Gjest Donna Skrevet 25. november 2003 #1 Del Skrevet 25. november 2003 Hvordan lager man en enkel og god makaroni og skinke/pølsegrateng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. november 2003 #2 Del Skrevet 25. november 2003 Du, det har jeg lagt inn oppskrift på tidligere....Søk på Skinkegrateng! Hvis du ikke finner, skriver jeg den gjerne på nytt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. november 2003 #3 Del Skrevet 27. november 2003 Kan da umulig være noe problem.... *tenke* Kok opp makaroni del opp pølser eller skinke ha i ildfast form lag hvit saus av smør og mel og sikkert litt krydder som salt, pepper og kanskje estragon Hell over og strø over revet ost Gratiner..... Kan da umulig være vanskeligere enn det...? Jeg ville hatt oppi litt grønnsaker da, fex blomkål og broccoliblanding..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. november 2003 #4 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har en utrolig god skinkegrateng som gjør at den blir luftig og lett. Du kan ha i skinke, pølse eller fiskebiter. Kok opp en mengde makaroni. Kok opp hvit saus (melk, mel, smør, salt og litt pepper) Tilsett 2-3 eggeplommer i hvit saus etter at den er ferdikokt Pisk 2-3 hviter fra egg stivt. Bland makaroni, hvit saus og evt.skinkebiter i en ildfast form, bland lett sammen, bland ca 2/3 av eggehviten i denne gratengen. Dette skal røres veldig lett og forsiktig inn. Rør minst mulig. Stryk resten av eggehvtien på toppen av gratengen som et lokk. Stek i ca. 40 min. "Da ønsker jeg lykke til og håber det vil smake" :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 30. november 2003 #5 Del Skrevet 30. november 2003 Smile sin er nok definitivt den beste ! Mmm, ble jo helt sulten av å lese den oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå