Gå til innhold

Har du en personlighetsforstyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som tittel sier; lider du av en eller annen slags "spennende" personlighetsforstyrrelse? Isåfall, hvordan påvirker det dagliglivet ditt. Finnes det noen som helst positive aspekter ved det eller er det bare sorgen?

personlig lider jeg av unnvikende personlighetsforstyrrelse og det er i ferd med å ødelegge livet. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NytendeOnd

Ja som tittel sier; lider du av en eller annen slags "spennende" personlighetsforstyrrelse? Isåfall, hvordan påvirker det dagliglivet ditt. Finnes det noen som helst positive aspekter ved det eller er det bare sorgen?

personlig lider jeg av unnvikende personlighetsforstyrrelse og det er i ferd med å ødelegge livet. Hva med deg?

Jeg nyter hele spekteret fra unnvikende p til tilsløret narsissisme til psykopati. Jeg skal ikke la det ødelegge livet mitt, jeg skal bruke det til å ødelegge andres.

Hat er en sterk følelse, og i motsetning til vanlige, lykkelige og fornøyde personer, har jeg et stort spekter av spennende følelser. Spesielt mindreverdigheten som hindrer meg i å knytte for sterke intime kontakter utenom den obligatoriske indre kretsen som tynnes ut for hvert år. Denne er godt utviklet i alle pliktinstitusjoner en stakkars norsk unge må lide seg igjennom.

Jeg pakker de utrolig kyniske og mørke tankene jeg har, inn i humor og klovneri med et smalt antall gode jobbkollegaer. De skulle bare visst hvor mye som egentlig lå der i dypet, alt hevnbehovet, all misunnelsen, at bak evnen til å forstå andre ligger det et hypervåkent alarmsystem og nøye betraktninger av andres adferd.

Det eneste jeg savner i livet mitt, er litt mer sex uten å måtte betale for det, og en slags skybert jeg kunne delt tanker med, uten å måtte flyte fra nettside til nettside. Ettersom alle forhold er betingede, skal det godt gjøres å finne noen som er avhengige nok av meg til å holde ut den gjennomsyrede negative personligheten min.

Målet mitt i livet er å finne en måte å rendyrke sabotasje på, samtidig som jeg hever lønn, og sitter trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angst, not cool, men nesten frisk da :) tror ikke folk vet hvor mange rare ting det går an å bekymre seg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranoid personlighetsforstyrrelse her. Ser ikke på det som noe negativt. Mer som en beskrivelse av personligheten min. Alle mennesker har trekk fra de forskjellige forstyrrelsene, og jeg har altså nok trekk fra denne til å ha fått diagnosen.

Jeg er mistroisk, stoler bare 100% på en person, nemlig meg selv, og tar ingenting for god fisk uten å gjøre grundige undersøkelser på egenhånd. Jeg føler at forstyrrelsen gjør meg til en sterk og selvstendig person, men det negative er jo at om jeg møter veggen, har jeg ingen jeg ønsker å dele problemene mine med, og ingen jeg ønsker å vise meg 'svak' ovenfor.

Forstyrrelsen høres nok mer dramatisk ut enn den egentlig er. 'Paranoid? Er du redd for alt da, eller?', er den vanlige oppfatningen, noe som overhodet ikke stemmer. Det jeg er redd for er å legge min egen skjebne i andres hender. Jeg har ikke nok tiltro til folk til å gjøre det. Noen ganger er det en smart måte å tenke på. Det finnes beviselig mange mennesker man ikke kan stole på, men jeg har på en måte forhåndsdømt alle, også de som er til å stole på, bare for å beskytte meg selv mot svik.

Jeg har ingen problemer med å leve med dette, eller å skjule det om det trengs. Det hjelper nok mye at jeg i utgangspunktet er en innadvendt person. Det er viktig å få med at denne forstyrrelsen kan være svært problematisk for enkelte, selv om den altså ikke lager problemer for meg subjektivt sett. Jeg har et relativt normalt liv, med gode venner, kjæreste og en liten hund, så som en liten oppmuntring kan jeg si at en personlighetsforstyrrelse ikke er noe som ødelegge livet ditt. Mye er gjort om du aksepterer det du ikke kan forandre og jobber med å forandre det du ikke ønsker å være. Det kan kreve mye jobbing, helst i samarbeid med psykolog, men du kan altså jobbe med det. Om man ikke blir helt 'kurert' så kan man i alle fall bli bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Det har blitt spekulert i om jeg har antisosial eller borderline. Men kan ikke si jeg helt skjønner driften i det siden jeg aldri har sagt noe hos en psykolog om hva jeg faktisk FØLER eller sånn. Men ja, fyller alle kriteriene for antisosial, eller fylte, men har forandret meg utrolig mye. Så tror den isåfall har gått over. Haha. Nei, jeg vet ikke jeg. Tror ikke jeg har noe sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har antisosial personlighetsforstyrrelse. Jeg har sittet inne for konebanking, voldtekt, 15 + mindre kriminelle forseelser, væpnet ran m.m.

Syns ikke personlighetsforstyrrelsen min har noen negativ innvirkning på livet mitt, det er ikke bare sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har antisosial personlighetsforstyrrelse. Jeg har sittet inne for konebanking, voldtekt, 15 + mindre kriminelle forseelser, væpnet ran m.m.

Syns ikke personlighetsforstyrrelsen min har noen negativ innvirkning på livet mitt, det er ikke bare sorgen.

Du bruker vold, voldtar, er kriminell og synes ikke sykdommen har en negativ innvirkning på livet ditt?! WTF??!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...