Gå til innhold

Merkelig drøm...


Mrs. Morgan

Anbefalte innlegg

I dag våknet jeg ca. kl 5 på morgenen og det første jeg tenkte på var den eviglange og syke drømmen jeg hadde drømt! Det var ekkelt, merkelig, spennende, trist samtidig. Nå har jeg en sånn evig rar følelse inni meg... Må bare få fortalt drømmen!

Det begynte med (tror jeg) at jeg fikk telefon fra sykehuset om at min sønn var der. Han ble reddet. Hvordan, vet jeg ikke. Plutselig var jeg på Sundvollen hotell med kjæresten min, begge i voksen alder (rart!!!), og jeg gikk rundt og spurte etter sønnen min. Ingen visste. Plutselig sa en dame at han var på sykehuset. Selvfølgelig, jeg fikk jo telefon om det... rart. Så kjørte vi. Jeg merket i kroppen min når jeg drømte at jeg var skikkelig redd og skalv. Jeg husker at jeg merket det. For jeg husker fortsatt følelsen...

Plutselig ringte mobilen min, det var sønnen min. Han fortalte at det gikk bra men at han måtte sys på skulderen. Han hadde blitt skutt to ganger og hadde to gigantiske hull på den ene skulderen sin. Jeg begynte å gråte og var takknemlig for å høre stemmen hans. La på og straks var vi på sykehuset. Plutselig sto vi foran en dør, nr. 210. Åpnet døra og der lå en ca. 18-19 år gammel gutt, mørkt hår, kjekk. Tydeligvis min sønn da. Jeg løp bort og klemte han. Han spurte etter to kamerater og kjæresten sin. Jenta hans. Ingen av oss visste, men kjæresten min ringte til Sundvollen hotell for å sjekke om noen av de var registrert der... Fikk svar fra en av kameratene til sønnen vår. Fortalte at han var uskadd og var på vei hjem. Men han hadde heller ikke hørt eller sett noe til den andre kameraten og kjæresten til sønnen vår. Altså var de fortsatt ikke registrert på Sundvollen hotell.

Plutselig er vi på Utøya. To politimenn legger hvitt laken over jenta. Kjæresten til sønnen min. På en eller annen måte får sønnen min vite om den andre kameraten som ikke var på Sundvollen hotell. Han var død.

Plutselig er vi hjemme. I et hus. Tydeligvis vårt hjem. Jeg sitter på sofaen og trøster sønnen min som gråter. Har vondt etter Utøya tragedien. Han var jo med! Den ene armen hans er dekket av hvitt papir... Ikke bandasje eller plaster eller noe, men hvitt papir eller plast. Sånn som man legger over lik... Ekkelt.

Husker ikke helt hvordan det stoppet, men kan huske noe med at jeg snakket med en mann. Han var mørk, skjeggete, kraftig... Tror han så norsk ut. Et eller annet snakket vi om, jeg var sint eller noe. Stoppet ihvertfall noe rundt der.

Utrolig ekkelt! Flere som har drømt lignende? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...