AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 I den tråden "tråd ala pinlige sykdommer" eller noe, ble det nevnt sterk utflod/utflod som farget sorte truser. Jeg har selv noen truser som har fått røde/lysrøde flekker etterhvert. Men er det utfloden som gjør det? Og burde det da i såfall gjøres noe med det? Har egentlig ikke lagt merke til noe, og trodde ikke at jeg hadde så fæl utflod at det gjorde noe, men.. Flere der ute som har opplevd dette?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Ja, jeg har det også sånn i mørke truser... Mon tro om det er "farlig"? Altså, skjønner at det ikke er livsfarlig, men, om man det er normalt likssom??
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Jepp, jeg. Men visste heller ikke at det kom av utflod før jeg leste i den tråden
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Jeg også, har det på den trusen jeg har på nå faktisk... hva er grunnen egentlig?? jeg tror det er normalt, da jeg kjenner flere som har det.
Antlers Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Ja, men hos meg er det ikke utfloden som er synderen, men god gammeldags svette. Noen har sterkere svette enn andre, og selv om dette er mest utbredt i puberteten er det ikke unormalt at det skjer med voksne heller. Om det er utflod eller svette som er problemet for deg kan jeg derimot ikke svare på :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Ts her, ja, det er det jeg også lurer på. Er det vanlig, er det noe i veien der nede, og hvor "farlig" er det, som noen her spurte?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Hm, kan godt være svetten egentlig.. Trodde ikke utfloden min var så giftig
Mynona Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Det skjer meg meg og. Men ikke alltid, så mulig det bare er i en spesiell periode i syklusen. Har lurt på hva det er i utfloden som gjør det så sterk at den bleker mørke truser.. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Nasty, mine beste og fineste truser har noen røde flekker og striper, og det er vel umulig å fikse igjen også. Dritt..
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 Her sluttet det når jeg begynte med truseinnlegg, så det var nok utfloden. Jeg har aldri hatt noe særlig heller, så det er litt ekkelt..
Antlers Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Tja.. Min teori er at når svetten er veldig salt misfarges undertøyet fortere. Saltvann har i alle fall den effekten på både hår og badetøy. Om trusen ligger i skittentøyskurven en stund før den slenges til vask, er den enda mer utsatt siden svetten da får god tid til å bleke tøyet. Skal ikke påstå at dette er 100% riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Tja.. Min teori er at når svetten er veldig salt misfarges undertøyet fortere. Saltvann har i alle fall den effekten på både hår og badetøy. Om trusen ligger i skittentøyskurven en stund før den slenges til vask, er den enda mer utsatt siden svetten da får god tid til å bleke tøyet. Skal ikke påstå at dette er 100% riktig. Hm, ingen dum teori sånn egentlig, for det skjer jo bare enkelte ganger, og aldri om jeg slenger trusa fort til vask etterpå. + at jeg har merka at det har ikke skjedd så ofte etter at jeg begynte å drikke MYYYYE. Kanskje er ikke svetten så salt når jeg drikker store mengder med vann, som skyller ut litt? Og trusene kan ligge i korga lenge nå egentlig, uten at det skjer.
Antlers Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Her sluttet det når jeg begynte med truseinnlegg, så det var nok utfloden. Jeg har aldri hatt noe særlig heller, så det er litt ekkelt.. Men truseinnlegget stopper jo svetten fra å trenge igjennom også. Kan godt hende det var utfloden som gjorde det, men der du fester truseinnlegget er jo den delen av trusa som blir mest fuktig av svette også. Om jeg svetter litt øverst i rumpesprekken (høres voldsomt delikat ut, merker jeg) så blir det ikke en bleket strek bak på trusa. Svetten er sterkere i enkelte områder som f.eks i skrittet eller under armene.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Jg bruker også truseinnlegg, og trusa blir ikke så svett og våt på midten lenger. Før brukte jeg ikke alltid innlegg, bruker det nå.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 Hmm noen som har treningstøy med slike flekker under armene da?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #16 Skrevet 17. august 2011 Har samme problem, men har hørt at det er pga urinlekkasje. Ikke at jeg har så mye av det, men det skal visst være bare små dråper og ammoniakken i disse som bleker stoffet. Men jeg aner ikke altså, trodde det var utflod jeg også, før jeg hørte det. Ellers innbiller jeg meg at det er noe forskjell mht hvor jeg har bodd, og de ulike vaskemaskinene ... min teori er at med en virkelig god vaskemaskin så får man ikke de blekede flekkene. Men det er bare en teori. Har lurt masse på dette så håper noen vet sikkert! 1
Antlers Skrevet 17. august 2011 #17 Skrevet 17. august 2011 Hm, ingen dum teori sånn egentlig, for det skjer jo bare enkelte ganger, og aldri om jeg slenger trusa fort til vask etterpå. + at jeg har merka at det har ikke skjedd så ofte etter at jeg begynte å drikke MYYYYE. Kanskje er ikke svetten så salt når jeg drikker store mengder med vann, som skyller ut litt? Og trusene kan ligge i korga lenge nå egentlig, uten at det skjer. Ja, det høres bare mer og mer logisk ut, egentlig. Jøss, så smarte vi er
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #18 Skrevet 17. august 2011 Ja, det høres bare mer og mer logisk ut, egentlig. Jøss, så smarte vi er Sammen er vi sterke
Mynona Skrevet 17. august 2011 #19 Skrevet 17. august 2011 Hmm noen som har treningstøy med slike flekker under armene da? Nei, jeg har aldri fått noen fargefeil på treningsklær, og de ligger gjerne en uke eller to før de går i vasken, slik som trusene. Når jeg tenker nøye etter nå, så tror jeg det bare er 3-4 truser som har denne bleke flekken. Og det er bare en stripe der hvor utfloden pleier å være, ikke utover. Svetten er jo gjerne på hele trusa, ikke konsentrert på midten.
Antlers Skrevet 17. august 2011 #20 Skrevet 17. august 2011 Har samme problem, men har hørt at det er pga urinlekkasje. Ikke at jeg har så mye av det, men det skal visst være bare små dråper og ammoniakken i disse som bleker stoffet. Men jeg aner ikke altså, trodde det var utflod jeg også, før jeg hørte det. Ellers innbiller jeg meg at det er noe forskjell mht hvor jeg har bodd, og de ulike vaskemaskinene ... min teori er at med en virkelig god vaskemaskin så får man ikke de blekede flekkene. Men det er bare en teori. Har lurt masse på dette så håper noen vet sikkert! Urin kan definitivt bleke, men dette skjer jo også med mørke t-skjorter (særlig blant menn), og det er mer utbredt blant de som er i puberteten. Urinlekkasje er nok synderen i noen tilfeller, men ikke den eneste årsaken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå