Steinar40 Skrevet 22. august 2011 #41 Skrevet 22. august 2011 Så er det videre! Det er flere fisk i havet, og alle de der andre klisjéene. Du var tøff som tok initiativ - vær like tøff neste gang! Alltid smart å ta initiativ selv. Da tvinger man den andre til å vise sine kort. 2
Teriyaki Skrevet 22. august 2011 #42 Skrevet 22. august 2011 (endret) Synd han ikke svarte deg, da. Ikke minst uhøflig, men hvem vet, kanskje tar han kontakt etter hvert. Men jeg må si en ting; Dette "spillet" med hvor lenge man skal vente, ikke vente, hvem skal sende først, skal man i det hele tatt sende osv. osv. Hvorfor gidder folk det? Da jeg var singel så tenkte jeg aldri på den måten, i starten vel og merke. Hvis jeg hadde vært på en date eller noe sånt som hadde vært vellykket, så tenkte jeg ikke over om jeg eller han sendte først. Nå var det ganske ofte at mannen var den som sendte først da, men det er vel mer fordi gutter er "vant" til at de ikke må spare på oppmerksomheten, fordi vi jenter blir ikke skremt/mister interessen av å få en hyggelig melding etter en hyggelig date. Det var først litt lenger ut i flørten jeg gjerne begrenset meg for å sende først. Men det var ikke fordi jeg var redd for å skremme han vekk eller noe sånt, det var for å "teste" hans interesse for meg. Var forøvrig 16 på dette tidspunktet. Da ting begynte å bli litt mer seriøst med min nårværende kjæreste (fortsatt 16 år), så spurte jeg rett ut hva han følte for meg og hvilken vei han følte dette gikk. Da han sa noe sånt som at han likte meg utrolig godt, og at jeg virket for god til å være sann, og at det virket som om det gikk "den" veien (kjæreste), så sa jeg at jeg var blitt forelsket og at det var det jeg ønsket. Hvorfor må alt være et spill? Hvorfor kan man ikke bare si det man føler? Hvis en person liker en annen person, så blir en ikke skremt av at den andre viser interesse. Jeg gadd i alle fall ikke å kaste bort tiden min på de som ikke tåler ærlighet. Endret 22. august 2011 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #43 Skrevet 22. august 2011 Alltid smart å ta initiativ selv. Da tvinger man den andre til å vise sine kort. Indeed! (Det er hyggelig å endelig være enig med deg i noe, Steinar;)) 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #44 Skrevet 22. august 2011 TS her. Ja bedre lykke neste gang Jeg er ikke noe lei meg, heller snurt. Og jeg synes det er ganske uhøflig å ikke svare når man kan. Jeg sender hvertfall ikke flere mld, han har nummeret mitt, og vi har i tillegg vært venner på facebook i årevis. Men som sagt, skremmende at man kan være så falsk, når alt virket så veldig ekte.. Man skal hvertfall ikke regne med noe altså...
Steinar40 Skrevet 22. august 2011 #45 Skrevet 22. august 2011 Indeed! (Det er hyggelig å endelig være enig med deg i noe, Steinar;)) Syns alltid det burde være lett å være enig med meg jeg da men hehe
Steinar40 Skrevet 22. august 2011 #46 Skrevet 22. august 2011 Hvorfor må alt være et spill? Hvorfor kan man ikke bare si det man føler? Hvis en person liker en annen person, så blir en ikke skremt av at den andre viser interesse. Jeg gadd i alle fall ikke å kaste bort tiden min på de som ikke tåler ærlighet. Brent barn skyr ilden. Mange folk er falske. Og derfor blir det spill.
Frk. Fie Skrevet 22. august 2011 #48 Skrevet 22. august 2011 Hvorfor sier du at han er falsk? Kjenner jeg blir provosert, dere ble da ikke "sammen" såvidt jeg forstod? At du ikke kan stole på noen fordi en bekjent (?) ikke tar kontakt etter ONS synes jeg er vel mye drama queen. Har du tenkt på at han kanskje koste seg masse, uten at det betyr løgn, bedrag og at han har lurt deg? De beste ONS jeg har hatt er de hvor vi har kost, kjælt, pludra og tatt på hverandre - ikke bare hatt sex. For meg er sex best med kos, og jeg koser gjerne selv om jeg ikke er interessert i noe mer. Kanskje han tenker likedan? 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #49 Skrevet 22. august 2011 Hvorfor sier du at han er falsk? Kjenner jeg blir provosert, dere ble da ikke "sammen" såvidt jeg forstod? At du ikke kan stole på noen fordi en bekjent (?) ikke tar kontakt etter ONS synes jeg er vel mye drama queen. Har du tenkt på at han kanskje koste seg masse, uten at det betyr løgn, bedrag og at han har lurt deg? De beste ONS jeg har hatt er de hvor vi har kost, kjælt, pludra og tatt på hverandre - ikke bare hatt sex. For meg er sex best med kos, og jeg koser gjerne selv om jeg ikke er interessert i noe mer. Kanskje han tenker likedan? Ts her. Jo kanskje han og tenker det. Jeg har heller ikke hatt noen forventninger til en ONS før. Jeg er heller ikke typen som er kosete av natur. Så dette var bare "annerledes" på en måte. Men i og med at vi er kjente, så synes jeg det er på sin plass å svare på meldingen. Jeg har hvertfall alltid svart før visst jeg har fått den type melding inn på mobilen. Jeg kjenner faktisk at jeg blir mer og mer irritert her jeg sitter. I tillegg så sa han at han skulle komme på besøk igjen, så han kunne spart seg den setningen visst han ikke mente det.. Men men, shit happends... 1
Teriyaki Skrevet 22. august 2011 #50 Skrevet 22. august 2011 Brent barn skyr ilden. Mange folk er falske. Og derfor blir det spill. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Mener du at de som har blitt sårer, ender opp med å spille et spill for å beskytte seg selv? Altså..Jeg har selv blitt brent, men har ikke endret "taktikk" av den grunn. Har alltid tenkt at det beste er å prøve å være seg selv og å være ærlig slik at den andre personen slipper å være usikker på hva man vil, og kan dermed være ærlig tilbake. Men kanskje jeg er litt naiv Er jo noen år siden jeg var singel. Og ts: Fyr deg ikke helt opp i hundre da. Det kan være en forklaring på hvorfor han ikke har svart deg. Han trenger ikke nødvendigvis være drittsekk, selv om jeg så klart skjønner at du føler deg snurt. Prøv å ikke tenke så mye mer over saken, så får du heller bli positivt overasket dersom han tar kontakt. Et eksempel er en eks/kompis jeg hadde. Vi hadde regelmessig kontakt, også etter at han fikk kjæreste. Men plutselig så sluttet han å svare meg. Var nesten som om han forsvant i vinden. Skjønte etter hvert at han ikke kom til å ta kontakt, spesielt ettersom jeg hadde "sett" at han hadde vært på siden min uten å si noe. Sendte han et brev og fortalte at jeg syntes det var råttent gjort, og at jeg ikke skjønte hvorfor han hadde begynt å ignorere meg totalt. Sluttet å være sint etter en stund da. Og da jeg så at han hadde blitt pappa, så sendte jeg bare "gratulerer med babyen, håper dere har det bra alle tre". Da svarte han meg plutselig, og forklarte at grunnen til at han hadde droppet å svare meg og kontakte meg, var fordi kjæresten hans hadde funnet bilder av meg fra tiden vi var sammen, og hun hadde "funnet ut" at vi pleide å prate regelmessig (var ikke noe grovt snakk, bare vanlig snakk). Hun hadde gitt han ultimatum, å slutte å ha kontakt med meg, eller at hun flyttet ut. Da sa det jo seg selv hva han valgte. Så her var det altså en forklaring på hvorfor han plutselig hadde kuttet all kontakt. Poenget mitt er altså at av og til er det en fornuftig forklaring. 1
Steinar40 Skrevet 22. august 2011 #51 Skrevet 22. august 2011 (endret) Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Mener du at de som har blitt sårer, ender opp med å spille et spill for å beskytte seg selv? Altså..Jeg har selv blitt brent, men har ikke endret "taktikk" av den grunn. Har alltid tenkt at det beste er å prøve å være seg selv og å være ærlig slik at den andre personen slipper å være usikker på hva man vil, og kan dermed være ærlig tilbake. Men kanskje jeg er litt naiv Er jo noen år siden jeg var singel. Ja, når man blir brent så prøver man å beskytte seg selv ifra å bli brent igjen. Helt normal reaksjon dette. Problemet er bare at oppførselen da ikke blir like enkel å forstå for andre. Et eksempel er en eks/kompis jeg hadde. Vi hadde regelmessig kontakt, også etter at han fikk kjæreste. Men plutselig så sluttet han å svare meg. Var nesten som om han forsvant i vinden. Skjønte etter hvert at han ikke kom til å ta kontakt, spesielt ettersom jeg hadde "sett" at han hadde vært på siden min uten å si noe. Sendte han et brev og fortalte at jeg syntes det var råttent gjort, og at jeg ikke skjønte hvorfor han hadde begynt å ignorere meg totalt. Sluttet å være sint etter en stund da. Og da jeg så at han hadde blitt pappa, så sendte jeg bare "gratulerer med babyen, håper dere har det bra alle tre". Da svarte han meg plutselig, og forklarte at grunnen til at han hadde droppet å svare meg og kontakte meg, var fordi kjæresten hans hadde funnet bilder av meg fra tiden vi var sammen, og hun hadde "funnet ut" at vi pleide å prate regelmessig (var ikke noe grovt snakk, bare vanlig snakk). Hun hadde gitt han ultimatum, å slutte å ha kontakt med meg, eller at hun flyttet ut. Da sa det jo seg selv hva han valgte. Så her var det altså en forklaring på hvorfor han plutselig hadde kuttet all kontakt. Poenget mitt er altså at av og til er det en fornuftig forklaring. Jeg syns ikke dette var en fornuftig forklaring i det hele tatt. Det han da skulle ha gjort, det var å forklare deg situasjonen med en gang. Dama hadde ikke daua av at han gjorde det. Men ellers forstår jeg meget godt at slike "kompiss"-forhold ikke er populære hos en partner. En uting er det! Endret 22. august 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #52 Skrevet 22. august 2011 TS her. Teriyaki: Ja det kunne jo selvsagt vært en forklaring, hva nå enn det måtte være. Men det vil jo vise seg uansett
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #53 Skrevet 23. august 2011 TS her...... Jeg har fått vite nåat haqn typen går på speed....... Skal jeg utelukket kutte kontakten? han er såPASS "BORTE " at vi gjerne har hatt en date "for livet" men alt er forandret nå..............................................................................................................................................................................
Steinar40 Skrevet 23. august 2011 #54 Skrevet 23. august 2011 TS her...... Jeg har fått vite nåat haqn typen går på speed....... Skal jeg utelukket kutte kontakten? han er såPASS "BORTE " at vi gjerne har hatt en date "for livet" men alt er forandret nå.............................................................................................................................................................................. En kritisk VIKTIG "show stopper" når det gjelder parforhold er alle former for rusmisbruk. Og da skal du utelukket kutte kontakten, ja. 1
Teriyaki Skrevet 23. august 2011 #55 Skrevet 23. august 2011 Ja, når man blir brent så prøver man å beskytte seg selv ifra å bli brent igjen. Helt normal reaksjon dette. Problemet er bare at oppførselen da ikke blir like enkel å forstå for andre. Jeg syns ikke dette var en fornuftig forklaring i det hele tatt. Det han da skulle ha gjort, det var å forklare deg situasjonen med en gang. Dama hadde ikke daua av at han gjorde det. Men ellers forstår jeg meget godt at slike "kompiss"-forhold ikke er populære hos en partner. En uting er det! Neida, er helt enig i at det var en barnslig måte å gjøre det på. Men poenget mitt var vel egentlig bare det at det kan være gode grunner til at en ikke får svar lenger. Og ja, i mange tilfeller er det en uting. Like greit at det gikk den veien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå