Gå til innhold

Hva er dette i underlivet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt ubeskyttet sex (Ja, shame on me), og har fått noen vonde kvise/blemmelignende greier på de ytre kjønnsleppene, helt inn til de indre. Det er litt vondt å tisse. Det rare er at det ikke klør noe. Det er bare konstant vondt/sviende.. Jeg har brukt litt overdreven vask med såpe den siste måneden, så legen min konkluderte med dette uten å sjekke. Så jeg fikk behandling for bakterieubalanse.

De røde prikkene har blitt litt hvitgule etter noen dager. Jeg kjente ingenting før de kom. Jeg har hatt feber og kraftig forkjølelse i noen dager samtidig med dette.

Er bekymret for at dette kan vere herpes genitalia. Kan det vere noe annet? Ja jeg skal dra til legen på mandag, men jeg orker ikke å tenke meg grønn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange opplever feber i forbindelse med herpesutbrudd, spesielt det første utbruddet. For høres dette veldig ut som herpes, men det er jo selvsagt umulig å si for sikkert. Jeg synes du skal kontakte lege igjen og kreve å bli undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Det hadde jeg ikke tenkt på. Ble nesten litt lettet nå.. Eller kanskje ikke. Det er et virus dette? Skjønner ikke hvordan man kan bære på et slikt virus, om man får ny kjæreste f.eks. Han må jo bare bli smittet før eller senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Det hadde jeg ikke tenkt på. Ble nesten litt lettet nå.. Eller kanskje ikke. Det er et virus dette? Skjønner ikke hvordan man kan bære på et slikt virus, om man får ny kjæreste f.eks. Han må jo bare bli smittet før eller senere..

Kjønnsvorter gir blomkållignende knotter som ikke klør, ikke svir og ikke gri feber..

Herpes eller en av de andre er mer sannsynlig. Det er nemlig fler kjønnsykdommer som gir kviselignende byller etter noe tid.Gonore er en av dem.Syfilis er en annen,

Antibiotika er det som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjønnsvorter gir blomkållignende knotter som ikke klør, ikke svir og ikke gri feber..

Herpes eller en av de andre er mer sannsynlig. Det er nemlig fler kjønnsykdommer som gir kviselignende byller etter noe tid.Gonore er en av dem.Syfilis er en annen,

Antibiotika er det som gjelder.

Det kunne ligne på syfilis. Har hatt en ganske kraftig influensalignende tilstand. Det klør rett og slett ikke på en flekk. Så da utelukker jeg litt herpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ligne på syfilis. Har hatt en ganske kraftig influensalignende tilstand. Det klør rett og slett ikke på en flekk. Så da utelukker jeg litt herpes.

Syfilis er ganske sjeldent i våre dager, men er på fremmarsj i Øst-Europa, og i homofile miljøer. Men dette høres ikke ut som syfilis.

Det er ikke mulig å konkludere, men det høres ut som en herpeslignende tilstand. Dette bør absolutt undersøkes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ligne på syfilis. Har hatt en ganske kraftig influensalignende tilstand. Det klør rett og slett ikke på en flekk. Så da utelukker jeg litt herpes.

Den eneste som kan si deg hv adette er er en som tar blodprøver og sjekker deg ordentlig.Altså en lege eller gynekolog.Du vil ikke få noe svar her på hva dette er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som kan si deg hv adette er er en som tar blodprøver og sjekker deg ordentlig.Altså en lege eller gynekolog.Du vil ikke få noe svar her på hva dette er.

Når får jeg et svar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du kan ha reagert på noe og fått en allergisk reaksjon. Om du for eksempel har byttet bind merke nylig, eller dere brukte en glidekrem ? Det kan ofte ligne på herpes.

En lege vil se på blemmene og kunne si litt der og da om hva de tror det er, og om det misstenker det er herpes får en som regel behandling med en gang, siden det må behandles tidlig for å lindre symptomene i det hele tatt. Men resultatet på testen kan ta ett par dager hvor du ennten får ett brev eller en telefon fra legen.

"Skjønner ikke hvordan man kan bære på et slikt virus, om man får ny kjæreste f.eks. Han må jo bare bli smittet før eller senere.. "

Smitte faren er nærmest ikke tilstedeværende så lenge du ikke har utbrudd, men du bør bruke kondom for sikkerhets skyld. Og de aller fleste har det allerede i kroppen og det er mange som ikke får utbrudd for sent i livet, eller ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...