Gjest fridus Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jepp, som det står i overskriften, hvem er du på KG? Er du den som snoker rundt på alt mulig uten å skrive så mye selv, den som blir lagt merke til og som kanskje provoserer, den som alltid trykker av på AB eller kanskje hun som bare har behov for litt tidsfordriv? Og, hvorfor er du på KG? Litt gøy å lese hva folk føler de "får ut av å" være her, om det bare er av praktiske årsaker for å finne ut ting man lurer på, fordi man elsker å diskutere, tidsfordriv osv. Merker at det her, akkurat som i det virkelige liv , er forskjellige "roller" og at det er noen brukere som man legger mer merke til. Selv så leser jeg nok mer enn jeg skriver, føler på en måte nesten litt at det henger sammen med min personlighet i "det virkelige liv": at jeg er en person som oppriktig liker å lytte til andre, og syns det er veldig innteressant å høre ulike tanker og meninger. Har heller ikke behov for å provosere eller få oppmerksomhet, men ser at det finnes det andre som har... Syns det er litt morsomt å se hvordan man også på et nettforum så tydelig ser sånt, akkurat som i resten av samfunnet. Er jeg den eneste som tenker over slikt (regner med at jeg ikke er det)?
Gjest Varpunen Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Artig trådide På KG vil jeg beskrive meg selv som "den hverdagslige". Jeg sitter å leser/skriver mest i matforumet, treningsforumet og kjæledyrsforumet, diskuterer jobb i forbrukerforumet, og forteller gjerne noe som er helt uinteressant. Jeg bruker somregel nick, men de få gangene jeg har dristet meg til å spørre om noe litt mer personlig i samliv og relasjoner, så har jeg huket av for anonym. Jeg har prøvd å være med i et par litt heftigere politiske diskusjoner, men der detter jeg fort av lasset, så det blir stortsett bare et innlegg eller to. Jeg synes jeg har fått mange gode tips av KG, spesielt inne på matforumet Er bare å titte innom den lange middagstråden som ligger der, og vips vet man hva man kan spise til middag en måned fremover. Ellers er jeg på KG pga underholdningsverdien, for når jeg kjeder meg stikker jeg gjerne inn på et helt annet forum enn der jeg vanligvis henger, og sitter og leser og ler/sukker/griner uten å legge igjen så mange spor. 1
Gjest Uglefot Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jeg surrer rundt på generell debatt for det meste. kommer sjeldent med noe seriøst fordi jeg desperat prøver å være morsom hele tiden. Er vel av den slitsomme sorten sånn sett. Men er ikke så aktiv at jeg blir lagt noe spesielt merke til og det er vi vel egentlig alle glade for. Jeg trykker på ab-knappen når jeg skal være seriøs. Jeg hadde store planer om å være fri og frank på alt her inne men slik har det ikke blitt. føler jeg har bygd meg opp en slags karakter. men det er litt slik jeg er i irl også så. Hva får jeg ut av det å være her? vel tiden går som oftest fort, og det er kjekt for da kan man snart gå å legge seg. 1
JizzInMyPants Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Er her for tidsfordrivets skyld og leser mer enn jeg skriver. Når jeg skriver foretrekker jeg av en eller annen grunn å være anonym, enten det er personlig eller ikke. Var såvidt jeg klarte å ikke trykke på AB-knappen i denne tråden også.
Gjest Purple Haze Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Jeg deltar i debatter der jeg føler jeg har noe konstruktivt å bidra med, tror jeg er en saklig type. Bruker KG som tidsfordriv, og selv om jeg har meninger om det meste, er det kun de "lettere" underfora jeg deltar i. Kunne fint deltatt i debatter på Aktuelle saker, religion, samfunn, økonomi osv, men jeg gidder rett og slett ikke. KG er underholdning og tidtrøyte for meg. Dessuten har jeg blitt mye mindre aktiv i debattdelen av forumet enn jeg var før. Holder meg mest i dagbøkene. Der har jeg mange hyggelige mennesker jeg gjerne vil holde kontakten med
Eudyptula Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Jeg bruker KG som et hyggelig tidsfordriv, kommenterer litt her og der uten å engasjere meg så mye i "tunge debatter". Jeg er vel en av mange litt anonyme brukere, stikker meg nok ikke så mye ut. Men jeg prøver å bidra til å gjøre KG til et hyggelig sted å være, ved å holde en grei tone.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Jeg er en av de saklige, håper jeg. Jeg er også en av de som alltid krysser av på anonym bruker. De innleggene jeg svarer på er ofte av typen der en påstand jeg er uenig i blir stående lenge uimotsagt. Det er gjerne når jeg tenker "jøss, folk TROR ikke dette er representativt?" at jeg velger å poste noe. Spesielt når tråden smaker av at samme person diskuterer med og er enig med seg selv. Og så poster jeg en del i sånne "hva irriterer deg mest"-tråder. Enten det er Facebookprofiler eller uvaner i kassakøen. Man kommer jo stadig på noe ting som kan irritere.
Athene Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Jeg er kraftig engasjert i prøvere og ufrivillig barnløse, derav også en del svar under gravide. Det hender også at jeg hiver meg på barn/familie/samliv diskusjoner, samt aktuelle saker, men da fordi jeg snubler borti tråder som skaper følelser hos meg, eller som jeg synes er artige å følge med på og bidra til. Det er ikke mange forum jeg ikke har skrevet et innlegg i, jeg er generelt engasjert og ivrig etter å dele kunnskap og meninger. Jeg ble medlem da jeg ble prøver/ufrivillig barnløs. Jeg bruker overraskende lite tid på KG i forhold til hvor mye jeg skriver, så jeg er ikke blant de som snoker rundt og leser, men blant de som hiver seg på en tråd. Jeg bruker AB knappen utrolig skjeldent, det gjør jeg kun i innlegg der jeg ikke klarer å anonymisere nok på andre måter. Og jeg er blant de som ikke har noe som helst i mot anonyme brukere, men som er raskt ute med å rapportere upassende innlegg. Og er selv opptatt av å være seriøs og sakelig. 1
Gjest MorAase Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 Den som kommer med alternative tanker, ideer, holdninger og skråblikk på verden. Den som bringer med seg sterke meninger. Den som tør gå mot strømmen. Den som vet hvorfor hun mener det hun mener. 3
Gjest Corto Maltese Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 I’m nobody! Who are you? Are you nobody, too? Then there’s a pair of us — don’t tell! They’d banish us, you know. How dreary to be somebody! How public, like a frog To tell your name the livelong day To an admiring bog! 1
Kosemose Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Jeg bruker veldig ofte KG som oppslagsverk når jeg lurer på noe (f.eks om jeg skal kjøpe shampoo på butikk eller hos frisør ). Så bruker jeg KG som tidsfordriv, som et alternativ til TV Jeg kan bli veldig engasjert og da klarer jeg ikke brenne inne med meningene mine, selv om jeg egentlig er litt konfliktsky.... Også liker jeg at det er litt humor iblant, og elsker innlegg som får meg til å le høyt. Også er jeg litt dårlig til å følge opp "kjente", og dagbøker jeg egentlig kunne tenkt meg å følge og sånn. 1
Vera Vinge Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 Jeg vet ikke helt hvilken rolle jeg har, men svarer både i mer eller mindre seriøse diskusjoner og i "lettere" tråder. Skriver stort sett i trådene jeg leser, så jeg er ikke en som sniker meg usett rundt. Bruker for øvrig sjelden anonym-knappen. Gjør det kun hvis gjenkjennelsesfaren blir spesielt stor. Starter ellers svært sjelden egne tråder og bruker generelt KG mer for å diskutere enn for å søke råd. Dvs. det siste er ikke helt sant, for akkurat det har endre seg litt etter at jeg nå stor foran en ny og ukjent livssituasjon og dermed er mer interessert i råd og tips enn normalt. Og så syns jeg en del i utgangspunktet interessante diskusjoner i aktuelt-forumet blir ødelagt av enkeltpersoner som peprer trådene med sine unyanserte meninger, noe jeg syns er synd. Jeg hadde nok mer tålmodighet med sånt før.
Mooria Skrevet 20. august 2011 #15 Skrevet 20. august 2011 Jeg leser mye her inne, men svarer sjelden selv. Kun når jeg blir irritert, provosert, eller kommer over noen som er helt på jordet. Tråder om bagateller og hverdagslige småting interesserer meg ikke, og jeg er ikke her for å snakke om været eller hva jeg spiste til frokost. Jeg biter fra meg når jeg føler for det, og kan nok virke litt krass. Men uansett, jeg sier bare det jeg mener, og står for det.
HiCog Skrevet 20. august 2011 #16 Skrevet 20. august 2011 Jeg leser endel og svarer innimellom. Jeg er ofte ganske dedikert når jeg først poster uten at jeg bruker timevis på å oppdaterer meg på faglitteraturen før jeg legger til innlegg. En intelligent, åpen, vitenskapelig, ærlig og direkte debattant som liker å tenke, (derav brukernavnet). Jeg bringer mye kritikk på banen og litt ekstra perspektiver folk ofte mangler. Jeg har aldri brukt anonym bruker funksjonen. Jeg legger ikke så stor vekt på å si ting på en pyntet (manipulerende) måte. Andres manglende evne til å diskutere objektivt tilpasser jeg meg altså sjeldent. Selv om dette kan være formålrasjonelt fordi du møter mindre kverulanter og mer forståelse. Målet mitt er alltid en optimal forståelse av tema. Jeg lagde en bruker fordi jeg innimellom tittet innom forumet og plutselig var det noen tema jeg følte for å svare på mer enn før. Forumer gir en liten innsikt i hva folk tenker, det er både morsomt og interessant å oppdatere seg på, uten at det er spesielt lærerikt (den store nedsiden). Men det gir anledning for å lære bort, analysere reaksjoner, sosialisere og diskutere.
Gjest Hard Ride Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 tidsfordriv, trolling, utblåsing, diskusjon, interesser, kommunisere med kvinner.. Av og til er jeg anonym.
Gjest imli Skrevet 21. august 2011 #18 Skrevet 21. august 2011 Stort sett tidsfordriv, men innimellom likar eg å diskutere litt. Prøver stadig å kome med gode råd på barn/graviditet-foruma, ikkje alltid folk likar råda mine då
Spitz Skrevet 21. august 2011 #19 Skrevet 21. august 2011 Snoker, svarer en gang i mellom men da med nick. Grunnen er tidsfordriv.
Gjest Cuntzilla Skrevet 22. august 2011 #20 Skrevet 22. august 2011 Tidsfordriv. Synes det er spennende å lese om hvor forskjellige folk faktisk er. Man får jo litt tunnelsyn når man henger i sine miljø, det er interessant å høre hva folk som jeg har lite til felles med og sannsynligvis aldri ville blitt godt kjent med i virkeligheten mener også. Jeg liker også å løfte litt på dynene til folk, få innsikt i hva som foregår rundt i de norske hjem. Jeg svarer i nesten hver eneste tråd jeg leser, for jeg har en mening om alt. Huker av for AB iblant. Uten at det er så mye system i når jeg gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå