Gå til innhold

Mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har problemer med å spise nok. Jeg er 19 år og veier ca. 60 kg. Jeg er rett og slett ikke sulten og orker ikke å spise noe. Jeg føler meg helt fint, og merker ikke noe tegn på at jeg er syk. Men i løpet av en dagen kan jeg kanskje spise en pose nudler, nøtter og frukt. And thats it! Det hender jeg spiser ordentlig mat også, men da blir det bare 1 måltid i løpet av dagen. Hvis jeg spiser mer får jeg serkt diare :(

Så jeg lurte på om noen har opplevd dette eller har noen råd. Har vært sån i flere måneder nå..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Hvis du får sterk diarè når du har spist ordentlig mat, er du ikke frisk. Oppsøk lege og snakk om problemet. Nedsatt matlyst kan være et symptom på både fysiske sykdommer og psykiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen!

Og kjøp noen næringsdrikker på apoteket, så du får i deg mer næringsstoffer frem til legen finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen!

Og kjøp noen næringsdrikker på apoteket, så du får i deg mer næringsstoffer frem til legen finner ut av dette.

ikke verst tenkt!!!! Har selv prøvd å drikke mye, spesielt saft. For et par uker siden så levde jeg stort sett bare på suppe. Men nå har jeg heller ikke lyst på det heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke verst tenkt!!!! Har selv prøvd å drikke mye, spesielt saft. For et par uker siden så levde jeg stort sett bare på suppe. Men nå har jeg heller ikke lyst på det heller :(

Det finnes måltidserstatningspulver på helsekost og. Disse smaker bedre enn de forferdelige drikkene på apoteket.

I tillegg finnes det i dagligvarebutikken iform av Tine YT.

Men TS bør oppsøke lege. Det er ikke normalt å ha diaré over tid, eller utløst av fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange pulvere flere steder. Vi har erfaring med alvorlig undervekt, og legene anbefalte næringsdrikkene fra apoteket til oss (fikk dem på blåresept - kanskje derfor). De smaker pyton, men er en nødløsning for å holde seg på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange pulvere flere steder. Vi har erfaring med alvorlig undervekt, og legene anbefalte næringsdrikkene fra apoteket til oss (fikk dem på blåresept - kanskje derfor). De smaker pyton, men er en nødløsning for å holde seg på bena.

Som sagt så føler jeg ikke at jeg er i noen akutt tilstand. Jeg begynner bare å bli mistenksom på at jeg kanksje kan ha baktereier i magen. Må nevne at jeg kanskje sover litt mer en normalt i det siste også.

Endret av Maria M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så føler jeg ikke at jeg er i noen akutt tilstand. Jeg begynner bare å bli mistenksom på at jeg kanksje kan ha baktereier i magen. Må nevne at jeg kanskje sover litt mer en normalt i det siste også.

Jeg kan garantere deg at du har mengder av bakterier i magen. Mer enn du klarer å forestille deg, men de skal være der.

Jeg er ikke noe gastroenterolog, men det du beskriver er typisk for mange forskjellige tarmlidelser som f.eks. irritert tarm. Det kan jo selvfølgelig være noe helt annet. Du bør uansett ta kontakt med din fastlege. Det skal ikke være slik du beskriver over flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...