Gå til innhold

er psykolog dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er ny på forumet!:)

jeg har en greie... jeg trenger virkelig å snakke med noen, jg føler noe er galt, jeg føler meg skikkelig deprimert=/ men jeg vet ikke helt spesifikt hvorfor, det er bare sånn det er, og jeg vil gjerne bli lykkeligere og bedre. men vet dere om hvor mye det koster for psykolog? eller er det slik at legen må henvise deg og får du det gratis da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Jeg vet ikke de eksakte prisene, men vil bare fortelle deg at uansett hva du betaler for timen er det verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får henvisning fra lege må du kun betale egenandel ved hvert besøk. Dersom denne summen overstiger en viss grense får du resten gratis, dvs. når egenandelskortet er oppbrukt. Usikker på hvor mye det er, men det er det samme kortet som gjelder vanlig egenandeler hos legen.

Bra du tenker på å oppsøke psykolog hvis du har det vondt, det kan hjelpe! Ikke nøl med å ta kontakt med legen, det kan gå en del tid før du får den første psykologtimen.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandelen er på 308 kr pr besøk fra til du har nådd beløpet for å få frikort. Det beløpet er i underkant av 2000. Men dette gjelder kun offentlig psykolog som du må få henvisning fra lege for å komme til.

Føler du at du trenger en psykolog bør du bestille legetime og få henvisning så fort som mulig!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for nyttige råd og svar!:)

jeg skal se etterhvert å kontakte legen først, har virkelig lyst til å føle meg bedre, det har vart lenge nå, og jeg orker ikke kaste bort livet mitt på å være lei meg.. ^^

tusen takk, igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får henvisning fra lege må du kun betale egenandel ved hvert besøk. Dersom denne summen overstiger en viss grense får du resten gratis, dvs. når egenandelskortet er oppbrukt. Usikker på hvor mye det er, men det er det samme kortet som gjelder vanlig egenandeler hos legen.

Lykke til!

1880 kroner:

http://www.helfo.no/privatperson/frikort/Sider/default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fastlegen din slik at du kan bli henvist til offentlig psykolog.

I ventetiden kan du ha jevnlige samtaler med din fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...