kjenner alle. Da er det ikke noe stor sak lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #24 Skrevet 27. august 2011 Problemet med en fyrstikk er jo at badet lukter svovel. Men her i gården ble det gjort enkelt - det ble tatt opp som et bitema i en morsom samtale, type "huff, jeg håper at ingen går etter meg, greia er liksom å vente litt etterpå", alle skjønte den. Er jo ganske naturlig å gå på do, selv om lydene er pinlige.
Kamikatze Skrevet 27. august 2011 #25 Skrevet 27. august 2011 Og hvis ikke, kjøper du deg en porta-potti til å ha på rommet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #26 Skrevet 27. august 2011 Uff, dette hørtes ikke greit ut. Jeg synes du skal gjøre de tiltakene som trengs for at du skal føle det er lettere (kjøpe radio, duftlys, luktspray), også synes jeg du skal prøve å få et litt mer naturlig forhold til dette med å gå på do. Du sier selv at du ikke bryr deg om at andre gjør det osv, og da skjønner du vel at det gjør egentlig ikke andre heller! Må du, så må du. Det er en ond sirkel å holde igjen og bli vant til å gå på do sjelden, selv om du egentlig må. Tarmene dine og helsa di generelt har IKKE godt av det. Og hva så om noen går inn etter deg, og kjenner at det lukter? Eller hva så om noen merker at du er der lenge og skjønner hvilket ærend du har? De har jo samme menneskelige kropp selv og vet jo at doet er til for å brukes. Jeg synes du gjør det vanskelig for deg selv med å planlegge dobesøk ved å skru på alarm om natta osv. Sånn kan du ikke holde på i lengden, og det skjønner du sikkert selv. Etterhvert kommer du nok til å erfare at ingen reagerer og ingenting skjer etter at du har vært på do, så forhåpentligvis er dette noe du greier å venne deg til over tid. 1
Gjest Siton Skrevet 28. august 2011 #27 Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg bor kun i kollektiv der badene er plassert for seg selv, f.eks nå bor jeg i et hus med 3 andre, har ett bad nede i gangen og ett bad oppe i gangen. I tillegg har vi radio på det største badet oppe, og den har jeg på uansett om jeg dusjer, steller meg, eller er på do. Ingen har peiling på hva som skjer der inne. E#dit: Verste som er er og ha bad der folk ser det i fra fellesområder. Bruk litt tid og finn et kollektiv der med litt mer avdelte plasser. Endret 28. august 2011 av Siton
Kløftfrid Skrevet 28. august 2011 #28 Skrevet 28. august 2011 Og hvis ikke, kjøper du deg en porta-potti til å ha på rommet. Smart Håpar ikkje TS får besøk på rommet sitt då, kan jo lukte litt mistenkeleg... Eg tykkjer dogåing er forferdeleg når det er folk eg ikkje kjenner godt i nærleiken. Så skjønar TS godt! Magen slår seg vrang i tillegg, dårleg kombo Det beste er papir i doskåla, trekk ned kjapt og bruk mykje såpe når du vaskar deg på hendene. Er det vindauge der, er det betre enn noko! Kan du kombinere med dusjing, er det luksus 1
Kløftfrid Skrevet 28. august 2011 #29 Skrevet 28. august 2011 Og når du må nummer to så har jeg enda et tips. Poop Box! Vi har mye og lære fra andre samfunn og gamle dager når det gjelder å få ut dritten (bokstavlig talt). Se denne videoen, le deg skakk, bli litt flau om du vil -og prøv! Du vil se at dobesøket både tar kortere tid og det føles mye bedre for magen! Dette var både artig og interessant. Kva er denne fyren for noko?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå