AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #21 Del Skrevet 21. august 2011 Kvinner som BER om en mannlig gynekolog har muligens litt skitne fantasier....? :gjeiper: For øvrig synes jeg det er oppsiktsvekkende når man ser på hvor stor andel av gynekologer som er menn. Ja, det for meg ganske merkelig at så mange menn velger dette, og jeg kan ikke la være å tenke på om dette har med at disse vet at de dermed får daglig kontakt med "godsakene"? Som mann er jeg mest opptatt av at jeg får mannlig lege når/hvis jeg skal ha ballene/penis undersøkt. Er jo livredd for at det er en ung spretten turnuskvinne, og man mister "kontrollen" på junior.....DET hadde vært flaut... Det er vel der menn er litt annerledes... Mens damer ser på gynekologisk undersøkelse som et nødvendig onde som helst skal gjøres unna fortest mulig, sitter menn og resonnerer slik som du gjør. Jeg kan love deg at ikke mange damer sliter med å bli opphisset av å få jekket opp dåsa, stappet kalde instrumenter oppi der, skrapt med en liten børste oppi livmorhalsen og klemt på livmor og eggstokker. Det er heller ikke noe spenstig forspill å snakke om diverse problemer og lidelser i underlivet, mensen og slikt før man kryper opp i stolen. Hvis gynekologen er en kjekk ung mann tror jeg det er flauhet som blir problemet og ikke opphisselse. Spesielt om man har problemer med rar utflod eller merkelige utslett og klumper i underlivet. Jeg vil påstå man har mest skitten fantasi om man klarer å se noe opphissende i en klinisk undersøkelse, enten man er mann eller dame. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 21. august 2011 #22 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Kvinner som BER om en mannlig gynekolog har muligens litt skitne fantasier....? :gjeiper: For øvrig synes jeg det er oppsiktsvekkende når man ser på hvor stor andel av gynekologer som er menn. Ja, det for meg ganske merkelig at så mange menn velger dette, og jeg kan ikke la være å tenke på om dette har med at disse vet at de dermed får daglig kontakt med "godsakene"? Er 363 av 885 en stor andel? (Tallene kommer fra norsk gynekologforeningsstatistikk). Når man velger gynekologi som specialitet, er det fordi det er et SVÆRT spennende fagfelt, og har ingen ting med sex å gjøre. Det er en relativt liten del av gynekologien som dreier seg om eksterne genitalia. Jeg har enda ikke hørt om noen som blir opphidset av cyster i eggstokkene eller leiomyosarkomer... Eller normale livmorslimhinder for den saks skyld.... Det som er interessant i gynekologien er alt andet end opphidsende. Personlig synes jeg det er mere oppsiktsvekkende at mandlige gynekologer kan klare å ha et sexliv, eftersom de ser så mange stygge tilstander i kvindeunderliv hele tiden. Unge pene pasienter som kommer til rutinesjekk er nettopp rutine, og neppe særlig spennende. De byr sjelden på faglige udfordringer. Når man tilbringer mange timer daglig med å undersøke kvinder nedentil, forsvinder nok det seksuelle perspektivet uhyre fort. Søk opp noen billeder av gynekologisk patologi, så skal du fort se hvorfor man ikke kan bruke argumentet om daglig kontakt med "godsaker". Endret 21. august 2011 av Giacomo_P 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 21. august 2011 #23 Del Skrevet 21. august 2011 nei, dette er helt ulovlig. du risikerer bot på 20.000 og 3 års fengsel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 21. august 2011 #24 Del Skrevet 21. august 2011 Tråden ryddet for avsporinger og spekulasjoner Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #25 Del Skrevet 21. august 2011 Kvinner som BER om en mannlig gynekolog har muligens litt skitne fantasier....? :gjeiper: For øvrig synes jeg det er oppsiktsvekkende når man ser på hvor stor andel av gynekologer som er menn. Ja, det for meg ganske merkelig at så mange menn velger dette, og jeg kan ikke la være å tenke på om dette har med at disse vet at de dermed får daglig kontakt med "godsakene"? Som mann er jeg mest opptatt av at jeg får mannlig lege når/hvis jeg skal ha ballene/penis undersøkt. Er jo livredd for at det er en ung spretten turnuskvinne, og man mister "kontrollen" på junior.....DET hadde vært flaut... Har vel heller med å gjøre at arbeidstidene til gynekologer ofte er bedre/mer normale enn andre spesialiteter + gode mulighter for å drive privat og gode penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 21. august 2011 #26 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg har vært hoss gynokolog maange ganger. Skada meg når jeg var 14 år kan jeg tenke meg. Jeg spurte alltid etter kvinnelig gynokolog, det er jo ektra kipt når du er så ung og ikke aner hva som sal skje, hvordan underlivet fungerer, hvordan de skal se ut osV:P Fikk en mann en gang allikevell, og det var sååå mye bedre. Jeg var jo jomfru på dette tidspuntet og disse undersøkelsene synes jeg var fryktelig vonde. Kvinnene jeg var bort i var mye mer hardhente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 21. august 2011 #27 Del Skrevet 21. august 2011 Mulig menn blir gynekologer fordi dem har et ønske om å ta vare på kvinner? Holde damene friske? Burde jo være et instinkt hos menn det!! Men, til spørsmålet; det er helt greit å be om mannlig gynekolog, hvis dem har en, har dem bare damer, ja, da må du prøve en annen plass:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 28. august 2011 #28 Del Skrevet 28. august 2011 Mener du ubehagelig, eller at han foretok seg noe uetisk og/eller ulovlig? Ved sistnevnte tilfelle skal du melde til fylkeslegen i ditt fylke. Du kan få veiledning hos pasientombudet. Det er delte meninger blandt kvinner. Noen foretrekker mannlig gynekolog fordi disse ofte er litt mere forsiktige, mens andre synes det er mere bekvemt å bli undersøkt av en kvinne. Det findes drittsekker i alle yrker. Leger er ikke undtatt fra dette, men de fleste holder en høy etisk standard. har vært vekke i en uke, men ja, sa ifra til fastlegen og han videreførte det. han jobber ihvertfall ikke der jeg var hos han lenger, for det er kommet opp et annet navneskilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #29 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg liker best mannlige gyner, de har varmere hender og er forsiktigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jitrois Skrevet 16. september 2011 #30 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg hører det er billigere å gå til gynekologen om man blir videreført av fastlegen sin. Fungerer det da å kun ringe fastlegen, eller må jeg bestille vanlig time for å forklare situasjonen? Greia er at det haster litt, jeg har hatt ubeskyttet sex med to personer uten å sjekke meg (ja, jeg vet, det er komplett idioti), og om et par-tre uker skal jeg møte person nummer én igjen. Før den tid vil jeg vite at jeg er 100 % frisk. Tror dere det er mulig å få time hos gynekologen så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2011 #31 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg hører det er billigere å gå til gynekologen om man blir videreført av fastlegen sin. Fungerer det da å kun ringe fastlegen, eller må jeg bestille vanlig time for å forklare situasjonen? Greia er at det haster litt, jeg har hatt ubeskyttet sex med to personer uten å sjekke meg (ja, jeg vet, det er komplett idioti), og om et par-tre uker skal jeg møte person nummer én igjen. Før den tid vil jeg vite at jeg er 100 % frisk. Tror dere det er mulig å få time hos gynekologen så fort? Da kan du like gjerne ta Gu hos fastlegen, dersom det er en test for sykdommer du vil ha. Gynekolog som koster mindre er de med offentlig tilskuddsordning.Da betaler du egenandel.Men du velger selv hvor du vil gå, selv med henvisning.Med mindre fastlegen henviser deg til poliklinikken på et sykehus,da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå