Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #21 Del Skrevet 18. august 2011 Og du tror de er likere enn norske kvinner? Oj, oj, stakkars deg. Likere? Poenget er at andre verdier enn rent materialistiske syntes å være mer utbredt. Med mellomeuropeere mener jeg f. eks tyskere, Franskmenn, belgisere etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2011 #22 Del Skrevet 18. august 2011 Likere? Poenget er at andre verdier enn rent materialistiske syntes å være mer utbredt. Med mellomeuropeere mener jeg f. eks tyskere, Franskmenn, belgisere etc. Og du tror de menneskene er mindre materialistiske enn oss? Hjelpes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #23 Del Skrevet 18. august 2011 Og du tror de menneskene er mindre materialistiske enn oss? Hjelpes. Selvfølgelig finnes det materialistiske kvinner alle steder. Men mine erfaringer tilsier at det er lengere mellom dem i mellomeuropa. Oljen har gjort oss ekstremt materialistiske her oppe i Nord, og da tenker jeg spesielt på kvinnene. I mellomeuropa syntes det å være hvertfall et litt mer edruelig forhold til materialisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2011 #24 Del Skrevet 18. august 2011 Selvfølgelig finnes det materialistiske kvinner alle steder. Men mine erfaringer tilsier at det er lengere mellom dem i mellomeuropa. Oljen har gjort oss ekstremt materialistiske her oppe i Nord, og da tenker jeg spesielt på kvinnene. I mellomeuropa syntes det å være hvertfall et litt mer edruelig forhold til materialisme. Kommer an på definisjonen av materialisme og det å være materialistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. august 2011 #25 Del Skrevet 18. august 2011 nope! Han har riktignok høyere utdannelse en meg, og er nok sterkere en meg, muligens (ikke helt sikker, men antagelig litt), men jeg tjener mer en ham, har både lenger og "høyere" arbeidserfaring bak meg. Jeg er den voksne, han er den barnslige. Han er mer snill en han er sterk, med det mener jeg at snillheten hans er noe som er større i ham en sterkheten. kjenner meg ikke igjen i det som var skrevet nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunchild Skrevet 18. august 2011 #26 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg ser liksom ikke poenget i bitterheten her. SELVFØLGELIG vil jeg - og alle kvinner jeg kjenner - helst ha en mann som i tillegg til å være den perfekte match for meg på alle emosjonelle plan OGSÅ er utrolig pen, sexy, intelligent, morsom, velutdannet, rik, har gode venner, koselig familie, sosiale antenner, har en god jobb og hva som nå enn inngår i et "høystatusmenneske". Hvilke av disse tingene vil en mann absolutt ikke ha i en kvinne, siden det er så grusomt at vi faktisk velger hele denne pakken dersom vi kan? ALLE velger vel det beste de kan få, det er vel ingen som går inn for noe i retning "ja jeg hadde jo han utrolig kjekke legen som fridde til meg, men jeg syntes han ble for bra for meg, så jeg bestemte meg for å bli sammen med en arbeidsledig slask sånn bare for å være et godt medmenneske"? (Min mann har forøvrig lavere utdannelse enn meg, og er for tiden arbeidsledig...også kan han ikke fordra trening og har ikke noe særlig til muskler, så de tyngste handleposene er det jeg som tar. men utrolig kjekk og smart, det er han.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2011 #27 Del Skrevet 18. august 2011 Menn blir veldig på defensiven når de ikke er i ledelsen og må velge etter kvinnene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #28 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg ser liksom ikke poenget i bitterheten her. SELVFØLGELIG vil jeg - og alle kvinner jeg kjenner - helst ha en mann som i tillegg til å være den perfekte match for meg på alle emosjonelle plan OGSÅ er utrolig pen, sexy, intelligent, morsom, velutdannet, rik, har gode venner, koselig familie, sosiale antenner, har en god jobb og hva som nå enn inngår i et "høystatusmenneske". Hvilke av disse tingene vil en mann absolutt ikke ha i en kvinne, siden det er så grusomt at vi faktisk velger hele denne pakken dersom vi kan? ALLE velger vel det beste de kan få, det er vel ingen som går inn for noe i retning "ja jeg hadde jo han utrolig kjekke legen som fridde til meg, men jeg syntes han ble for bra for meg, så jeg bestemte meg for å bli sammen med en arbeidsledig slask sånn bare for å være et godt medmenneske"? (Min mann har forøvrig lavere utdannelse enn meg, og er for tiden arbeidsledig...også kan han ikke fordra trening og har ikke noe særlig til muskler, så de tyngste handleposene er det jeg som tar. men utrolig kjekk og smart, det er han.) Slapp av, mange av oss Norske menn har forstått hva dere helst vil ha. Høy, mørk, rik kjekk osv. Vi har forstått at dere i prinsippet legger mer vekt på sosial status og økonomi, det er ingen vits å utrbodere det noe mer. Det er nok uansett ikke lang tid til du dumpe din nåværende arbeidsledige mann, for etter hva du egentlig foretrekker så er det vel kanskje duket at du på et eller annet tidpsunkt mister respekten for han. Så lenger dere holder dere langt unna meg, så kan dere for øvrig like det dere vil, jeg holder meg til mellomeuropeiske kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #29 Del Skrevet 18. august 2011 Slapp av, mange av oss Norske menn har forstått hva dere helst vil ha. Høy, mørk, rik kjekk osv. Vi har forstått at dere i prinsippet legger mer vekt på sosial status og økonomi, det er ingen vits å utrbodere det noe mer. Det er nok uansett ikke lang tid til du dumpe din nåværende arbeidsledige mann, for etter hva du egentlig foretrekker så er det vel kanskje duket at du på et eller annet tidpsunkt mister respekten for han. Så lenger dere holder dere langt unna meg, så kan dere for øvrig like det dere vil, jeg holder meg til mellomeuropeiske kvinner. Fordi også du gjerne vil ha den best mulige partneren du kan få, ikke sant? Men du er enda "verre", for når du ikke får det i Norge, går du ikke ned i standard, men søker til andre land. Snakk om å være kresen da! Så ikke rakk ned på norske kvinner som ikke vil ha dårligere menn, når du selv ikke er villig til å fire på kravene! Tror forresten det er flere menn som ikke når helt opp selv, som ender som single uten barn fordi de vil ha noe bedre enn de kan få. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #30 Del Skrevet 18. august 2011 Fordi også du gjerne vil ha den best mulige partneren du kan få, ikke sant? Men du er enda "verre", for når du ikke får det i Norge, går du ikke ned i standard, men søker til andre land. Snakk om å være kresen da! Så ikke rakk ned på norske kvinner som ikke vil ha dårligere menn, når du selv ikke er villig til å fire på kravene! Tror forresten det er flere menn som ikke når helt opp selv, som ender som single uten barn fordi de vil ha noe bedre enn de kan få. Hahaha Du kan like godt slutte med omvendt psykologi tullet ditt. Jeg ser hva du prøver på, men det fungerer nok svært dårlig. Å definere å ikke ville gå ned i standard som å finne noen som ikke er materialistisk er jo rimelig patetisk. Spesielt når det virkelige problemet er Norske kvinner, som blir mer og mer bortskjemte etthvert som Ola Nordmann får mer og mer oljepenger. Jeg vil nok heller si at ved å henvend meg til mellomeuropeiske kvinner, så går jeg ikke opp/ned i standard, men finner meg noen med mer sammenfallende verdier i forhold til det materialistiske. Dårlig forsøk på å avspore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2011 #31 Del Skrevet 18. august 2011 Menn tendenserer til å å gå etter damer totalt utenfor sin league. Damer kan finne på det også, men i mindre grad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #32 Del Skrevet 18. august 2011 Menn blir veldig på defensiven når de ikke er i ledelsen og må velge etter kvinnene. Nå er det kvinner som er de passive på sjekkemarkedet og derfor sitter med mye av makten på markedet. Som kvinne har du rett og slett ikke foråelse for hvordan det er å måtte sjekke aktivt - når du kan lene deg tilbake og bare velge og vrake. Det er også en tendens med Norske kvinner - de ser ikke selv hvor godt de har det - både ved at det er akseptert at de kan kreve nærmest hva som helst av partner uten å nøvendigvis tilby det samme tilbake samtidig som aldri vil måtte gå singel dersom de ikke ønsker. Fittemakten er sterk i vaginalstaten Norge. Derfor trives jeg bedre i land der det hvertfall er litt jevnere fordeling av kvinners og menn tilnærming til sjekking, selv om menn selvsagt gjør mesteparten av jobben der også. Men litt bedre er det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #33 Del Skrevet 18. august 2011 Menn tendenserer til å å gå etter damer totalt utenfor sin league. Damer kan finne på det også, men i mindre grad. Yeah right. Om du tar deg en titt på gata, så ser du både "lavstatus" kvinner med høyt utdannede menn, tykkere kvinner med veltrente menn osv. Det er en logisk konsekvens av at kvinner sjekker opp i det sosial hierarkiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. august 2011 #34 Del Skrevet 18. august 2011 Jepp, på lik linje med mange andre utbyttere av Norske kvinner. Hva med å skaffe seg en karriere selv? Veldig mange "rike og suksessfulle menn" syns det er deilig å ha en kvinne som jobber deltid, og som dermed tar seg av barna, huset, det sosiale livet og julepresanger til hele familien. Den dagen forholdet evnt går åt skogen får man jo se hvem som faktisk har utbyttet hvem... (sier ikke at Jens sitt forhold går til dundas, men kvinner i Jens' situasjon sitter dårlig i det hvis forholdet ryker, takket være at de har ofret sin egen karriere for å ta vare på hus og barn). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #35 Del Skrevet 18. august 2011 Veldig mange "rike og suksessfulle menn" syns det er deilig å ha en kvinne som jobber deltid, og som dermed tar seg av barna, huset, det sosiale livet og julepresanger til hele familien. Den dagen forholdet evnt går åt skogen får man jo se hvem som faktisk har utbyttet hvem... (sier ikke at Jens sitt forhold går til dundas, men kvinner i Jens' situasjon sitter dårlig i det hvis forholdet ryker, takket være at de har ofret sin egen karriere for å ta vare på hus og barn). Joda, men det er også mange menn - både velbeholdte og mindre velbeholdte - som gjerne skulle hatt mer fritid, og ikke minst mer tid med egne barn. Siden kvinner i de aller fleste tilfeller får daglig omsorg ved brudd, så sier det seg selv at menn løper en stor risiko dersom han ytrer at han kan tenke seg å jobbe mindre og være mer hjemme - i hennes øyne vil han bli mindre "mann" fordi likestilling kun har skjedd på kvinners premisser. Problemet koker ned til at menn er fastlåst i gamle kjønnsrollemønstre - oppfyller de ikke rollen som den tradisjonelle forsørgeren, er det rett ut slik at kona kan finne seg en ny og "bedre" mann - dvs. en som oppfyller kjønnsstereotypen som kvinner mener at menn skal fylle. Og beklager, men jeg er virkelig ikke med på det, selv om det innebærer singelstatus i Norge. Derfor har jeg dratt utenlands, og holder meg til mellomeuropeiske. Der har jeg noe fint med ei med skikkelige verdier, og som gjerne ser at begge bidrar både til husholdning og ekstern inntekt - ikke som Norske kvinner som altfor ofte bare vil ha noen å snylte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. august 2011 #36 Del Skrevet 18. august 2011 Nå snakket jeg om mellomeuropeere. Og nei, ganske mange av dem har et litt mer nyansert syn enn dere Norske kvinner. Men det er vel for hard kost å høre at noen kanskje har bedre verdier enn Norske kvinner "Oss norske kvinner" - hva pokker mener du med det? Du kan da ikke generalisere det til at alle norske kvinner er som de du dessverre har følt deg mislykket sammen med tidligere? Det er så mange norske menn som syter over at "alle norske kvinner" lider av Prinsessesyndrom, at de utnytter de stakkars mennene, at de kun er ute etter menns penger, og at de ikke verdsetter "indre" verdier. Jeg tenker dette sier MYE om disse mennene: Hvilke kvinner er det de har jaktet på?? Kanskje det er de som lider av et slags "Prinsessesyndrom" som gjør at de konsekvent går etter den uoppnåelige "promequeenen" aka den mest bortskjemte, mest innbilske og mest billedskjønne? Kanskje, hvis dere sutremenn utvider nedslagsfeltet litt og ikke kun ser dere blind på de vakreste jentene, så kan det hende dere finner både jordnære og ordentlige jenter med gode verdier, som ønsker noe annet av mannen sin enn mye penger og status. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #37 Del Skrevet 18. august 2011 Hahaha Du kan like godt slutte med omvendt psykologi tullet ditt. Jeg ser hva du prøver på, men det fungerer nok svært dårlig. Å definere å ikke ville gå ned i standard som å finne noen som ikke er materialistisk er jo rimelig patetisk. Spesielt når det virkelige problemet er Norske kvinner, som blir mer og mer bortskjemte etthvert som Ola Nordmann får mer og mer oljepenger. Jeg vil nok heller si at ved å henvend meg til mellomeuropeiske kvinner, så går jeg ikke opp/ned i standard, men finner meg noen med mer sammenfallende verdier i forhold til det materialistiske. Dårlig forsøk på å avspore. Sorry du, men nå snakker jeg ikke om det materialistiske, men andre ting folk gjerne vil ha i en partner. For størsteparten av oss norske kvinner er ikke så opptatt av det materialistiske. Som jeg sa tidligere, så tar mange av oss høyere utdanning, og tjener pengene våre selv. Men vi driver ikke veldedighet på den måten at vi blir sammen med lavstatusmenn for å være greie. Folk finner som regel en partner i det miljøet de er i selv. Uansett miljø og status. Så sjansen for at f.eks jeg skulle finne meg en lastebilsjåfør er omtrent lik null. Ikke pga penger og det han har å fare med sånn sett, men pga få fellespunkter når det gjelder interesser, miljø, venner osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #38 Del Skrevet 18. august 2011 "Oss norske kvinner" - hva pokker mener du med det? Du kan da ikke generalisere det til at alle norske kvinner er som de du dessverre har følt deg mislykket sammen med tidligere? Og som jeg skrev tidligere: Nei, selvsagt er det ikke alle som er materialistiske. Men jeg syntes det har blitt langt mellom de som ikke er det. Det er så mange norske menn som syter over at "alle norske kvinner" lider av Prinsessesyndrom, at de utnytter de stakkars mennene, at de kun er ute etter menns penger, og at de ikke verdsetter "indre" verdier. Jeg tenker dette sier MYE om disse mennene: Hvilke kvinner er det de har jaktet på?? Kanskje det er de som lider av et slags "Prinsessesyndrom" som gjør at de konsekvent går etter den uoppnåelige "promequeenen" aka den mest bortskjemte, mest innbilske og mest billedskjønne? Jeg syter ikke, jeg snakker ut fra min egen erfaring. Kanskje, hvis dere sutremenn utvider nedslagsfeltet litt og ikke kun ser dere blind på de vakreste jentene, så kan det hende dere finner både jordnære og ordentlige jenter med gode verdier, som ønsker noe annet av mannen sin enn mye penger og status. Ah, så nå trekker vi frem "sutrekortet" igjen. Det er jo ganske vanlig i debatter som dette når noen av oss sier vi foretrekker kvinner som ikke er fra Norge. Husk for øvrig at du er moderator her inne, så at du kaller meg en som sutrer er vel ikke helt i tråd med den rollen? For øvrig er jo det å trekke utenlands nettopp å utvide nedslagsfeltet. Hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #39 Del Skrevet 18. august 2011 Sorry du, men nå snakker jeg ikke om det materialistiske, men andre ting folk gjerne vil ha i en partner. For størsteparten av oss norske kvinner er ikke så opptatt av det materialistiske. Som jeg sa tidligere, så tar mange av oss høyere utdanning, og tjener pengene våre selv. Men vi driver ikke veldedighet på den måten at vi blir sammen med lavstatusmenn for å være greie. Folk finner som regel en partner i det miljøet de er i selv. Uansett miljø og status. Så sjansen for at f.eks jeg skulle finne meg en lastebilsjåfør er omtrent lik null. Ikke pga penger og det han har å fare med sånn sett, men pga få fellespunkter når det gjelder interesser, miljø, venner osv. Materialistisk eller ikke. Poenget er at du vil fortsatt ha en mann som er lik deg når det gjelder sosial status. Mange kvinner vil også ha en som er over seg, ref. alle kvinner med deltidsjobb som har suksessfulle menn. Kvinner hadde nok aldri godtatt en mann med deltidsjobb i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #40 Del Skrevet 18. august 2011 Materialistisk eller ikke. Poenget er at du vil fortsatt ha en mann som er lik deg når det gjelder sosial status. Mange kvinner vil også ha en som er over seg, ref. alle kvinner med deltidsjobb som har suksessfulle menn. Kvinner hadde nok aldri godtatt en mann med deltidsjobb i dette landet. Ja, fordi samme sosiale status gjør at mannen har flere likhetstrekk med meg enn en som ikke er det. Jeg ville faktisk mest sannsynlig følt meg ubekvem med å være sammen med menn med både høyere og lavere status enn meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå