Gå til innhold

Sosialstønad..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest otrivin

Otrivin: Hvorfor har du ikke søkt om uføretrygd når du er så dårlig som du sier? Nav hadde garantert gitt deg det om du hadde vært så dårlig.

Jeg har selv trygd. (ufør.) Fikk hjelp med søknad av ei som hadde med det å gjøre på en rehabiliteringsklinikk. 5-6 uker senere var søknaden innvilget og jeg har kun én diagnose. (Medfødt kronisk sykdom.) Det er ikke så vanskelig å få hjelp om en faktisk trenger det

TS: Jeg syns du burde søke hjelp, selv om det er fælt å måtte føle nedelaget av det. Det er bedre det, enn å ikke kunne gjøre noe fremtil en kan greie seg selv igjen.

HVEM har sagt at jeg ikke har søkt uføretrygd egentlig? Nå har det seg sånn at siden jeg VENTER på å bli utredet for reumatisme, mer magesykdom og me så har jeg heller søkt arbeidsavklaringspenger siden jeg håper jo at med riktig medisin så kan jeg jobbe igjen. Hvis du hadde lest det jeg skrev tidligere, så hadde du fått med deg at det jeg NÅ venter på er at legen min må sende NY legeerklæring når han kommer fra ferie siden det var noe feil i systemet til NAV, men at de sier at det er ikke sikkert jeg kan få sosial støtte siden kjæresten min/samboer har BSU-konto!

Og for å legge til det jeg skrev tidligere ang. lam i armene: Jeg syns det er mye mer nedverdigene å være pleietrengende resten av mitt liv fordi jeg absolutt skulle jobbe fra jeg ble 18 til 19 og ble lam i armene!

Og ja, kanskje jeg hadde klart å jobbe i en uke... Også blitt innlagt på sykehus, også en ny uke, også på sykehus. Been there, done that!!!!

Når jeg gikk på barneskolen fra halv 9 til 14, og var innlagt hver mnd på sykehus og lå der gjerne i lengre perioder, hva tror du skjedde når jeg begynte å jobbe 7-16? Du kan jo bruke fantasien hvis du har lyst. Kan nevne at jeg hadde TO diagnoser på barneskolen, og en god del flere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sybns hopelessfear svarte deg ganske bra jeg. De fleste her prøver bare og hjelpe, og de andre som kommer med spydigheter burde dere la være og svare.

Uansett, jeg håper det løser seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en god grunn så gå til legen/psykologen eller noen andre du er i kontakt med og få en attest, så går du til nav og søker om arbeidsavklaringspenger, denne stønaden erstatter f.eks det som tidligere het yrkesrettet attføring, og endel annet, og betyr dermed at du kan få utbetalt en minstestønad på rundt 10.000 i mnd. ++ (om du har barn eller andre utgifter kan du få mer). På denne stønaden kan du også jobbe opptil 45 timer pr. andre uke om jeg husker riktig.

Nå sitter ikke jeg på alle korrekte svar, jeg bare vet om denne stønaden -så les litt på nav sine sider, og oppsøk dem. Men du må uansett ha en form for legeærklæring av nyere dato, så det er bare å bestille time med en gang om du føler at du kan ha rett på denne stønaden. :) Mange som sliter seg gjennom studiene på grunn av sykdom eller andre ting -problemet er bare at man må være "frisk" nok til å oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...