AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jeg er en jente som akkurat har flyttet inn i et kollektiv. Vi er 7 personer som deler på 2 doer. De siste årene har jeg bodd med en venninne. Jeg har aldri likt å gå på do når andre vet at jeg er der. Altså, tissing går helt fint da. Jeg er redd for lyder, at de andre tenker at jeg har vært lenge der inne, at noen går inn rett etter meg osv. Når jeg bodde med venninnen min var dette ikke noe problem. Enten gikk jeg på do når hun ikke var hjemme, eller så sa jeg bare til henne at hun skulle skru opp musikken, så jeg kunne sitte på do i ro og fred Men nå som jeg bor med 6 andre, så vet jeg at dette kommer til å gå galt. Jeg kan holde meg i mange dager, til magen vrir seg av smerte. Må jeg stå opp på nettene for å gå på do? Dra på en øde do på skolen? Dette virker jo så dumt, men jeg sliter virkelig med dette. Har noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Skru på vannet i vasken og putt litt papir i do. 6
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Dersom DET er det minste problemet du har, så er du jammen heldig 3
kulu-kulu Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Er det muligheter for å ha en radio på do? Duftelys,røkelse,tenn en fyrstikk etter bommelom ? Ikke bry deg så hardt,alle gjør det,bæsjer altså 5
silverdoe Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Gå på do først, og så dusjer du etterpå..då har du god grunn til å vere der lenge 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Gå på do først, og så dusjer du etterpå..då har du god grunn til å vere der lenge Det var lurt! Nå er det 4 dager siden sist, og merker at snart må jeg bare! Bra slankemetode da, for merker at jeg spiser mye mindre
Zzyzx Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Det var lurt! Nå er det 4 dager siden sist, og merker at snart må jeg bare! Bra slankemetode da, for merker at jeg spiser mye mindre Det er også en bra metode for å få mage/tarmproblemer senere, dessverre. Så jeg anbefaler deg å finne en løsning som gjør at du kan gå på do når du må. 14
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Det er ubehagelig i starten, men er noen man kan vende seg til. Da jeg studerte var vi vel rundt 25 personer på tre toaletter, type båser der det er åpent mellom toalettavlukkene øverst ved taket, ganske lytt med andre ord. Selv syntes jeg det var ordentlig ubehagelig i starten, har "lekt" "om å gjort å knipe lengst"-konkurransen mange ganger. Etter hvert skjønte jeg at man ikke kan henge seg så mye opp i det, og jeg lot det mer stå til. Alle går på do, tisser og bæsjer, og ingen bryr seg om hva andre gjør der. Unntaket er kanskje hvis det stinker når man kommer inn. Men det løser du enkelt ved å pynte opp med et duftlys eller lignende. 1
otilie Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Omg ALLE bæsjer og tisser og fiser og er ekle der nede. Hva om du plutselig en dag får diare? Tror du virkelig at de andre vil le av deg og syntes du er ekkel og sær bare fordi du må på do? Om noen mennesker syns det er bedre at folk får forstoppelse sånn så de kan slippe å vite at noen har vært på do, så får noen vennligst sende de til psykolog. Ingen tenker negativt om du er på do! Det er helt normalt. Du får heller tenke på helsen din og gå på do. Du kan ødelegge blæra di om du holder tisset inne i flere dager, og du kan få forstoppelse om du ikke bæsjer på mange dager. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #10 Skrevet 23. august 2011 Uff, jeg sliter virkelig med dette Snek meg på do i dag tidlig. Hadde på vasken hele tiden. Klarte ikke så mye, for jeg må sitte på do lenge for at jeg skal klare å få ut noe. Vel vel, prøvde hverfall. Nå har det gått mange dager, og jeg har vondt Greien er at jeg bryr meg ikke om andres dovaner. De kan bæsje så mye de bare vil. Liker ikke å gå inn på stinkende do, men da går jeg bare ut igjen og venter litt. Kanskje jeg skal kjøpe en godlukt-spray til å ha der inne. Og i kveld skal jeg dusje + sitte på do, haha!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Mitt første året som student var det meg og 4 gutter som delte bad i et kollektiv. Kjøpte rimelig fort inn luktspray. Er lukten problemet, så kjøp sånn spray sak.
Moscato Skrevet 24. august 2011 #12 Skrevet 24. august 2011 Uff, jeg sliter virkelig med dette Snek meg på do i dag tidlig. Hadde på vasken hele tiden. Klarte ikke så mye, for jeg må sitte på do lenge for at jeg skal klare å få ut noe. Vel vel, prøvde hverfall. Nå har det gått mange dager, og jeg har vondt Greien er at jeg bryr meg ikke om andres dovaner. De kan bæsje så mye de bare vil. Liker ikke å gå inn på stinkende do, men da går jeg bare ut igjen og venter litt. Kanskje jeg skal kjøpe en godlukt-spray til å ha der inne. Og i kveld skal jeg dusje + sitte på do, haha! Jeg skal LOVE deg at hvis noe som helst får folk til å legge merke til at du er på do, og hvor lenge du er der, så er det det å skru på vasken. Dummeste du kan gjøre hvis du vil unngå oppmerksomhet! Hvorfor i alle dager skal noen bry seg om når du går på do? Som du sier bryr du deg jo ikke om andres vaner selv, så hva får deg til å tro at andre bryr seg om dine? Dette sitter i hodet ditt, og du må rett og slett lære deg å fortelle deg selv at tankegangen din er irrasjonell. Og så må du trosse vanene dine litt. Utfordre deg selv litt etter litt, så kommer det seg nok, skal du se. 3
meca Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 Er det mest lydene eller lukten du skjemmes over? Hvis lyder: Hva med å kjøpe en billig radio? I mitt kollektiv har vi lysrør over speilet på badet, og der er det en stikkkontakt, så vi har en radio stående i der. På den måten kommer det alltid på musikk når vi skrur på lyset på badet, og da føler man ikke at man setter på musikk for å "kamuflere" lyder, for musikken er jo der alltid når lyset er på - uansett Hvis lukt: Som andre nevner, kjøp en luktfjernespray på butikken. For guds skyld: ikke prøv å kamuflere lukta ved bruk av parfyme. Blandingen bæsj/parfyme lukter om mulig enda verre en bæsj alene. Luktsprayene på butikken føler jeg i større grad tar bort lukten i stedet for å blande seg med den, og mange av dem lukter ganske så nøytralt og. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Takk for tips Dette er så ille. Skal prøve å skjerpe meg fra nå av. Var helt forstoppet, så satte vekkeklokken på i natt. Nå har jeg tatt avføringsmiddel, mens alle sover. Kan jo ikke fortsette sånn
TheGhostGirl Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Uff, kjenner meg så igjen! Er akkurat på samme måte. Jeg sliter skikkelig med jeg også, har fortsatt problemer med å gå på do når samboer er hjemme, og det etter 11 mnd. Jeg har ikke noen gode råd desverre, skulle virkleig hatt det selv også Lykke til, håper du komemer deg på do i natt
Chelmon Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Kan du ikke skru på dusjen (kaldvann) slik at folk tror du dusjer når du er på do, og så hopper du i dusjen (med skikkelig temperatur) når du er ferdig?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 du burde gå til psykolog. dette er ikke normalt 2
tøydokka Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Tror ikke du er alene om å ha det sånn. Det med å dele do har for meg alltid virket så ubehagelig at jeg har unngått å bo i kollektiv, og heller betalt dyrt for eget krypinn..
Colargol Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 (endret) Du har angst for dette, og du er nok ikke den eneste selv om det sikkert varierer en hel masse i hvilken grad. Vi har for eksempel sett her inne på KG før at mange synes det er ubehagelig at man lager lyd andre kan høre når man er på do. Men uansett -det er ikke spesielt smart å gå å holde seg. onlinelege.no har blant annet dette å si som et tips for å unngå blærekatarr og urinveisinfeskjon: Lat vannet når du føler for det. Du skal ikke holde igjen. Sjelden vannlating gir bakteriene lenger tid på å feste seg til slimhinnen, formere seg og øker sjansen for infeksjon Når man har angst og forbier så er det noe som kan jobbes med om du ønsker det -mange synes det er vanskelig når det kommer til angst som er så "privat" som din -men likevel, hadde det ikke vært godt å kvitte seg litt med de verste barrierene? Jeg foreslår at du bruker de tipsene du får her, og unngår å "holde igjen" mest mulig. Når du skal tisse så hjelper det forresten også å sitte ganske langt frem på doringen -da vil urinen renne langs innsiden av toalettet istedet for å falle rett ned å lage lyd. Og når du må nummer to så har jeg enda et tips. Poop Box! Vi har mye og lære fra andre samfunn og gamle dager når det gjelder å få ut dritten (bokstavlig talt). Se denne videoen, le deg skakk, bli litt flau om du vil -og prøv! Du vil se at dobesøket både tar kortere tid og det føles mye bedre for magen! (Btw. se gjerne flere av videoene hans, jeg digger denne fyren iallefall! :D ) Endret 25. august 2011 av Colargol 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #20 Skrevet 25. august 2011 Tenn en fyrstikk eller to etterpå. Svovelen brenner bort avgassen og det blir ingen lukt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå