Gå til innhold

dine favorittfilmer


waldorf statler

Anbefalte innlegg

de flytter til landet, det er en gård litt unna, der det ikke finnes dyr, men er stapp full likevel. Guttungen i filmen vil gå i pysjamas hele dagen.

Et dyr i jungelen finner en ukjent verden, som han må redde.

Noen som klarer å gjette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En student får et brev om at ONS'en han hadde for 7 år siden resulteterte i et barn, og at jentungen er på vei for å besøke ham fordi mamman trenger å dra til Syden.

"Jeg reiser alene"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære kom med denne:

En gutt flytter hjemmefra, og drar ut på en reise. På reisen møter han sin søster og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de flytter til landet, det er en gård litt unna, der det ikke finnes dyr, men er stapp full likevel. Guttungen i filmen vil gå i pysjamas hele dagen.

The boy in the striped pyjamas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dere disse?

En mann med pukkelrygg kjøber en gård i Provence, men klarer ikke å drive den på grund av kjipe naboer

En ung ballettdanser får en drømmerolle, men har masse personlige problemer

En amerikansk pubeier i nordafrika treffer en gammel flamme som er blitt gift

En lettere usympatisk fyr gambler seg til en tur til Amerika og blir forelsket under reisen, men drukner

edit: Det er jeg som synes fyren i den siste filmen er usympatisk...

En mann med pukkelrygg kjøber en gård i Provence, men klarer ikke å drive den på grund av kjipe naboer -en fransk film, men husker ikke hva den het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et band kjører først buss, så fly, så buss igjen.

En mann med pukkelrygg kjøber en gård i Provence, men klarer ikke å drive den på grund av kjipe naboer

Almost Famous og Jean de Florette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pukkelryggen er i den første av de to Jean de Florette-filmene. Den heter "La source de Provence"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good luck! :D

En ung, drømmende fyr bestemmer seg for å forlate sin lille hjemby for å utforske verden. Han jobber på sirkus, og kommer over en merkelig liten landsby i skogen.

Framtidssamfunn hvor kunst og musikk er ulovlig.

En ung jøde reiser til Ukraina for å finne kvinnen som reddet hans bestefars liv under andre verdenskrig.

Film sett fra synspunktet til en lam mann som kommuniserer kun ved å blinke.

En ung mann forlater sitt priviligerte liv for å utforske sine egne grenser og sitt lands villmark.

En eksentrisk mann innlagt på sinnssykehus begynner å overbevise sin medpasienter om at han er fra en annen planet.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good luck! :D

En ung, drømmende fyr bestemmer seg for å forlate sin lille hjemby for å utforske verden. Han jobber på sirkus, og kommer over en merkelig liten landsby i skogen.

Først tenkte jeg: Vann til elefantene (skal dog si at jeg ikke har sett den før), men etter å ha lest hele setningen - EASY PEASY - Big Fish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg: Vann til elefantene (skal dog si at jeg ikke har sett den før), men etter å ha lest hele setningen - EASY PEASY - Big Fish!

Jaaa. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To venner drar på en lang tur, de treffer andre, men på slutten er det bare de to igjen og den ene mister en kroppsdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To venner drar på en lang tur, de treffer andre, men på slutten er det bare de to igjen og den ene mister en kroppsdel.

Det virker som en veldig forenklet versjon av Requim of a Dream?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en veldig forenklet versjon av Requim of a Dream?

Feil, den filmen har jeg ikke sett en gang.

Men også filmen jeg beskriver er veldig forenklet, men man skulle jo forklare filmen på en kjedelig måte, så sånn er det...

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feil, den filmen har jeg ikke sett en gang.

Men også filmen jeg beskriver er veldig forenklet, men man skulle jo forklare filmen på en kjedelig måte, så sånn er det...

Requim of a dream handler egentlig om tre forskjellige skjebner.

1: en fyr som stjeler fra moren sin for å få penger til dop, han og en kamerat må dra "tvers over USA" for å skaffe dop, for det er tørke der de bor (og han ene må amputere armen)

2: Moren til han reiser for å skaffe dop, hun skal slanke seg, og blir hekta på speed.

3: Dama til han som reiser, som trenger dop mens han er borte, og velger å bli "voldtatt" av en hel gjeng, og som betaling får hun litt dop.

Det er derfor jeg mente at den var veldig forenklet, hvis det var filmen, fordi det hadde i så fall vært bare den ene av de tre historiene :)

Min kjære kom med et forslag: Me, myself and Irene? (Jim Carrey mister jo tommelen sin :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En finger er det som mistes, ja, men ikke tommelen. Kan vel også si at 3-tallet har noe å si her også... Dop er definitivt ikke involvert, selv om hovedpersonen blir litt "susen og ør" (mine ord) etterhvert. Tenk favorittfilmer (som overskriften sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eksentrisk mann innlagt på sinnssykehus begynner å overbevise sin medpasienter om at han er fra en annen planet.

K-Pax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ung mann forlater sitt priviligerte liv for å utforske sine egne grenser og sitt lands villmark.

Into the wild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...