Gå til innhold

Sovepiller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke sove pga depresjon, ligger bare å tenker, gråter, tenker litt mer og gråter litt mer :/ Jeg har også verdens største frykt for edderkopper, og jeg så en inne på rommet mitt for noen dager siden, drepte den, men det er sikkert fler, så jeg klarer ikke sove..

Jeg skal begynne på skolen igjen, men klarer ikke sovne, jeg tenker og gråter hele tiden, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Burde jeg dra til legen og spørre om sovepiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg er en god idé - men ikke regn med at du får de mest effektive variantene i første rekke. Man vil nesten alltid begynde med de letteste preparatene først, for sterkere midler kan være ganske farlige når de brukes galt.

Sovemedisin er ingen løsning, men kan hjelpe deg med å komme ut av en vond cirkel. Årsaken til søvnproblemene dine må løses separat, men sovemidler kan hjelpe deg et lite stykke på veien. Du skal aldri bruke sovemidler over lengre perioder, da det vil hemme de naturlige mekanismene som regulerer søvn, samt at du blir tilvendt, og vil trenge høyere dose.

Et legebesøk er en god investering, men sovemidler vil ikke løse problemet ditt - kun gi en midlertidig avlastning, evt. tilbakestille søvnmønsteret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er en god idé - men ikke regn med at du får de mest effektive variantene i første rekke. Man vil nesten alltid begynde med de letteste preparatene først, for sterkere midler kan være ganske farlige når de brukes galt.

Sovemedisin er ingen løsning, men kan hjelpe deg med å komme ut av en vond cirkel. Årsaken til søvnproblemene dine må løses separat, men sovemidler kan hjelpe deg et lite stykke på veien. Du skal aldri bruke sovemidler over lengre perioder, da det vil hemme de naturlige mekanismene som regulerer søvn, samt at du blir tilvendt, og vil trenge høyere dose.

Et legebesøk er en god investering, men sovemidler vil ikke løse problemet ditt - kun gi en midlertidig avlastning, evt. tilbakestille søvnmønsteret ditt.

Takk for svar! Vil bare sove igjen.. Har sovet kanskje 6 timer til sammen denne uka her, som sier seg selv ikke er nok :/ Tenker at jeg bare kan få sovepiller til jeg får en normal døgnrytme igjen, skal også begynne å snakke med psykolog, kanskje jeg klarer å ta meg sammen og slutte å gråte hele tiden ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vil bare sove igjen.. Har sovet kanskje 6 timer til sammen denne uka her, som sier seg selv ikke er nok :/ Tenker at jeg bare kan få sovepiller til jeg får en normal døgnrytme igjen, skal også begynne å snakke med psykolog, kanskje jeg klarer å ta meg sammen og slutte å gråte hele tiden ._.

Når du er hos legen, synes jeg du skal ta opp dette med depresjonen din også, så kan du bli henvist for videre hjelp med den, hvis du ikke allerede har en psykolog.

Du skal ikke "ta deg sammen" - bare jobbe med depresjonen din til du håndterer eller blir kvitt den. Det er ofte en lang og vond process, men det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...