Gå til innhold

Dårlig ånde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler selv at jeg har dårlig ånde, og lurer på om noen har tips om hvilke produkter som er best mot det. Pusser tennene morgen og kveld med vanlig colgate, og skyller med colgste skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips: Sinktabletter. Ikke småspise. Hold munnen lukket når den ikke "må" være åpen. Tyggis etter mat, og når du kjenner den dårlige ånden kommer. osv

Ellers skulle Colgate være et godt valg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du har betennelse i munnhulen/halsen? Hvis du føler at du har prøvd alt, har ren munn men allikevel dårlig ånde kan det være en betennelse av noe slag. Vet ikke helt om andre symptomer om det, men du kan alltids sjekke google :) Eller for å være på den sikre siden, ta en tur til tannlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har dårlig ånde som ikke vet at de har sånne gule klumper i mandlene sine. Hvis man klemmer ut dem blir det straks bedre. Har du sjekket det?

På engelsk heter det tonsil stones, sjekk bilder på google. Der er mange av bildene "ekstreme", de fleste har en noe mildere variant.

http://www.google.no/search?q=tonsil%20stones&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1920&bih=972

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har dårlig ånde som ikke vet at de har sånne gule klumper i mandlene sine. Hvis man klemmer ut dem blir det straks bedre. Har du sjekket det?

På engelsk heter det tonsil stones, sjekk bilder på google. Der er mange av bildene "ekstreme", de fleste har en noe mildere variant.

http://www.google.no/search?q=tonsil%20stones&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1920&bih=972

ææææsj :overrasket: hvordan skal man klemme ut det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett at mange bruker q-tips, men det smarteste er å kjøpe lange vattpinner på apoteket :)

De er som lange q-tips, ca. 20 cm lange.

Prosedyre:

Dytt på mandlene med vattpinnene, så pipler det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oij, noen av de bildene var ekstreme ja :S Æsj. Men greit å vite om, jeg har hatt det før uten å vite hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe alle har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slike på mine mandler, og jeg fikk dårlig ånde av de! Æsj! Jeg pirka de ut med heklepinne:o

Har fjerna mandlene nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Oi æsj, jeg ahr sånne gule klumper. hvordan fjerner man disse? får det ikke til emd å dytte med en q-tips, og hvordan fjerner man det permanent????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men i heelv..... :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg fjernet mandelene da jeg var 5 ... !

Men jeg vet at de som ikke tåler melk og melkepodukt av kumelk, kan få dårlig ånde av melken... Om du tåler melken skal du ikke reagere med dårlig ånde ialldall... Hjelper ikke om det er sjokoalde heller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, man må pusse tunga! Mye dritt som setter seg i tunga ... :P

Når man spiser ting man ikke tåler, gasser det opp fra magesekken og sprer dårlig ånde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få sånne klumåer pga kumelk??

Lurer virkelig på hvordan man får vekk disse..

Har god munnhygiene så skjønne rikke hvorfor jeg har disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...