AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Del Skrevet 21. august 2011 16 år og har sosial angst i 2år...ikke gått ut blandt folk, ikke i butikk eller vært på skole og har ingen venner... er løsningen da institusjon ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 21. august 2011 #2 Del Skrevet 21. august 2011 Nei, du kan prøve psykolog først. Vet ikke om du er for gammel for BUP, men snakk med fastlegen din om henvisning videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #3 Del Skrevet 21. august 2011 16 år og har sosial angst i 2år...ikke gått ut blandt folk, ikke i butikk eller vært på skole og har ingen venner... er løsningen da institusjon ? Samtaler med en psykolog, og ordentlig fokus på kognitiv tenkning og eksponeringsterapi satt i system, må vel være bedre enn institusjon? Om det "kun" er sosial angst du sliter med da? Understreker at "kun" ikke er ment som noe bagatellisering av sosial angst altså. Bare tenker at har man andre diagnoser på toppen kan jo saken stille seg litt annerledes. Masse lykke til i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Del Skrevet 21. august 2011 Ok.... jeg er på institusjon nå for tiden... har det helt jævlig og mener at dette ikke hjelper i det hele tatt.... =( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #5 Del Skrevet 21. august 2011 Ta det opp med foreldrene dine og/psykologene der da vel? At du tror du vil bli bedre med et annet opplegg. Sosial angst er jo en ganske vanlig diagnose, som selv om den er grusom for den det gjelder, skal være gode muligheter til å få bedret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 21. august 2011 #6 Del Skrevet 21. august 2011 Vi her inne har neppe den kunnskapen vi trenger for å kunne si hva som er rett behandling for deg, TS. Hvis legen din mener du trenger hjelp på institusjon bør du høre på det istedenfor anonyme mennesker på et forum, som ikke kjenner deg eller din historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #7 Del Skrevet 21. august 2011 Her er ingen psykolog.. og har ikke nåkka lege... Jeg skrev det her bare for å høre med folk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #8 Del Skrevet 21. august 2011 Her er ingen psykolog.. og har ikke nåkka lege... Jeg skrev det her bare for å høre med folk.. Hva slags institusjon er du på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #9 Del Skrevet 21. august 2011 Hva slags institusjon er du på da? Sjøvegan..Lamo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #10 Del Skrevet 21. august 2011 Sjøvegan..Lamo Men de har vel psykologer/fagpersoner tilknyttet seg? Å selve bostedet har vel ikke noe med diagnosen din å gjøre? Jeg trodde du mente en psykiatrisk institusjon jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #11 Del Skrevet 21. august 2011 Men de har vel psykologer/fagpersoner tilknyttet seg? Å selve bostedet har vel ikke noe med diagnosen din å gjøre? Jeg trodde du mente en psykiatrisk institusjon jeg. Nei... nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #12 Del Skrevet 21. august 2011 Oki, så dumt da. Men om en bor der, så har en vel mulighet til å gå på skole osv. å være normalt sosial om en vil? Da er vel kanskje ikke selve institusjonen problemet. Men veldig merklig om du ikke kan få hjelp av noen fagpersoner der/fastlege eller sånn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #13 Del Skrevet 21. august 2011 Oki, så dumt da. Men om en bor der, så har en vel mulighet til å gå på skole osv. å være normalt sosial om en vil? Da er vel kanskje ikke selve institusjonen problemet. Men veldig merklig om du ikke kan få hjelp av noen fagpersoner der/fastlege eller sånn da. Jeg klarer ikke gå på skole eller noe =( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #14 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg klarer ikke gå på skole eller noe =( Men om du sier til en av de voksne der du er at du vil til legen? Så henviser jo han deg videre til en psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #15 Del Skrevet 21. august 2011 Men om du sier til en av de voksne der du er at du vil til legen? Så henviser jo han deg videre til en psykolog. Hmm.. ja trur gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2011 #16 Del Skrevet 21. august 2011 Hmm.. ja trur gjør det. Gjør det. Så får du jo snakke med en fagperson som sikkert kan hjelpe deg! Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BUP Skrevet 22. august 2011 #17 Del Skrevet 22. august 2011 Få henvisning til BUP. det er opp til 18år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå