Gå til innhold

dine favorittfilmer


waldorf statler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En finger er det som mistes, ja, men ikke tommelen. Kan vel også si at 3-tallet har noe å si her også... Dop er definitivt ikke involvert, selv om hovedpersonen blir litt "susen og ør" (mine ord) etterhvert. Tenk favorittfilmer (som overskriften sier).

SMACK! Det er jo Lord of the Rings! jeeezez, den satt langt inne! :skratte: Den var veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering:

Disse er løst:

To venner drar på en lang tur, de treffer andre, men på slutten er det bare de to igjen og den ene mister en kroppsdel = Lord of the Rings

En mann blir dumpet, og gjemmer seg i en koffert = Blanc/Hvit

Et band kjører buss, så fly, så buss igjen = Almost Famous

Tre brødre tar et tog = Darjeeling Limited

En politi og en tyv ligner ikke på hverandre, men plutselig gjør de likevel = Face/Off

en mann med pukkelrygg kjøper en gård i Provence, men klarer ikke å drive den på grunn av kjipe naboer = La Source de Provence

En ung ballettdanser får en drømmerolle, men har masse personlige problemer = Black Swan

En amerikansk pubeier i Nordafrika treffer en gammel flamme som er blitt gift = Casablanca

En (lettere usympatisk) fyr gambler seg til en tur til Amerika og blir forelsket under reisen, men drukner = Titanic

En ungjente på familieferie lærer å danse = Dirty Dancing

Han er forfatter, har en sugar-mommy og flytter inn i leiligheten over henne.

Hun bor sammen med en katt, tilbringer kveldene ute på byen og vil gifte seg rikt = Breakfast at tiffany's

En gjeng med ungdommer må sitte igjen på skolen. De blir nesten venner = The breakfast club

En fattig indisk gutt vinner massevis av penger i et stort gameshow på TV. De som arrangerer tror han jukser, hvordan kan en fattiggutt ha så mye kunnskap? = Slumdog Millionaire

En student får et brev om at ONS'en han hadde for 7 år siden resulterte i et barn, og at jentungen er på vei for å besøke ham fordi mamman trenger å dra til Syden = Jeg reiser alene

Hun er eksentrisk, rar og romantisk. Hun føler ansvar for andres lykke, og glemmer kanskje litt sin egen lykke på veien. Også kaster hun fiskespett = Den fabelaktige Ameliè fra Monmartre

En unge maser om å være i fremviserrommet på kinoen. Mannen som snurrer film får brannskader på jobb. Som gammel vender ungen tilbake til mannen som snurrer film i sin begravelse = Cinema Paradiso

De flytter til landet, det er en gård litt unna, der det ikke finnes dyr, men er stapp full likevel. Guttungen i filmen vil gå i pysjamas hele dagen = The boy in the striped pyjamas

Han trimmet drosjen sin, og driver politiet til vanvidd = Taxi

En ung drømmende fyr bestemmer seg for å forlate sin lille hjemby for å utforske verden.

Han jobber på sirkus, og kommer over en merkelig liten landsby i skogen = Big fish

En ung mann forlater sitt priviligerte liv for å utforske sine egne grenser og sitt lands villmark = Into the Wild

En eksentrisk mann innlagt på sinnsykehus begynner å overbevise sin medpasienter om at han er fra en annen planet = K-pax

En hel familie blir drept, unntatt datteren som slår seg sammen med naboen, som hun blir forelsket i = Lèon

En ung mann lover å hente en fallen stjerne til sin elskede = Stardust

En liten jente er egentlig en prinsesse, men må utføre ekle tester for å nå sitt kongerike igjen = Pans labyrint

Han har evner til å vekke de døde til live, og gjøre de alvorlig syke friske igjen. Pga en misforståelse skal han dø. = Den grønne mil

Disse er uløst:

En politi og en tyv ligner på hverandre.

En (sirkus?-)artist flytter inn i et leilighetskompleks og forelsker deg i husvertens datter.

Et dyr i jungelen finner en ukjent verden, som han må redde.

En gutt flytter hjemmefra, og drar ut på en reise. På reisen møter han sin søster og far.

Framtidssamfunn der kunst og musikk er ulovlig.

En ung jøde reiser til Ukraina for å finne kvinnen som reddet hans bestefars liv under andre verdenskrig.

Film sett fra synspunket til en lam mann som kommuniserer kun ved å blinke.

En abortklinikkarbeider må forhindre to falne engler fra å få innpass i himmelen igjen.

En gutt jobber på sirkus med blant annet en vampyr og en apejente.

En mann er ute blant indianere og "danser" rundt med et dyr.

En kvinne blir mishandlet til døde på Halloween, typen hennes blir skutt av de samme folka i det han går inn døren. Han står opp fra graven for å hevne ugjerningene.

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En abortklinikkarbeider må forhindre to falne engler fra å få innpass i himmelen igjen.

En liten jente er egentlig en prinsesse, men må utføre ekle tester for å nå sitt kongerike igjen.

En ung mann lover å hente en fallen stjerne til sin elskede.

En gutt jobber på sirkus med blant annet en vampyr og en apejente.

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten jente er egentlig en prinsesse, men må utføre ekle tester for å nå sitt kongerike igjen.

En ung mann lover å hente en fallen stjerne til sin elskede.

Pans labyrint

Stardust :)

(Jeg merker at jeg er over gjennomsnittet engasjert i denne tråden, men jeg synes den var så morsom :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En abortklinikkarbeider må forhindre to falne engler fra å få innpass i himmelen igjen.

En liten jente er egentlig en prinsesse, men må utføre ekle tester for å nå sitt kongerike igjen.

En ung mann lover å hente en fallen stjerne til sin elskede.

En gutt jobber på sirkus med blant annet en vampyr og en apejente.

1-

2 Pans Labyrint

3 Star dust

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kom med i forkjøpet :lol:

Her er mine:

En mann er ute blant indianere og "danser" rundt med et dyr.

En kvinne blir mishandlet til døde på Halloween, typen hennes blir skutt av de samme folka i det han går inn døren. Han står opp fra graven for å hevne ugjerningene.

Han har evner til å vekke de døde til live, og gjøre de alvorlig syke friske igjen. Pga en misforståelse skal han dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Oppsummering:

Disse er uløst:

En hel familie blir drept, unntatt datteren som slår seg sammen med naboen, som hun blir forelsket i.

Léon !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Du kom med i forkjøpet :lol:

Her er mine:

Han har evner til å vekke de døde til live, og gjøre de alvorlig syke friske igjen. Pga en misforståelse skal han dø.

Green mile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Du kom med i forkjøpet :lol:

Her er mine:

En mann er ute blant indianere og "danser" rundt med et dyr.

Ikke at jeg har sett filmen, men det kan høres ut som dancing with wolves? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danser med ulver?

Ikke at jeg har sett filmen, men det kan høres ut som dancing with wolves? :P

ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

De fleste yndlingsfilmene mine har allerede blitt tatt :sjenert: Men her er noen få!

En mann med svært overdrevet sørstatsdialekt og som snakker helt forferdelig italiensk

Han viser rompe sammen med mange andre og har blåmaling i trynet

En gutt og en ny nabojente som lager en fantasiverden sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En leiemorder og en businessmann møtes i Mexico.

En familie får 1 million dollar om de trykker på en knapp.

En gutt åpner en tidskapsel med en dyster spådom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film sett fra synspunket til en lam mann som kommuniserer kun ved å blinke. - dykkerklokken og sommerfuglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film sett fra synspunket til en lam mann som kommuniserer kun ved å blinke. - dykkerklokken og sommerfuglen

Korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...