Gå til innhold

Prevensjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du begrunne det?

Her er f.eks en side som mener noe annet.

Klara klok er kjent for å være svært unyanserte når det gjelder både avbrutt samleie, og FAM som prevensjon. Jeg antar at dette er pga at de retter seg i hovedsak mot tenåringer, og at det blir antatt at de har nær null mulighet til å bruke dette korrekt. Jeg forstår tanken bak, men det gjør at de er mer eller mindre ubrukelige om du vil ha mer informasjon enn "dette KAN gå galt, ikke gjør det!!" svar.

Og joda, jeg kan begunne dette.

"Smøremiddelet" kommer fra andre steder enn der sædcellene kommer fra. Så selv om det er mulig (trolig pga en medfødt defekt), er det ikke normen, på samme måte som å være "immun" mot hormonprevensjon er normen.

Wiki er for en gangs skyld ikke så ille:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-ejaculate

Det er linker på bunnen der som er greie nok som en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.plannedparenthood.org/health-topics/birth-control/withdrawal-pull-out-method-4218.htm

Planned parenthood en en av største organisasjonene i USA når det gjelder familie planlegging, og ser ut til å bruke tall fra WHO. (" * Of every 100 women whose partners use withdrawal, 4 will become pregnant each year if they always do it correctly.

* Of every 100 women whose partners use withdrawal, 27 will become pregnant each year if they don't always do it correctly." er de samme tallene som WHO listet i en tidligere undersøkelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at hvis man er i et stabilt forhold og det ikke er fullstendig krise om man skulle få et barn, så syns jeg "hoppe av i svingen" er langt å foretrekke framfor å stappe i seg hormoner. Og er man ikke i et fast forhold så er vel kondom uansett det eneste fornuftige?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara klok er kjent for å være svært unyanserte når det gjelder både avbrutt samleie, og FAM som prevensjon. Jeg antar at dette er pga at de retter seg i hovedsak mot tenåringer, og at det blir antatt at de har nær null mulighet til å bruke dette korrekt. Jeg forstår tanken bak, men det gjør at de er mer eller mindre ubrukelige om du vil ha mer informasjon enn "dette KAN gå galt, ikke gjør det!!" svar.

Og joda, jeg kan begunne dette.

"Smøremiddelet" kommer fra andre steder enn der sædcellene kommer fra. Så selv om det er mulig (trolig pga en medfødt defekt), er det ikke normen, på samme måte som å være "immun" mot hormonprevensjon er normen.

Wiki er for en gangs skyld ikke så ille:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-ejaculate

Det er linker på bunnen der som er greie nok som en start.

Jeg er fullt klar over hvor "smøremiddelet" kommer fra, det er klart at det ikke kommer fra testiklene slik som sædcellene. Men på siden du linket til, står det: "The presence of sperm in the fluid is believed to be rare,[1][2][3][4] however individual cases of a high sperm concentration have been recently published". Med andre ord forekommer det sædceller i pre-ejakuleringen, noe som ikke gjør dette til en trygg prevensjonsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri brukt p-piller, men har hatt kobberspiral. Var sånn passe fornøgd - fekk ganske store blødningar under mens, men elles greitt - heilt til eg byrja å få sterke underlivssmerter. Gjekk til gynekolog, og spiralen hadde flytta litt på seg, eller evt ha vore plassert feil (fastlegen som gjorde det), og ført til verk og irritering av slimhinnene. Smertene kom plutseleg og heilt uavhengig av kor eg var i syklusen, og det kjentes rett og slett som rier. Var slik at eg låg og vrei meg i senga og greide ikkje reise meg eingong). Grusomt vondt og skremmande. Skal aldri ha spiral igjen! Sida eg ikkje kan bruke p-piller pga medisinene eg tek, blir det nok sikre perioder/hoppe av i svingen/kondom når eg får ein ny partnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Beklager at jeg poster dette i denne tråden, men trenger hjelp!:) Jeg går på mikrogynon p-piller. Har gått på de siden mars. Lurer på om jeg kan ha sex f.eks 1. dag jeg begynner på p-piller igjen etter den pillefrie uka? Er jeg da sikker mot graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...