Gå til innhold

Riktig at jeg betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at det er 115 kroner, er at det er et tonn med bompasseringer og broer her jeg bor. Og nei, jeg har ikke betalt. Faktisk så skylder hun meg ca. 500 kroner. MEN siden hun ikke har penger, ba hun meg overføre det jeg skylder henne siden JEG faktisk har penger, og så skulle jeg få tilbake senere.

Faen ikke helt bra.

Eh...nei. Jeg hadde ikke betalt henne noen verdens ting, når det i tillegg er hun som skylder deg penger? Makan til frekkhet, jeg er målløs..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper hun har andre gode sider, for hun virker ikke som en veldig god venn ... aldri om du skal betale for noe sånt. Hun valgte det selv, da betaler hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, venninnen min har bil. Men jeg har ikke noe i mot å ta bussen. Har ungdomsskort så kan reise overalt for 300 kroner i måneden, og det er jo helt flott det. I går skulle jeg og nettopp denne venninnen på kino i byn. Jeg stod på busstoppet og ventet på bussen, da hun plutselig kommer kjørende. Jeg ser dumt på henne og spør om ikke vi skulle ta bussen, fordi det er jo mye billigere og tar egentlig ikke mye ekstra tid. Hun svarer at nei, hun hadde lyst å kjøre.

På vei tilbake fra kinoen sier hun til meg at jeg nå skylder henne ca. 115 kroner for diesel og diverse bompasseringer. Ka faen tenker jeg, når JEG ville ta bussen?! Det er ikke slik at hun spurte pent heller, hun sa bare rett ut at hun skulle sende meg kontonummeret sitt så jeg kunne overføre.

Nei fy faen altså. Hva sier dere?

Det var nok en fiks idé fra hennes side om hvordan hun kunne skaffe seg penger uten å arbeide for dem.

Jeg hadde kuttet kontakten med slike "venner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke du skal betale. Jeg er veldig for å dele bensinpenger, parkering osv når man avtaler sammen at man skal kjøre, men når avtalen i utgangspunktet var buss og det utelukkende var hennes ide å kjøre, blir det helt feil av henne å kreve inn penger. Når hun på toppen av det hele skylder deg penger, blir det bare helt på trynet... At det finnes strekninger hvor en må betale så mye tviler jeg ikke på, f eks på Vestlandet, Nord-Vestlandet og i Trøndelag finnes det tunneler, broer o.l det koster rundt en 100-lapp å passere. Desto bedre grunn til å ta bussen når det koster en brøkdel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir helt opprørt her. Håper du ikke betaler henne. Det finnes dessverre endel slike "venninner" som valser over folk rundt seg.

Hvis det blir full krig kan du heller trekke dem fra summen hun skylder deg, og be om å få restanten av de pengene så snart som mulig. Og si at i fremtiden tar du heller bussen - slik du opprinnelig hadde tenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du da, når hun sa du skyldte henne penger?

Sa du at det ikke var aktuelt, eller ble du bare paff og svarte ja?

Og så 115 kr da.. så teit! De fleste ville sagt et rundt tall som for eksempel en hundrelapp... høres ut som om hun har satt opp et nøyaktig regnestykke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...