Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok. har ingenting med saken å gjøre.

trykket feil oops

mente at dette som står under ikke har noe med saken å gjøre... :P

:Jeg syns de fleste kristne ikke er så snille jeg ... liker bedre de som bare er kristne av tradisjonelle grunner, men har mange andre gode verdier i livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvrofor er det så innmari vanskelig for enkelte å godta at en elev faktisk er redd sin lærer pga at læreren er ufin mot henne i timene, men at hun har holdt dette for seg selv helt til hun fikk en følelsesmessig reaksjon på å måtte tilbake dit etter ferien?

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å godta at lærere ikke er noen superhyggelie engler som alltid vil alle barnas beste i alle tilfeller?

At det kan være både umodne, egoistiske og utilstrekkelige folk som har blitt lærere.

Hvorfor er det feks så mye enklere å godta versonen til en lærer som er happy for å ha greid å vri seg unna på et møte med rektor og foreldre,i stedet for å høre på en unge som hater situasjonen hun må igjennom hver dag?

Hva er det som gjør at ungen skal miatros på død og liv, og man skal finne alternative forklaringer i stedet for å tro på det et gråtende barn forteller?

Lærere kan være noen jævler, men disse innser selvsagt ikke dette selv, og setter opp trutmunn og indignert mine når noen påpeker at de har oppført seg klandreverdig i klassen.

Ofte er dette umodne voksne,og de har virkelighetsoppfatning som mantcher umodenheten sin.

Dvs at de selv har lite peil på hvordan de selv framstår for den enkelte elev, og at de har potensiale til å få øvrige unger i en klasse til å svare det de vet er tryggest for seg selv, når noen spør dem hvordan læreren er i en situasjon der dette blir sjekket av ulike grunner.

Elevene må nemlig sitte i det klasserommet med han alle sammen neste dag, uten at andre er tilstede- og som klasse ta imot lærerens irritasjon over at noen vil "sverte ham"...

Ingen av dem vil jo at læreren skal bli irritert på dem personlig, siden da vet de hva som vil skje dem..

Det er UNGER vi snakker om her.Ikke reflekterte voksne.

Unger som hver dag må forholde seg til en voksen som de ser mobbe en medelev, og med de konsekvensene dette får.

Når unger ikke en gang tør å si imot andre barn som mobber elever, av frykt for at mobbingen skal ramme dem selv, hva skjer da når det er sjefen i klasserommet som er den største bølla?Og ungene hver dag er prisgitt denne læreren?

Har selv sittet i det klasserommet, der læreren var en mobber, som solte seg i glansen av å bli "elsket av barna" hver gang han fikk dem til å flire når han lot en enkelt gjennomgå.Men det han ikke vet er at ingen flirte fordi de likte hem, men fordi det var best å ikke bli mislikt selv..

En sånn lærer kan man fint komme til å bli redd for.

Folk i min klasse var det.

Men ingen kom vel på å ta det opp hjemme, når dette var "normalsituasjonen i klassen" og ingen hadde erfaring med at skolesituasjonen kunne arte seg annerledes i andre klasser..

Etter noen år var jeg med på en samtale der vi var blitt såpass store at det kom kritikk av læreren opp til overflaten når vi snakke sammen. Et par av de mest skoleflinke jentene sa at "Han bryr seg jo om oss, Han er den eneste som ikke gir faen i hvordan det går med oss, Ellers ville han ikke blitt sint på folk."

Dette var svar balnt annet til meg som hadde følt på å bli mobbet. De mente jeg skulle godta dette siden de mente læreren var jo så glad i elever at han nesten kunne vært faren vår.

Vel, sånn kan det også gå.Virkelighetsoppfatningen blir helt forstyrret.

(Hvaslags urimelige og/eller voldelige fedre må disse jentene ha hatt?

Vi fant jo ut etter hvert at på foreldremøter snakket denne læreren om hvor god stemning det var i klassen, og at han kom godt ut av det med barna.Han syntes alt gikk veldig bra...

En sånn fyr ville ikke ha forstått kritikken om noen av oss skulle kommet fram med den til de voksne...

Det er en episode jeg husker ennå, som har brent seg fast. Vi satt og regnet oppgaver. Det var ro og fred helt til vi fikk sjokk av at læreren ut av det blå smalt en enmeters linjal i bordet til en gutt med ADHD som satt småpratet litt til seg selv samtidig som han regnet ut ting. Uten et ord ble gutten så dratt etter øret opp fra pulten og slengt på gangen med fysisk makt.

Så kom læreren tilbake og begynte å smiske med resten av klassen for å få oss til å le etterpå, siden folk var blitt usikre og redde..

Man kan altså fint være redd for læreren, uten at man har segt neo hjemme. Så jeg syns ikke man skal at det denne jenta sier må være oppmerksomhetsbehov eller at hun vil sverte læreren pga å ha blitt tatt i røyking eller noe annet.

Ingen ting av dette trenger å være relevant for trådstarter.

Du ha rnok ikke hatt det beste forholdet til egne lærere tror jeg, men det trenger du jo ikke projisere på andre.

Skrevet

Jeg ble mobbet på skolen og banket opp mens en lærer så på og snudde ryggen til. Det ville ingen tro på, men så skjedde det samme igjen når moren min kom og da sa en annen lærer at han hadde sett det samme. Så det er ikke alltid barn lyver. Hos oss fikk de som ble mobbet beskjed om å bli tøffere og mobberene fikk brus og boller på rektors kontor for det skulle være positivt å komme til rektor.

For en verden....

Skrevet (endret)

Jeg har tvil om læreren faktisk har sagt 'dum'. Tror hun bare finner det opp.

Og selv om hun rekker opp hånda så er hun jo en elev blant 28, så hun kan ikke alltid få snakke selv om hun rekker opp hånda.

Hva er poenget med dette svaret???

Hovedinnlegger spør hva hun skal gjøre. Om datteren "finner det opp" er igrunn irrelevant. Hun gråter og vil ikke på skolen, og sier det er pga læreren. Det man bør gjøre, er selvsagt å ta dette opp med læreren. Hvis man da sitter igjen med en dårlig følelse, bør man gå videre til rektor.

Endret av _Malene
Skrevet

Ingen ting av dette trenger å være relevant for trådstarter.

Du ha rnok ikke hatt det beste forholdet til egne lærere tror jeg, men det trenger du jo ikke projisere på andre.

:skratte:

Projisering, gitt.

Saken er at det er ikke umulig at jenta her har en jævel til lærer som un faktisk er redd, og det er ingen grunn til å mistenkeliggjøre henne her.

I stedet kan folk heller bruke plassen til å gi noen konkrete råd til TS i stedet for å prøve å overbevise henne om å ikke ta datteren sin på alvor.

• Liker 1
Skrevet

Hei

Rakk ikke lese svarene du hadde fått, men her kommer mitt svar på ditt (TS) sitt innlegg:

Den riktige tjenesteveien å gå er å først gå til lærer. Fører ikke dette frem kan du gå til skoleleder/rektor. Fører ikke dette frem/du føler du ikke blir lyttet til kan du gå høyere opp for eksempel til skolesjefen i kommunen.

Håper du ikke trenger å gå så langt. Jeg anbefaler deg å snakke med lærer. Forklar hva din datter sier og at hun gruer seg til å gå på skolen. Uansett om lærer synes dette stemmer eller ikke, så er det viktig at han/hun vet om det. Ikke fokuser så mye på hvem som har rett, dersom dere er uenige. Det viktige er at din datter opplever det slik. Hva kan dere gjøre for å endre det? Kan lærer komme hjem/ha en samtale med din datter? Kan han lage en avtale med dere ift. hvordan han skal si i fra om ting, på en måte som gjør det hele forutsigbart for din datter? Har de mulighet for å bare ta en prat for å bli mer kjent og mer trygge på hverandre.

Uansett hva som ligger bak... så er jo realiteteten av din datter ikke vil gå på skolen. Det er grunn nok til at hjemmet og skolen må samarbeide for å løse dette.

Dersom det ikke fører frem så kan dere jo spørre om å få byttet klasse.

Håper det løser seg. Må være vondt for datteren din å ha det slik.

Gjest jobber i skole
Skrevet

i går snakket jeg med rektor. han sa til meg at denne læreren hadde blitt tilkalt flere ganger av kansje 5 elever i løpet av 3 år. Etter at jeg hørte rektor sa det forlangte jeg at jenta mi skulle få bytte klasse, oog uansett hva dere sier om det syns jeg at jeg skal ta rektors råd og nå er jeg glad og dattera mi er glad og læreren og jeg håper at dette får konsekvenser for læreren!

Dette hørtes veldi uprofesjonelt ut av en rektor å si slik. Det er egentlig en personalsak. Dersom dette er tilfelle burde ikke denne læreren vært i den type stilling han har. Stemmer dette har rektor håndtert dette uprofesjonelt. Slik skal det ikke være. Hva skjer når resten av klassen får vite dette? De vil jo heller ikke han han som lærer? Enten får de lage en ordentlig sak og følge retningslinjene eller så får de løse enkeltsaken det er, og ikke spre rykter og kanskje ødelegge eller hause opp under noe som ikke er tilfelle. Dette er ikke positivt hverken for elever eller lærer. Ikke lett å få respekt i en klasse, dersom dette er det foresatte og elever tror om det. Ikke rettferdig at elevene skal ha denne læreren heller, dersom dette er tilfelle.

Tror rektor brøt taushetsplikten sin i dette tilfelle... blir veldig skeptisk til rektors personalhåndtering.

• Liker 2
Skrevet

Mange lærere er bare sinnsykt utålelige. Barn skal ikke måtte holde ut med sånt. De er tross alt på skolen hver dag.

Noen lærere er dårlige. Akkurat som du finner dårlige leger, poltimenn, politikere etc. Siden disse jobber med barn, er jeg helt enig. Det er ikke rettferdig i at de skal holde ut med det. Men- mange lærere er også dyktige og jobber hardt for å ta vare på, oppdra og lære barna mye. De får gjerne altfor lite cred for den tøffe jobben de gjør. Vi må være forsiktig med ordvalget.

• Liker 1
Skrevet

Ville absolutt satt meg ned med dattera di først, si at du vil snakke med læreren. Kanskje hun sier mer eller trekker tilbake litt hvis hun har "overdrevet", kanskje..? Vi hadde en lærer som ba meg lese opp et vanskelig mattestykke høyt, hvilket jeg ikke klarte før hun sa foran hele klassen ; "Du av alle må jo kunne regne, siden du kommer til å ende opp med å protistuere deg." Alle i klassen lo, og jeg gikk rett hjem til mine foreldre og sa det, da ble rektor blandet inn..Synes det er feil av folk å anklage datteren din, for hvis det faktisk er sant, så er det utrolig ubehagelig for henne.. Viktig å tenke på at en lærer er et menneske som oss, som kan fort bli irritert og oppgitt.. Det finnes alltid to sider av en sak. Så snakk med dem begge. Lykke til :)

:hakeslepp: :hakeslepp:

Virkelig?!

Hvilket klassetrinn var dette på? Jeg syntes det var en merkelig ting å si. Jeg vil tro at prostituerte jobber mend ganske fastsatte priser, så det blir enkle regnestykker.

500,- for sugetur+200,- for svelging=700 å betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...