Gå til innhold

Gutter & pubertet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det var jo smart. Da kan han fortsette å fantasere om dama til faren sin og skitne ut trusene hennes så mye han vil.

Dersom jeg var i TS sin situasjon, så hadde jeg sendt gutten av gårde for å bo hos sin mor eller noen andre, eller flyttet ut på dagen selv. Aldri i livet om jeg hadde orket å ha noe sånt i hus. Det samme gjelder 16-åringen som griser opp etter veggen. Det får da være grenser.

At han fantaserer om dama til far tror jeg ikke du skal være så sikker på. At han fantaserer om damer, derimot.

At han tar tursene syns jeg stemor skal si fra om at hun føler seg krenket av og at han som sagt ikke får lov til dette.

Det er ikke en syk festish, og ikke noe han skal føle seg syk av, men han får ganske enkelt ikke lov til å ta hennes eiendom og bruke til sånt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg var i TS sin situasjon, så hadde jeg sendt gutten av gårde for å bo hos sin mor eller noen andre, eller flyttet ut på dagen selv. Aldri i livet om jeg hadde orket å ha noe sånt i hus. Det samme gjelder 16-åringen som griser opp etter veggen. Det får da være grenser.

Man kaster ikke ut tenåringer fordi de onanerer... Ærlig talt. Det får være måte på hysteri og syke fantasier i folks hoder.

Guttungene er helt normale. Den ene har gjort noe som var over grensen, og det ble tydeligvsi dårlig håndtert. Noen tenner også på truser. Hvordan vet vi at dette ikke er far selv.

En av de fikk sprem på veggen. Det er ikke noe å bli kastet ut hjemmefra for...Det får da finnes grenser.

• Liker 1
Skrevet

Det er fire gutter og en far i dette huset, og hvem av dem som tar trusene det vet vi faktisk ikke...

Det vi vet er at foreldrene og stemor ikke aner hvordan de skal veilede tenåringsgutter gjennom puberteten, og at stemor her reagerer med avsky. Ikke et godt utagngspunkt, skal jeg være helt ærlig.

Skulle likt å fått vite om noen i det hele har sagt noe til gutten om episoden med nakenbildet og om de har snakket skikkelig sammen om dette...

Skrevet

??

Ja men gutten ER jo syk!! Jeg er da mann selv og aldrig stukket av med trusene til min stemor og sendt naken bilder til min lærer i den alderen selv.. Det er IKKE normalt!!!!

Det har ikke jeg heller, men så hadde jeg da heller ikke mobil da jeg vokste opp. Hadde vel ikke sendt bilder av meg selv uansett, da jeg var veldig sjenert som barn, men når jeg har vært forelsket i mine kåte ungdomsår har jeg absolutt tent på tanken å vise meg frem for henne.

Hva trusene og sædstripene angår, lurer jeg først og fremst på når stemor kom inn i bildet. Om guttene ikke vokste opp med henne som mor, vil de muligens ikke ha den samme seksuelle distansen som de ellers ville hatt til sin mor. Stemor blir sett på som "kvinne", og ikke bare "mor". Men selv med biologiske mødre er det faktisk ikke så uvanlig som man kanskje skulle tro. Jeg har selv aldri rotet i mammas undertøy, og selv et stykke brød har vært mer sexy i mine øyne. Jeg syntes det var ekkelt selv når mamma og pappa kysset, så jeg kan ikke identifisere med nyssgjerrigheten på mammas truser. Men jeg kan absolutt identifisere med en kåtskap som overskriver rasjonell tankegang, og gjennom tenårene er man ofte stokk dum i dette henseende.

Jeg tror slett ikke guttene på noen måte er syke, heller ikke unormale. Og psykolog vil jeg absolutt ikke anbefale, medmindre man ønsker å stigmatisere gutten som unormal. Men jeg synes synn på stemor som har med fire gutter å gjøre. Hun sier to av dem utviser rar adferd, og om disse er de to eldste er jeg redd det ikke vil bli stort bedre når de to yngste kommer i puberteten.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han som stjeler trusene egentlig ønsker å kle seg i kvinneundertøy og tenner på nettopp det? Vi kan aldri vite..

Skrevet

Å ha slike tanker og impulser i den alderen er normale ting jo. Det som ikke er normalen,- som kanskje ble utydelig i det jeg skriver over,- er å krysse den grensen det er å nettopp ta trusene, og ikke se grensen mellom seg og læreren og ikke vite at det aldri kan bli noe mellom dem.

Gutten er nok ikke syk.Han mangler normer, noe han som sagt bør få hjelp til å utvikle ved at far og mor setter grenser og kommenterer det med å irettesette når gutten gjør noe upassende.

At han gir et nakenbilde av seg selv til sin lærer kan komme av alle de som sitter på nettet og ber om bilder av unger. Barns forståelse av hva som er normalt kan da fort bli forskjøvet.

Han må bli forklart at det ikke er slik man gjør, og at en lærer aldri skal, eller kan, ha noe forhold til en gutt på 13.At dette er en fantasi som ikke er, kan eller vil bli virkelighet.

Men syk tror jeg ikke vi skal konkludere med at han er.

Han vet bare ikke hvor grensen går, og må bli forklart dette så han kan forstå disse normene.

Det er heller ikke sykt av den ungdom(vi vet ikke at det er 13åringen) som tenner på kvinneundertøy og finner det spennende. Det som blir feil er å ta stemors undertøy og bruke det. Den som gjør dette utforsker, og må bli fortalt et tydelig nei.

De må få vite at andre reagerer på dette og at det ikke er sånt man gjør.

Men fører dette ikke fram, så kan man som sagt ringe og bestille tid til terapi.

Dette er et godt innlegg.

Det er vanlig at gutter i den alder runker overalt.

Dagens data alder gjør det er vanlig med å vise bilder. Er nok her han er gått over streken men der at ungdommen ikke ser noe feil i¨å gjøre som han gjorde med bildet. Er nok mer vanlig enn mange tror at det sendes bilder av denne typen men ikke til læreren.

Dette roer seg nok naturlig om noen år. Det er vel lurt tå fortelle at hen runker alene på f.eks. på toalettet.

Skrevet

Kan også være at han ikke mente å sende den til læreren? (selv om jeg vet mange er hot på læreren sin) Er veldig lett å treffe feil nr ;)

Jeg sendte bilder av puppene mine da jeg var 13, dog til jevnaldrende gutter (og nei - ikke så mange som det høres ut som :P ) Er faktisk ganske vanlig å vise seg frem mer nå, enten det er via mms, livechat eller deiligst (eller lignende sider - starter å bli en stund siden jeg var i den fasen). Muligens en rar utvikling for de som er oppvokst før internettaldreren, men reell.

Runking i truser er helt normalt. Broren til en venninne stjal hennes truser, og han har ikke vokst opp til å bli en gal pervo, selv om han ikke ble sendt til psykolog :fnise:

Anbefaler som mange andre å snakke om grensesetting, vasking etter seg selv ect., men samtidig få frem at dette er helt normalt og ikke noe som de må skamme seg over (selv om det bør holdes privat ;) )

Skrevet

Ehm, sexliv? onanering er ikke sexliv. det er bare desperate forsøk på å etterligne det.

Onanering er absolutt et sexliv! Det private sexlivet. Man har ikke "Et sexliv" som i å ha et aktivt og spennende sexliv med partner, om det er det uttrykket du mener, men om barn onanerer, så snakker vi om at barna skal ha sitt sexliv (seksualliv, som betyr akkurat det samme, er også mye brukt) i fred. Om en person i et parforhold ønsker å onanere eller bruke sexleketøy alene, så snakker vi fortsatt om et privat sexliv. Hva er det som gjør at denne tenåringen ikke kan ha sitt seksualliv? "Et desperat forsøk på å etterligne det"? Det vitner om fordommer og negativitet ovenfor dem som (foreløpig) opplever og utforsker sitt seksualliv alene.

Forøvrig så ville jeg (eller fått faren til å) snakket med dem om denne oppførselen umiddelbart! Man kan ikke forvente å buse fram som man selv ønsker, selv om det betyr at dere må legge inn restriksjoner på seksuallivet deres. Man skal ikke skape skamfølelse, eller gi dem et negativt syn på sine lyster, men det finnes grenser for dem også. Uten grenser for seksuallivet kunne jeg og min mann hatt sex foran barna, folk kunne voldta, dominere og ta på hverandre/seg selv som man føler for, men dette er aksepterte normer for alle, at man ikke gjør! På lik linje som at man ikke runker i trusene til andre jenter, runker opp etter veggen, eller i stua, for den del.. Onanering er helt greit, men de må lære seg å være diskrete og hvor og når man gjør dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...